رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی با تغییرات گسترده و رفع تمام باگ های نسخه قبلی در راه است

رابط کاربری MIUI 13 پروژه بزرگ بعدی شیائومی است و این نسخه از می یو آی با انبوهی از تغییرات ظاهری و رفع باگ های آزاردهنده در راه است.

طبق گزارش‌ها شیائومی در حال کار روی توسعه نسخه بعدی از رابط کاربری خود یعنی آپدیت می یو آی 13 است. اگر از کاربران این برند چینی محبوب باشید احتمالا رابط کاربری می یو آی 12 را به خاطر می‌آورید. این به‌روز رسانی هنگام عرضه اولیه دارای باگ‌های فراوان و مشکلات سیستماتیکی بود که در نهایت شیائومی مجبور به ارائه نسخه ۱۲.۵ آن شد تا مشکلات گسترده‌اش برطرف شود.

گویا این تجربه خوبی برای شیائومی بوده است و حالا مهندسان این کمپانی در بحث بهینه‌سازی و برطرف‌سازی ایرادات، تمرکز ویژه‌ای روی آپدیت رابط کاربری MIUI 13 داشته‌اند. البته صرف نظر از باگ‌های این نسخه، همچنان هم رابط کاربری انحصاری شیائومی یکی از بهترین پوسته‌های اختصاصی اندرویدی توسعه‌یافته توسط سوی کمپانی‌های چینی محسوب می‌شود و به خصوص طراحی مدرن آن در نسخه‌های اخیر، دل بسیاری از کاربران را به دست آورده است.

مدیران شیائومی به موفقیت رابط کاربری MIUI 13 امیدوارند

مدیر شیائومی یعنی آقای Lei Jun اعلام کرده که بخش توسعه می یو آی تلاش زیادی برای این می‌کند که سطح آن ارتقا پیدا کند و قطعا در آینده بهتر از این هم عمل خواهد کرد. ‏مدیر برند ردمی از زیرمجموعه‌های شیائومی یعنی Lu Weibing نیز اضافه کرده است که عمر باتری فوق‌العاده گوشی های ردمی نوت ۱۱ پرو به لطف تلاش‌های مهندسان فعال در توسعه رابط کاربری می یو آی محقق شده است.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

به گفته او عملکرد فوق‌العاده نوت ۱۱ پرو در بحث شارژ‌دهی باعث می‌شود که کاربران بیشتری به فکر استفاده از سیستم می یو آی بیافتند. با توجه به این اظهار نظرهای جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد که آپدیت بعدی رابط کاربری شیائومی با تغییراتی ویژه همراه باشد و به خصوص با توجه به عملکرد نه چندان کامل نسخه قبلی، احتمالا در این ورژن شاهد به روزرسانی‌های گسترده‌ای خواهیم بود.

در همین راستا یکی از افشا‌کنندگان مشهور در ویبو با نام کاربری DCS@ مدعی شده که امکانات زیادی در رابط کاربری جدید شیائومی حضور خواهند داشت. از نظر تجربه کاربری و ظاهر قسمت‌های مختلف، این نسخه عملکرد جذابی ارائه می‌دهد و گویا قرار است آپدیت MIUI 13 علاوه بر اندروید ۱۱ بر پایه اندروید دوازده نیز منتشر شود.

می یو آی 13 چه زمانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؟

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

در کنفرانس سالانه‌ی شیائومی که روز دهم آگوست برگزار شد، آقای Lei Jun اعلام کرد که این رابط کاربری جدید تا انتهای سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. او گفته بود که کاربران تا پایان سال شاهد این نسخه خواهند بود و امیدواریم که انتظارات آنها را ناامید نکرده باشیم. بنابراین از آنجایی که تنها دو ماه تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده، لازم نیست که مدت زیادی را برای نصب آپدیت رابط کاربری MIUI 13 منتظر بمانیم.