اسپیس ایکس

اسپیس ایکس، ایلان ماسک را نخستین تریلیونر تاریخ می کند

ایلان ماسک به لطف ثروتی که تسلا برای او اندوخته، ثروتمندترین مرد دنیاست و شانس زیادی برای تریلیونر شدن دارد. البته نه کمپانی تسلا؛ بلکه اسپیس ایکس است که می‌تواند ماسک را به نخستین تریلیونر دنیا تبدیل کند.

تحلیلگر موسسه «مورگان استنلی» در یادداشت جدید خود، به احتمال تریلیونر شدن ایلان ماسک در نتیجه‌ی افزایش ارزش کمپانی اسپیس ایکس پرداخت. آدام جوناس در یادداشتی با عنوان «اسپیس ایکس می‌تازد و کسی جلودار آن‌ها نیست» نوشت:

این کمپانی در حال به چالش کشیدن هر تصور ناممکنی است؛ از پرتاب راکت تا ایجاد زیرساخت‌های مرتبط!

ایلان ماسک در ژانویه 2021 توانست جای جف بزوس را در صدر فهرست ثروتمندترین افراد دنیا بگیرد. اما در حال حاضر، اسپیس ایکس فقط حدود 17 درصد از ثروت 241.4 میلیارد دلاری ایلان ماسک را ساخته است؛ آن هم تازه پس از اینکه با فروش سهام ثانویه در ماه جاری، ارزش کمپانی به 100 میلیارد دلار رسید.

ایلان ماسک

جوناس که برای SpaceX چشم‌انداز 200 میلیارد دلاری متصور است، آن را یک کمپانی چندگانه توصیف می‌کند که در زمینه‌هایی چون ایجاد زیرساخت‌های فضایی، جمع‌آوری اطلاعات درباره سیاره زمین، اکتشاف در عمق فضا و صنایع دیگر فعال است. سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هم بیشترین سهم را در رسیدن به این ارزش تخمینی دارد.

پیش‌تر هم از ماسک به عنوان نخستین تریلیونر احتمالی اسم برده بودند؛ اما این احتمال با پیش‌بینی عملکرد موفق تسلا در بازار سهام مطرح شده بود. موج افزایش ارزش سهام Tesla از سال گذشته بلند شد و ظاهرا خیال فروکش کردن هم ندارد. مثلا همین دوشنبه گذشته، تسلا 6.6 میلیارد دلار به ثروت موسس خود افزود.

تخمین زده می‌شود که ماسک حدود نیمی از سهام اسپیس ایکس را در اختیار داشته باشد و این کمپانی فضایی، هنوز جای زیادی برای پیشرفت و تریلیونر کردن بنیان‌گذار خود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*