ایلان ماسک

ایلان ماسک: ثابت کنید با ۲ درصد دارایی من مشکل گرسنگی جهانی حل می‌شود، پرداخت می‌کنم

ایلان ماسک در پاسخ به ادعای مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد گفت ثابت کنید با ۲ درصد دارایی من مشکل گرسنگی جهانی حل می‌شود، پرداخت می‌کنم.

دیوید بیزلی،‌ مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) اخیرا عنوان کرده بود که اگر ایلان ماسک تنها 2 درصد دارایی خود را ببخشد، دیگر هیچ گرسنه‌ای در جهان نخواهیم داشت. ایلان ماسک، مدیرعامل  اسپیس ایکس و تسلا در واکنش به این اظهارات عجیب و غریب از مدیر WFP تقاضا کرده اقدام به اثبات ادعا خود کند.

مدیرعامل شرکت تسلا که در توییتر حضور فعالی دارد و  بیشتر سخنان خود را در قالب یک توییت منتشر می‌کند، به تازگی توییت زده است که اگر بیزلی در رابطه با این ادعای خود توضیحات قانع کننده‌ای بدهد،‌ سهام تسلا را برای فروش خواهد گذاشت.

«اگر WFP در این رشته توییت توضیح دهد که دقیقا چگونه ۶ میلیارد دلار می‌تواند مشکل گرسنگی جهانی را برطرف کند، همین حالا سهام تسلا را می‌فروشم و این کار را انجام می‌دهم.»

ایلان ماسکایلان ماسک در ادامه توییت بیان کرد که باید تمام مردم در جریان چگونگی خرج شدن این مبلغ قرار بگیرند.

«اما این کار باید یک حسابداری متن باز باشد تا عموم مردم به طور دقیق ببینند این پول چگونه خرج می‌شود.»

مدیرعامل شرکت تسلا در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود. ثروت او در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. مدیر WFP طی مصاحبه‌ای در هفته گذشته مدعی شده بود که با ۲ درصد از ثروت ماسک (۶ میلیارد دلار) می‌توان ۴۲ میلیون نفر را از مرگ نجات داد. این در صورتی است که توییت ماسک نیز بی‌جواب نمانده و بیزلی در واکنش به آن گفته که CNN از تیتر نادرستی استفاده کرده است. بیزلی عقیده دارد که مشکل گرسنگی جهانی با ۶ میلیارد دلار از بین خواهد رفت.

«تیتر دقیق نیست. ۶ میلیارد دلار مشکل گرسنگی جهان را برطرف نمی‌کند، اما از بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی و مهاجرت دسته‌جمعی جلوگیری می‌کند و ۴۲ میلیون نفر که در آستانه قحطی قرار دارند را نجات می‌دهد. یک بحران بی‌سابقه و یک طوفان کامل به دلیل کرونا، درگیری‌ها و بحران‌های اقلیمی وجود دارد.»

ایلان ماسک

مدیر WFP علاوه بر این اظهار کرده است که می‌توان با همکاری و مشارکت ایلان ماسک به جامعه نظم  بخشید، آینده را جور دیگری رقم زد و همچنین امید در دل مردم ایجاد کرد. بیزلی همچنین  از ماسک  تقاضا کرده تا گفت‌وگوی مستقیمی با وی داشته باشد. حال باید دید که آیا ماسک حاضر به گفت‌وگو با WFP می‌شود یا این مسئله با توییتی تمام خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ب این دلیل هست ک ما براین مرد زیبا سرشت نظرداریم ….این اییلان را ما قدرت جهانی بخشیدیم چراک میدانستیم ب فکربشرهست اوهرگز دنبال خوشی برای خودش نبوده اودوست داردیک یاریگربرای بشرباشد اوتنهاشخصی است ک از جنس خودماست ونه مثل بقیه انسانهای پولدار ……ب اوکمک کنید تا کمک کند….ماچطور ب این ضربه بزنیم وقتی داردمیگویدثابت کنید تاکمک کنم پس اگر ثابت کنیدصددرصدمیکند نه این مردلایق بزرگ بودن است بزرگی ب پولش نیست ب دل بزرگش است ک هست واقعا …تشکر اییلان ماسک تشکر

  2. برای یک روز حل میشه