توالت کپسول دراگون اسپیس ایکس

توالت کپسول دراگون اسپیس ایکس نشتی دارد؛ فضانوردان باید در لباس زیر کارشان را بکنند

مدیر برنامه تجاری ناسا از نشتی توالت کپسول دراگون اسپیس ایکس خبر داده است. اکنون فضانوردان این کپسول لباس زیر اضافی خود را جایگزین توالت کرده‌اند.

مدیر برنامه تجاری ناسا می‌گوید فضانوردانی که با کپسول چهار متری اسپیس ایکس به سمت فضا حرکت کرده بودند با مشکل نشتی توالت مواجه شده‌اند. به گفته وی، این فضانوردان به توالت دسترسی نداشته و برای انجام کارشان از لباس زیر اضافی خود استفاده می‌کنند.

مشکل اصلی توالت کپسول دراگون اسپیس ایکس

اسپیس ایکس در ماه پیش و در پی رسیدن یکی از کپسول‌های خود به زمین متوجه نشتی توالت شد. این شرکت پی برد لوله‌ای که وظیفه انتقال ادرار به داخل مخزن را دارد شکسته و در زیر کف‌پوش کپسول نشتی ایجاد کرده است. مطابق با بررسی‌های صورت گرفته، تمام کپسول‌های اسپیس ایکس درگیر مشکل نشتی توالت هستند.

تا زمانی که فضانوردان در ایستگاه فضایی استقرار دارند از بابت استفاده از توالت با مشکلی مواجه نخواهند شد. طبق گفته این افراد، ذرات ادرار اطراف مخزن دستشویی را فرا گرفته است و آن‌ها هیچ راهی برای حل این مشکل ندارند، چرا که به هیچ چیز دسترسی نداشته و تنها راه حلشان استفاده نکردن از دستشویی است.

شاید این موضوع به ظاهر خنده‌دار به نظر برسد،‌ اما خبر از مشکل طراحی در کپسول‌هایی را می‌دهد که تست‌های استاندارد را با موفقیت پشت سر گذاشته‌‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*