آموزش مجازی

با بهترین ابزارهای دیجیتال برای آموزش مجازی دانش آموزان آشنا شوید

آز آنجایی که مدارس به مدل ترکیبی آموزش مجازی و حضوری روی آوردند، همچنان دسترسی به ابزارهای دیجیتال ضرورت دارد. از این رو قصد داریم شما را با بهترین ابزارهای دیجیتال برای آموزش مجازی دانش آموزان آشنا کنیم.

در حال حاضر بسیاری از مدارس و آموزشگاه‌ها از طرح ترکیبی آموزش مجازی و حضوری استفاده می‌کنند و به همین دلیل دانش آموزان باید به تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای حضور در کلاس‌های درس مجازی دسترسی داشته باشند، اما نوع دستگاه‌های دیجیتال طبق سطح و پایه که دانش آموزان متفاوت خواهد بود. در همین راستا قصد داریم شما را با بهترین ابزارهای دیجیتال برای آموزش مجازی دانش آموزان آشنا کنیم.

بهترین ابزارهای دیجیتال برای آموزش مجازی

1.‌ تبلت

تبلت‌ها به دلیل ابعاد و طراحی مناسب خود جزو دستگاه‌های محبوب برای آموزش مجازی محسوب می‌شوند. این ابزار دیجیتالی به دلیل برخورداری از یک صفحه نمایش با ابعاد مناسب در جایگاهی میان گوشی و لپ تاپ قرار می‌گیرد و در واقع می‌تواند قابلیت‌های مشابه آنها را ارائه دهد. از این رو پیش از خرید تبلت برای دانش آموزان باید به چند نکته مهم که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم توجه نمایید:

آموزش مجازی

ابعاد صفحه نمایش:

تولیدکنندگان معمولا تبلت‌هایی با نمایشگرهای 7 تا 12 اینچ به را به بازار عرضه می‌کنند، دانش آموزانی که همواره تکالیفت خود را با تبلت انجام می‌دهند یا این که همواره در حال تماشای ویدیوهای آموزشی هستند، بهترین گزینه برای آنها تبلتی با صفحه نمایش 10 اینچی یا بزرگ‌تر خواهد بود.

حافظه و رم:

دانش آموزان با حافظه بیشتر قادرند فایل‌ها و ویدیوهای متعددی را در تبلت ذخیره کنند و مقدار رم بالا نیز باعث افزایش سرعت پردازش خواهد شد. از این رو تبلتی با حداقل 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی بالا برای آنها گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

قلم دیجیتال:

آن دسته از تبلت‌هایی که قادر به پشتیبانی از قلم دیجیتال هستند، قطعا برای کاربردهای آموزشی گزینه بهتری خواهند بود و تجربه‌ای جذاب و طبیعی را از نوشتن روی صفحه نمایش ارائه خواهند داد.

وای فای یا دیتا:

برخی از تبلت‌ها فقط قادر به پشتیبانی از شبکه وای فای هستند و نمی‌توانند به شبکه دیتا موبایل متصل شوند. از این رو اگر در خانه از شبکه وای فای پرسرعت و مطمئن بهره نمی‌برید، پیش از خرید تبلت به قابلیت اتصال به شبکه موبایل آن توجه کنید.

علاوه بر موارد فوق، در هنگام خرید تبلت باید به موارد دیگری چون سازگاری با برنامه‌های آموزشی، ظرفیت بالای باتری، حفاظت از داده‌ها و امنیت نیز توجه کرد.

آموزش مجازی

در همین راستا تبلت گلکسی تب اس 7 سامسونگ به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای آموزش آنلاین محسوب می‌شود. سامسونگ برای این تبلت صفحه نمایش 11 اینچی و برای مدل پلاس آن نمایشگر 12.4 اینچی را با رزولوشن 2560 در 1600 در نظر گرفته است. این صفحه نمایش دارای تاییدیه SGS بوده و قادر است با ارسال کمترین میزان نور آبی از چشمان دانش آموزان در ساعت‌های متوالی مراقبت کرده و مانع خستگی آنها شود.

تبلت گلکسی تب اس 7 سامسونگ همانند گوشی‌های پرچمدار سری نوت قادر به پشتیبانی از قلم‌های اس پن بوده و با سرعت بسیار بالای خود احساس نوشتن با یک قلم واقعی را برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت. از این رو دانش آموزان در زمان آموزش مجازی می‌توانند همزمان با شنیدن توضیحات معلمان و اساتید، نکات مهم آنها را نیز یادداشت کنند.

آموزش مجازی

اگر دانش آموزان به تایپ مطالب نیز احتیاج داشته باشند، با صفحه کلید انعطاف‌پذیر Book Cover Keyboard سامسونگ می‌توان به تایپ متون مختلف پرداخت. این صفحه کلید از یک ردیف کلیدهای اضافی، تاچ پد بزرگ و چند زاویه جدید بهره می‌برد تا کاربران بتوانند در صورت عدم دسترسی به میز، در محیط‌های مختلف به راحتی به تایپ بپردازند.

