استفاده از واتساپ در چند دستگاه

قابلیتی که تمام کاربران واتساپ از نبود آن رنج می‌برند، سرانجام به این پیام رسان می‌آید

استفاده از واتساپ در چند دستگاه مختلف به زودی در قالب یک آپدیت ارائه خواهد شد؛ قابلیتی که که تمام کاربران WhatsApp از نبود آن رنج می‌برند.

سال‌ها بود که کاربران درخواست می‌کردند امکان استفاده از واتساپ در چند دستگه مختلف را داشته باشند. حالا بالاخره این پیام رسان محبوب به خواست کاربران توجه کرده و این قابلیت را به برنامه خود اضافه کرده است.

آپدیت استفاده همزمان از واتساپ در چند دستگاه

البته وقتی درباره استفاده از واتساپ در چند دستگاه مختلف صحبت می‌کنیم، منظورمان استفاده از یک حساب کاربری در گوشی و یک کامپیوتر یا تبلت غیر اپلی است. متاسفانه شما هنوز نمی‌توانید از یک حساب کاربری به صورت همزمان در یک گوشی دیگر یا آيپد استفاده کنید.

استفاده از واتساپ در چند دستگاه مختلف

برای اولین بار در تابستان بود که نسخه بتا قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه برای برخی از کاربران منتخب واتس‌اپ ارائه شد و به تازگی نیز برای ارزیابی بیشتر روی نسخه پایدار واتساپ قرار گرفته است. همین کافی بود تا هزاران کاربر با پیوستن به برنامه بتا پشتیبانی از چند دستگاه،‌ از واتس‌اپ در لپ‌تاپ یا تبلت‌های خود استفاده کنند.

البته توجه داشته باشید که این قابلیت هنوز در مرحله بتا قرار دارد و ممکن است مشکل‌ساز شود. به همین خاطر برای فعال کردن آن باید مستقیما از گوشی اقدام کنید.

حالا گزارشی از WaBetaInfo منتشر شده که عنوان می‌کند به زودی امکان استفاده همزمان از واتساپ در چند دستگاه مختلف در قالب یک آپدیت اجباری برای همه کاربران میسر خواهد شد. تیم WaBetaInfo  متوجه شده که واتس‌اپ امکان خارج شدن از برنامه بتا پشتیبانی از چند دستگاه را حذف کرده است که یعنی این قابلیت اکنون به عنوان یک ویژگی دائمی برای این دسته از کاربران خواهد بود.

در واقع پس از انتشار نسخه 2.21.23.10 واتساپ بتا، دیگر این قابلیت به عنوان یک گزینه اختیاری نخواهد بود. دقیقا چه اتفاقی برای کاربران خواهد افتاد؟ اگر در حال حاضر این قابلیت استفاده می‌کنید، به محض انتشار آپدیت از تمامی دستگاه‌های اضافی خود لاگ اوت خواهید شد و باید مجددا آنها را به حساب کاربری خود لینک کنید.

حتی گفته می‌شود که واتساپ در حال کار بر روی استفاده همزمان از یک حساب کاربری در دو گوشی و یا یک گوشی و یک آيپد است، ولی زمان ارائه آن مشخص نیست.