وفادارترین کاربران

چند درصد کابران اپل از آیفون به آیفون مهاجرت می‌کنند؛ آیا اپل هنوز وفادارترین کاربران را دارد؟

وفادارترین کاربران متعلق به کدام برند هستند؟ حدس می‌زنید کاربران اپل تعصب بیشتری به محصولات این برند دارند یا طرفداران سامسونگ و شیائومی؟

همیشه بین طرفداران سرسخت دنیای موبایل و گجت های هوشمند این بحث وجود دارد که وفادارترین طرفداران متعلق به کدام برند هستند و در واقع کدام برند است که مشتریان آن به سراغ شرکت‌های دیگر نمی‌روند. نهاد تحقیقات هوشمند مصرف‌کننده (CIRP) برای پاسخ دادن به این سوال تحقیقاتی گسترده انجام داده تا در میان کاربران ایالات متحده آمریکا میزان وفاداری آنها به برندهای مختلف را اندازه‌گیری کند.

همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، اپل در صدر این لیست قرار گرفته است و بیش از ۹۰ درصد از کاربران آیفون اعلام کرده‌اند که برای خرید گوشی بعدی باز هم به سراغ آیفون خواهند رفت. نهاد CIRP اعلام کرده است که انحصار اپل در آی او اس و این که تنها گوشی‌ آیفون با این سیستم عامل تولید می‌شود، نقش مهمی در این نتایج داشته است.

زیرا بسیاری از کاربرانی که سال‌ها به محیط iOS عادت کرده و با نرم‌ افزارهای مختلف آن به راحتی کار می‌کنند، حاضر نیستند که برای خرید گوشی بعدی به سراغ یک موبایل هوشمند اندرویدی رفته و دردسر انتقال اطلاعات و عادت کردن به رابط کاربری جدید را تحمل کند.

سامسونگ در رتبه دوم از نظر وفادارترین کاربران

وفادارترین کاربران

اما این موضوع در میان کاربران اندروید کاملا برعکس است و آنها به دلیل اشتراکاتی که در رابط کاربری محصولات شرکت‌های مختلف نظیر سامسونگ، ال‌ جی و دیگران وجود دارد، به راحتی می‌توانند بین آنها جابجا شوند. باز هم عجیب نیست که در این نتایج سامسونگ رتبه دوم را بعد از اپل به خود اختصاص داده و ۷۰ درصد از طرفداران این برند کره‌ای اعلام کرده‌اند که برای خرید محصول بعدی مجددا به سراغ همین شرکت خواهند رفت.

اما نکته جالب اینجاست که موتورولا در رده سوم قرار گرفته و ۴۰ درصد از کاربرانی که هنوز از گوشی‌ های این کمپانی استفاده می‌کنند، اعلام کرده‌اند که حاضر به ترک اکوسیستم آن نخواهند بود. البته عدم حضور برندهای چینی و محصولات قدرتمند آنها در بازار موبایل آمریکا تاثیر بسزایی در این نتایج داشته است و شاید اگر این تحقیقات در کشور دیگری انجام شد، رتبه‌های کاملا متفاوتی برای اپل و سامسونگ به دست می‌آمد.

همچنین در این نمودارها مشخص شده است که اپل علاوه بر وفادارترین کاربران، ۴۳ درصد از تمام اسمارت‌ فون‌ های فروخته شده طی سه سال گذشته در آمریکا را به خود اختصاص داده و سامسونگ با سهم ۳۱ درصدی از بازار در رتبه دوم قرار دارد.

وفادارترین کاربران

ال جی اما مقام خود را در میان سه رتبه برتر از دست داده و با اختصاص ۹ درصد از مجموع فروش بازار (البته این رقم با سرعت زیاد در حال کاهش است) نتوانسته آمار دلچسبی از خود ارائه دهد.

اپل رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان موبایل جهان را پس گرفت

احتمالا می دانید که طبق گزارشی که چندی پیش منتشر شد، شیائومی مدت کوتاهی پس از این که رتبه دوم بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان را به خود اختصاص داده بود، این جایگاه را به اپل پس داد و در پایان دوره‌ی چهار ماهه سوم سال ۲۰۲۱، طبق تحقیقات IDC، اپل به جایگاه خود برگشت. البته سامسونگ همچنان هم بازار موبایل را رهبری می‌کند و با فروش ۶۹ میلیون گوشی هوشمند و سهم ۲۰.۸ درصد، با قدرت پیش می رود.

وفادارترین کاربران

البته این نتایج نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته که سامسونگ موفق شده بود ۸۰ میلیون موبایل بفروشد و ۲۲.۷ درصد از سهم بازار را تصاحب کند، کمی کاهش پیدا کرده است. اپل در همین بازه زمانی موفق شد ۵۰.۴ میلیون آیفون بفروشد و 15.2 درصد از کل بازار را به خود اختصاص دهد. شیائومی نیز با فروش 44.3 میلیون دستگاه، تنها ۱۳.۴ درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده و در جایگاه سوم قرار گرفت.

کمپانی های ویوو و اوپو به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند و هر دو نسبت به آمارهای قبلی رشد خوبی داشته اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*