2. مانیتور

مانیتور به عنوان یکی دیگر از ابزارهای مهم دیجیتالی برای آموزش مجازی دانش آموزان محسوب می‌شود. در واقع یک مانیتور چند کاره باعث می‌شود تا دانش آموزان قادر به انجام کارهای مولتی‌تسکینگ بیشتری باشند و به آسانی فایل‌ها و دروس خود را مطالعه کنند. همچنین بزرگ بودن صفحه نمایش باعث می‌شود تا دانش آموزان در زمان مشاهده ویدیوها، محتواهای درسی و ارتباط تصویری با معلمان خود قادر باشند جزئیات بیشتری را ببینید و میزان دقت آنها نیز افزایش پیدا کند.

مانیتور سری اسمارت سامسونگ از طراحی منعطف و صفحه نمایش عریض و بزرگی بهره می‌برد و به همین دلیل یک گزینه مناسب برای دانش آموزان محسوب می‌شود. این سری از مانیتورهای سامسونگ از سیستم عامل تایزن برخوردار بوده و کاربران قادرند بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ تاپ، به فایل‌ها و محتواهای خود دسترسی پیدا کنند.

آموزش مجازی

این مانیتور سامسونگ قادر به پشتیبانی از وای فای و بلوتوث بوده و به همین دلیل امکان اتصال بی‌سیم به این مانیتور با گوشی و تبلت نیز وجود خواهد داشت. همچنین کاربران به کمک دو قابلیت Tap View و App Casting می‌توانند فقط با یک ضربه ساده به مانیتور متصل شوند.

آموزش مجازی

از آنجایی که دانش آموزان در طول روز ساعات زیادی را به مانیتور خیره می‌شوند، خانواده‌ها باید برای آنها مانیتورهایی را انتخاب کنند که با قابلیت‌های مختلف بتواند از چشمان آنها مراقبت کند. از این رو سامسونگ برای مانیتورهای اسمارت تاییدیه رسمی آسانی چشم یا Eye Comfort را از موسسه معتبر TUV Rheinland آلمان اخذ کرده است. همچنین با فعال کردن حالت Eye Saver می‌توان میزان نور آبی نمایشگر را تنظیم کرده و کاهش داد. شرکت سامسونگ مانیتورهای سری اسمارت را در دو مدل ام 7 با سایز 32 اینچ و ام 5 با سایز 32 و 27 اینچ به بازار عرضه کرده است.

3. دکس

لپ تاپ‌ها که به عنوان کامپیوترهای قابل حمل محسوب می‌شوند در میان دانشجویان و دانش آموزان از اهمیت ویژه‌ای بهره می‌برند؛ البته خانواده‌ها باید برای این دستگاه‌ها هزینه زیادی را صرف کنند. در همین راستا سامسونگ با طراحی محصول دکس (Dex) برای گوشی‌های خود قصد دارد گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی را به یک کامپیوتر و لپ تاپ تبدیل کند.

آموزش مجازی

در واقع به کمک برنامه دکس می‌توان گوشی را به مانیتور متصل کرد و به آسانی از موس و کیبورد آن برای کار با برنامه‌ها بهره‌مند شد. همچنین اتصال گوشی یا تبلت به مانیتور باعث خواهد شد تا تجربه کار وسیع‌تری مانند دسکتاپ و لپ تاپ را تجربه کنید.

در واقع گوشی های هوشمند از سخت افزار قدرتمندی برخوردار هستند و قادرند برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را به آسانی پردازش کنند، اما به دلیل کوچک بودن ابعاد صفحه نمایش و طراحی ویژه خود نمی‌توان از آنها به خوبی برای تایپ متن، ویرایش عکس‌ها و سایر موارد استفاده کرد. در واقع این کارها را باید با ماوس و کیبورد در دستگاه‌هایی چون کامپیوترها و لپ تاپ‌ها انجام داد. در همین راستا برنامه دکس باعث شده تا کاربران بدون نیاز به لپ تاپ و کامپیوتر و فقط با اتصال گوشی به یک مانیتور بتوانند چندین کار مختلف را به انجام برسانند.

آموزش مجازی

گوشی‌های پرچمدار گلکسی سامسونگ و برخی از تبلت‌های گلکسی مانند تب S4، تب S5e، تب S6، تب S7 و تب اکتیو Pro از برنامه دکس بهره می‌برند. به طور کلی آموزش مجازی برای دانش آموزان با برخورداری از تبلت قدرتمند، مانیتور هوشمند و برنامه دکس بیش از پیش آسان خواهد شد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*