درگاه پرداخت

مزایای درگاه پرداخت در تجارت الکترونیک

کسب و کارهای اینترنتی روز به روز توسعه و رونق بیشتری می‌یابند. با توجه به علاقه‌ی عامه‌ی مردم در سال‌های اخیر به خریدهای غیر حضوری، فروشگاه‌های اینترنتی توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در میان خریداران به دست آورند.

اما داشتن درگاه پرداخت اینترنتی برای انجام تراکنش‌های امن، سریع و آسان یکی از عوامل موفقیت انواع کسب و کارها در عرصه‌ی تجارت الکترونیک است. درگاه‌ پرداخت به دلیل مزایا و قابلیت‌هایی که دارد، اصولا در قیاس با دیگر روش‌های پرداخت، همواره گزینه‌ی بهتری به شمار می‌رود. با این وصف در ادامه‌ی این مقاله تلاش می‌کنیم، با اشاره به مزایای درگاه‌های پرداخت اینترنتی معتبر مانند درگاه پرداخت رایان پی، کاربران را در مسیر رشد و توسعه‌ی تجارت الکترونیک و کسب و کارشان قرار دهیم.

درگاه پرداخت یا IPG سیستمی است که امکان تراکنش های مالی در بستر اینترنت را فراهم می کند. به این معنی که مشتریان شما می‌توانند بدون مراجعه حضوری به بانک یا نرم افزارهای بانکی، اقدام به پرداخت آنلاین مبلغ اعلام شده به حساب شما کنند.

تحول تجربه‌ی کاربری مشتریان

فرآیند خرید اینترنتی اصولا زمانی برای مشتری مطلوب خواهد بود و مشتری را به سمت تکمیل فرآیند خرید سوق خواهد داد که اولا مراحل کوتاه و ساده‌ای داشته باشد و ثانیا در هنگام واریز وجه در مرحله‌ی نهایی یک درگاه پرداخت اینترنتی خوب در اختیار مشتری قرار دهد.

برای نمونه استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی، می‌تواند تجربه‌ی کاربری مطلوبی را برای مشتریان سایت‌های فروشگاهی رقم بزند و از این طریق سبب جذب مشتری بیشتری برای کسب و کار شما بشود. بنابراین اگرچه داشتن درگاه پرداخت اینترنتی در اولویت صاحبان کسب و کارهای آنلاین قرار دارد، اما در عین حال این که درگاه پرداخت مناسبی نیز انتخاب و در سایت خود نصب کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. برای نمونه درگاه پرداختی که از نظر ظاهری صفحات زیبا و ساده‌ای دارد، دارای خدمات پشتیبانی، سرعت و امنیت بالایی در تراکنش‌ها است، سبب جذب مشتریان بیشتری خواهد شد. بنابراین استفاده از درگاه پرداخت استاندارد، مترادف است با تجربه‌ی کاربری مطلوب برای مشتریان شما.

سیستم پشتیبانی قوی درگاه پرداخت

برای هر کسب و کاری الزامی است که بتواند حد بالای اعتماد مشتریان خود را جلب کند. اما این اعتمادسازی در کسب و کارهای اینترنتی چگونه به وجود خواهد آمد؟

یکی از عواملی که به سرعت سبب ایجاد اعتماد برای مشتریان کسب و کارهای اینترنتی می‌شود، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی معتبر و مطلوب مانند درگاه اینترنتی رایان پی است. در واقع درگاه پرداخت در مرحله‌ی حساسی از فرآیند خرید اینترنتی، یعنی مرحله‌ی پرداخت وجه، به مشتری ارائه می‌شود. از آنجا که دریافت درگاه پرداخت برای انواع کسب و کارها، نیازمند پشت سر گذاشتن مراحلی قانونی از جمله مرحله‌ی احراز هویت است، همین امر می‌‌تواند سبب ایجاد اعتماد در ذهن مشتریان بشود. در عین حال شرکت‌های معتبر ارائه دهنده‌ی درگاه پرداخت اینترنتی، عموما از سیستم پشتیبانی قوی و رایگان بهره‌مند هستند که تلاش می‌کنند با ارائه‌ی خدمات مناسب، میزان پایداری تراکنش‌ها را تا حد زیادی بالا ببرند و در صورت بروز مشکل در فرآیند پرداخت بلادرنگ در جهت حل مشکل کاربران اقدام نمایند. همین سیستم پشتیبانی نیز خود در نهایت سبب ایجاد اعتماد بیشتر در مشتریان کسب و کارهای آنلاین خواهد شد.

پنل مدیریتی درگاه پرداخت

پنل مدیریتی درگاه پرداخت اینترنتی، در واقع امکانی است که با قابلیت‌هایی که دارد، زمینه را برای رشد و توسعه‌ی کسب و کارها فراهم می‌آورد. برای مثال پنل مدیریتی درگاه پرداخت رایان پی قابلیت گزارش‌گیری تراکنش‌ها را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد. در واقع مدیر مالی هر سایت تجاری می‌تواند به شکل دلخواه گزارش‌های طبقه‌بندی شده از تراکنش‌های مختلف تهیه کند. این فرآیند ضمن این که در هزینه‌های حسابداری و زمان‌های تلف شده برای بررسی رسید تراکنش‌ها، بسیار با صرفه‌جویی همراه خواهد بود، فوائد دیگری نیز دارد.

