کیفیت اینترنت

وزارت ارتباطات ادعا می‌کند کیفیت اینترنت بهتر شده است؛ آیا از کیفیت اینترنت راضی هستید؟

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد کیفیت اینترنت نسبت به قبل بهتر شده است، اما آیا شما این موضوع تایید می‌کنید؟

کاهش کیفیت اینترنت طی ماه‌های گذشته اعتراض شدید کاربران فضای مجازی را به همراه داشت و کاربران بارها از شماره‌‌ای که توسط وزیر ارتباطات اعلام شده بود و از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات خواستار افزایش سرعت اینترنت شدند. سرانجام وزیر ارتباطات در واکنش به اعتراض کاربران دستور داد تا این موضوع به شکل دقیق در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار بگیرد. در همین راستا اکنون معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از بهتر شدن کیفیت اینترنت خبر داده است.

جزئیات بهبود کیفیت اینترنت

مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری عنوان کرد به دستور وزیر ارتباطات برای بررسی و حل وضعیت کندی اینترنت در برخی از نقاط کشور کمیته ویژه‌ای با حضور مدیران رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپرتورهای ثابت و سیار تشکیل شد. وی افزود اکنون کیفیت اینترنت با افزایش پهنای باند بین‌الملل در شرکت ارتباطات زیرساخت و همچنین افزایش ظرفیت لینک‌های داخلی به خصوص در لایه مخابرات در اپراتور در حالت طبیعی قرار گرفته است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در خصوص دلیل کاهش کیفیت اینترنت طی ماه‌های گذشته بیان کرد با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی استفاده از بستر سامانه‌های آموزشی افزایش پیدا کرده و به دلیل افزایش ترافیک شبکه شاهد کندی اینترنت بودیم. وی افزود البته معمولا ترافیک شبکه با افزایش مواجه می‌شود، اما با شروع سال تحصیلی حجم استفاده از اینترنت به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و این موضوع باعث افت کیفیت اینترنت به خصوصی در شاخص pocket lost (بسته‌های گمشده) شد.

حقی در ادامه بیان کرد علاوه بر این که رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی برای افزایش ظرفیت داخلی و پهنای باند بین‌الملل اقداماتی را به انجام رساندند، تغییر زمان‌بندی کلاس‌های مدارس و مراکز آموزش عالی و پراکندگی آن در ساعات صبح و بعدازظهر باعث شد تا ساعت‌های اوج مصرف در طول شبانه‌روز نیز تغییر پیدا کند که همین امر کیفیت شبکه را افزایش داد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در ادامه بیان کرد کیفیت در شبکه دیتای کشور به شکل مداوم مورد پایش قرار می‌گیرد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این اقدام را در دستور کار خود قرار داده تا مردم به خدمات باکیفیت دسترسی داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*