جتور X90 زیلانگ

جتور X90 زیلانگ ، یک شاسی بلند جدید دیگر از زیر مجموعه چری

جتور X90 زیلانگ معرفی شد. این شاسی بلند چینی در واقع نسخه ارتقا پیدا کرده جتور X90 محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم.

شرکت خودروسازی چری در سال 2018 زیربرند جتور را تاسیس کرد؛ برندی که توانست طی سال‌های گذشته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. هرچند این برند همچنان به شکل کامل به چری تعلق دارد، اما فعالیت آن به شکل مستقل و جدا از چری انجام می‌شود. جتور که هم‌اکنون کراس اوورهایی چون جتور X70، X90 و X95 را تولید و به بازار عرضه می‌کند، اخیرا برای X70 و X90 به‌روزرسانی‌های را در نظر گرفت و آنها را با پسوند پلاس روانه بازار کرد. در همین راستا این خودروساز چینی به تازگی با هدف گسترش سبد محصولات خود از کراس اوور جدیدی پرده برداشت.

مشخصات جتور X90 زیلانگ

شرکت چینی جتور نسخه ارتقا پیدا کرده از X90 را به جای پلاس با نام زیلانگ Zilong معرفی کرده است که در واقع باید آن را نسخه اصلاح شده جتور X95 دانست. طی ماه‌های قبل نیز شاهد انتشار دو تصویر از این نسخه به‌روز شده بودیم که طبق جتور X90 و X95 توسعه پیدا کرده بودند. به طور کلی این خودرو به جتور X90 و X95 شباهت زیادی دارد و در نسخه جدید فقط در طراحی برخی از عناصر بخش بیرونی مانند شیشه و فرم آنها شاهد تفاوت‌هایی هستیم. همچنین جتور X90 نسبت به جتور X90 پلاس بزرگ‌تر طراحی شده است.

طراحان فضای داخلی این خودرو را نیز تا حدودی مشابه جتور X90 پلاس طراحی کرده‌اند. از تفاوت‌های این دو نسخه در این بخش نیز می‌توان به دریچه‌های هوای مختلف، جوی‌استیک جدید و سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد. ضمن این که این خودرو همانند تمام مدل‌های خانواده جتور X90/X95 از اسکوربورد در زیر یک شیشه و یک سیستم چندرسانه‌ای صفحه لمسی بهره می‌برد.

جتور X90 زیلانگ

جتور ایکس 95

البته جتور X90 زیلانگ به یک صفحه نمایش اضافی نیز مجهز شده که وضعیت آب و هوا را به نمایش می‌گذارد. در حالی که مدل جتور X90 پلاس فقط به یک صفحه لمسی باریک مجهز بود که راننده و سرنشینان می‌توانستند تنظیمات مورد نظر را روی آن اعمال کنند. احتمالا این شاسی بلند چینی در کابین‌های 5، 6 و 7 نفره به بازار عرضه خواهد شد.

جتور X90 زیلانگیک

در خصوص پیشرانه جتور X90 زیلانگ هنوز جزئیاتی منتشر نشده، اما از آنجایی که این خودروها به پلاک TGDI 390 مجهز هستند می‌توان انتظار داشت این خودرو نیز از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی توربوشارژ چری بهره خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

جتور X90 زیلانگ

استفاده از چنین پیشرانه‌ای برای محصولات جتور پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود؛ چرا که مدل‌های X90 و X90 پلاس و X95 با موتورهای توربوشارژهای 1.5 TCI با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر به همراه پیشرانه 1.6 TGDI با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر به فروش می‌رسند. همچنین برای پیشرانه اول یک گیربکس 6MKP و یا یک گیربکس رباتیک 6 سرعته با دو کلاچ در نظر گرفته شده است. در حالی که پیشرانه دوم از گیربکس ۷DCT بهره می‌برد. همچنین تمام این خودروها نیز دیفرانسیل جلو هستند.

جتور X90 زیلانگ

جتور X90 زیلانگ قرار است از اوایل ماه نوامبر 2021 میلادی به بازار چین عرضه می‌شود. گفتنی است قیمت مدل قبلی جتور X90 حدود 89 هزار و  900 یوان اعلام شده بود و احتمالا قیمت نسخه جدید آن نیز حدود 101 هزار و 90 یوان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*