در حقیقت مدیر مالی سایت با رصد کردن این گزارش‌ها و بررسی آن‌ها می‌تواند همواره به یک آنالیز فروش دقیق دسترسی داشته باشد و پس از بررسی آن، تصمیمات عملیاتی بهتری را در زمینه‌ی فروش محصولات اتخاذ کند. در نهایت نیز از این طریق موجبات توسعه‌ی کسب و کار خود فراهم آورد.

اما پنل مدیریتی درگاه پرداخت اصولا قابلیت دیگری نیز دارد و آن امکان ساخت آیتم مالی است. آیتم‌های مالی بیشتر کاربردی تبلیغاتی دارند و فروشندگان می‌توانند توسط آیتم‌های مالی، فراخوان‌ها، محصولات تازه، تخفیفات و جشنواره‌ها و موارد این‌چنینی را در معرض دید مشتریان خود قرار بدهند و به اطلاع آن‌ها برسانند.

تسهیم؛ قابلیت ویژه‌ی درگاه پرداخت اینترنتی

در میان کسب و کارهای اینترنتی، برخی از کسب و کارها گسترده‌تر هستند و دارای زیرمجموعه‌هایی می‌باشند. مثلا ممکن است برخی از کسب و کارها بازاریاب‌های مختلفی داشته باشند که به شکل واسطه‌ای مشغول به کارند و یا تعدادی شرکاء در سود حاصل از فروش محصولات ذی‌نفع باشند. قابلیت تسهیم درگاه پرداخت اینترنتی این امکان را فراهم می‌کند که صاحبان کسب و کارهای آنلاین، بر اساس قراردادی هوشمند و از پیش تعیین شده، سهم هر فرد ذی‌نفع و مشغول در مجموعه را در ازای هر تراکنش به صورت خودکار به حساب او واریز نماید. این قابلیت بسیار کاربردی سبب می‌شود شما علاوه بر جذب رضایت دوچندان افراد زیرمجموعه‌ و یا شرکاء خود، در وقت و هزینه‌ی حسابداری و تسویه‌ی جداگانه‌ی این موارد، تا حد بسیار چشمگیری صرفه‌جویی کنید.

اتصال به شبکه‌ی پرداخت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

از جمله مزایای برجسته‌ی دیگر استفاده از درگاه پرداخت رایان پی، در کسب و کارهای مختلف، اتصال به شبکه‌ی پرداخت است. شما بلافاصله پس از تجهیز کسب و کار خود به درگاه پرداخت اینترنتی به شبکه‌ی پرداخت کشور متصل می‌شوید و این خود گام بلندی در جهت توسعه و رشد کسب و کار شما خواهد بود.

از طرف دیگر درگاه پرداخت اینترنتی، صرفا مخصوص کسب و کارهایی نیست که دارای وب‌سایت هستند. یک فروشگاه مجازی که در بستر تلگرام یا اینستاگرام فعالیت می‌کند نیز می‌تواند از درگاه پرداخت بدون سایت یا همان لینک پرداخت استفاده کند. لینک پرداخت علاوه بر این که تمام امکانات و قابلیت‌های ذکر شده در مورد پنل مدیریتی درگاه اینترنتی را دارد، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که در راستای رونق بیشتر کسب و کار شما اثرگذار خواهد بود. برای نمونه لینک پرداخت را به روش‌هایی ساده‌ و متنوع می‌توانید برای مشتریان‌تان ارسال کنید. مثلا از طریق اشتراک‌گذاری در صفحه‌ی بیو و یا از طریق پیام‌رسان‌ها، پیامک‌ و … .

اما در نهایت لینک پرداخت اینترنتی، سرویسی امن و آسان برای مشتریان شما نیز به حساب می‌آید؛ در واقع مشتری می‌تواند فقط با لمس لینک مورد نظر به سادگی وارد صفحه‌ی پرداخت شود و طی فرآیندی امن و سریع پول واریز کند. از طرف دیگر لینک پرداخت این قابلیت را نیز دارد که شما نام تجاری یا برند خود را به کمک آن و در صفحه‌ی پرداخت، تبلیغ کرده و با طراحی مناسبی در معرض دید مشتریان قرار دهید. نتیجتاً باید گفت که استفاده از هر کدام از اشکال درگاه پرداخت اینترنتی، با توجه به قابلیت‌های ذکر شده سبب‌ساز رشد و گسترش کسب و کارهای آنلاین خواهد شد.

اگر شما هم نیاز به درگاه پرداخت دارید، می‌توانید از طریق سایت rayanpay.com اقدام به ثبت نام کرده و کسب و کار خود را به شبکه پرداخت ایران متصل نمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*