دوربین گلکسی S22 Ultra

سامسونگ با دوربین گلکسی S22 Ultra به اپل و گوگل ثابت می‌کند سخت افزار حرف اول را می‌زند

پس از تجهیز گلکسی اس 20 اولترا و اس 21 اولترا به سنسورهای 108 مگاپیکسلی، حالا نوبت به پرچمدار بعدی رسیده است. ظاهرا سامسونگ می‌خواهد با دوربین گلکسی S22 Ultra مچ اپل و گوگل را بخواباند.

نخستین سنسور 108 مگاپیکسلی سری گلکسی اس، ISOCELL HM1 نام داشت که در گلکسی S20 اولترا استفاده شد. این سنسور نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت، خوب ظاهر شود؛ اما سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی S21 اولترا نقدهای بهتری گرفت. به نظر می‌رسد اوضاع در دوربین گلکسی S22 Ultra از این هم بهتر خواهد شد.

سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ

جزئیاتی از دوربین گلکسی S22 Ultra

افشاگر شناخته شده‌ی محصولات سامسونگ (Ice Universe)، از امکان ثبت جزئیات بیشتر با سنسور 108 مگاپیکسلی این گوشی گفته است. او پیش‌تر، فاش کرده بود که پرچمدار بعدی سامسونگ به یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با سنسور ارتقایافته‌ی HM3، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی (با زوم 10 و 3 برابر) تجهیز خواهد شد.

البته با وجود توانایی گلکسی اس 22 اولترا در ثبت تصاویر 108 مگاپیکسلی، گرفتن چنین عکس‌هایی مستلزم فعال‌سازی حالت high-resolution توسط کاربر است. این گوشی برای خلق تصاویر 12 مگاپیکسلی، از فناوری ترکیب پیکسل استفاده خواهد کرد؛ یعنی پیکسل‌های مجزا با یکدیگر ادغام می‌شوند تا در نقش یک پیکسل بزرگ‌تر ظاهر شده و تصاویر را شفاف‌تر کنند.

همچنین آیس یونیورس مطمئن است دوربین گلکسی S22 Ultra یک حالت “نمایش جزئیات پیشرفته” برای سنسور 108 مگاپیکسلی دارد.

دوربین گلکسی S22 Ultra

سامسونگ تاکنون در برتر نشان دادن دوربین های رزولوشن بالای خود نسبت به رقبایی چون اپل و گوگل، ناموفق بوده است؛ اما گلکسی S22 Ultra می‌تواند ورق را به نفع کمپانی کره‌ای برگرداند. برای پرچمدار جدید، می‌توانیم انتظار طراحی نو شده، صفحه نمایش فوق‌العاده و یک شیار قلم S Pen را هم داشته باشیم.

ناگفته نماند که اپل و گوگل معمولا نرم افزار دوربین را نسبت به سخت افزار در اولویت قرار می‌دهند؛ اما گوگل اخیرا گوشی‌های سری پیکسل 6 را با تغییرات سخت افزاری در بخش دوربین معرفی و از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده کرد. هیچ بعید نیست که سال آینده، اپل هم مجاب به استفاده از سنسور 48 مگاپیکسلی در گوشی‌های آیفون شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*