اصلاح قیمت بعدی بیت کوین

پیش بینی جدید زمان اصلاح قیمت بعدی بیت کوین

یکی از تحلیل‌گران معروف بازار ارزهای دیجیتالی زمان اصلاح قیمت بعدی بیت کوین را پیش بینی کرد. در ادامه وضعیت قیمتی این ارز دیجیتالی محبوب را برای سال 2022 مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هنگامی که قیمت یک دارایی روند صعودی را طی می‌کند، این فرایند تا بی‌نهایت ادامه نخواهد داشت و سرانجام در یک بازه زمانی شاهد توقف این روند و تخلیه حباب قیمت‌ها خواهیم بود. چنین فرایندی که با نام اصلاح بازار شناخته می‌شود در بازار ارزهای دیجیتالی نیز رخ می‌دهد که البته بسیاری به اشتباه آن را سقوط ارزش یک دارایی می‌دانند؛ اما باید بدانید اصلاح بازار و سقوط ارزش یک دارایی کاملا متفاوت هستند.

نیکلاس مرتن (Nicholas Merten) که به عنوان یکی از تحلیلگران معروف بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود به تازگی با پیش‌بینی زمان اصلاح قیمت بعدی بیت کوین تاکید کرد انتظار من از ادامه چرخه صعودی بیت کوین نسبت به سایر تحلیلگران این حوزه محافظه‌کارانه‌تر خواهد بود.

زمان اصلاح قیمت بعدی بیت کوین

نیکلاس مرتن در خصوص اصلاح قیمت شدید بیت کوین پیش‌بینی کرد در آینده نزدیک سطح 100 هزار دلاری بیت کوین به یک نقطه مقاومت بزرگ تبدیل می‌شود و پس از رسیدن به این نقطه احتمالا یک اصلاح قیمت شدید رخ خواهد داد. همچنین احتمال دارد بیت کوین به قیمت فعلی خود نیز برگردد.

وی بر این باور است که قیمت بیت کوین در ربع اول سال 2022 میلادی برابر با اردیبهشت سال 1401 به 100 هزار دلار خواهد رسید که البته این میزان یک پیش‌بینی محافظه‌کارانه است؛ به بیانی دیگر این تحلیلگر قیمت 100 هزار دلار را حداقل انتظار خود برای ربع اول سال 2022 می‌داند و به همین دلیل احتمال دارد ارزش هر واحد آن به بیش از این مقدار نیز برسد.

نیکلاس مرتن تاکید کرد این قیمت 100 هزار دلاری می‌تواند به یک مقاومت قدرتمند تبدیل شود؛ به گونه‌ای که اصلاح قیمت شدید بیت کوین پس از رسیدن به این عدد محتمل خواهد بود. وی پیش‌بینی کرد در این زمان بازار حدود 40 درصد اصلاح را تجربه خواهد کرد و قیمت آن به شکل ناگهانی یا به تدریج به 60 هزار دلار (حدود قیمتی فعلی آن در آبان 1400) خواهد رسید.

هرچند این میزان اصلاح بسیار شدید است، اما این تحلیلگر تاکید کرد این مقدار از آن چیزی که بین خرداد 1398 تا اسفند 1398 رخ داد، بسیار کمتر خواهد بود. همچنین نباید از اصلاح قیمت 56 درصدی بیت کوین در ماه اردیبهشت 1400 غافل شد که به دلیل ممنوعیت کامل استخراج در چین اتفاق افتاد.

نیکلاس مرتن بر این باور است که بیت کوین این بار نسبت به چرخه قبلی در بازار گاوی گسترده با نوسان کمتر وارد می‌شود. طبق پیش‌بینی این تحلیلگر هرچند این اصلاح قیمت بیت کوین پس از رسیدن به سطح 100 هزار دلار رخ می‌دهد، اما روند صعودی بعدی آن پس از رسیدن به سطح 200 هزار دلار در آبان 1401 پایان خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*