گارانتی هارد اکسترنال

مقایسه شرکت‌های ارائه‌کننده گارانتی هارد اکسترنال در ایران

گارانتی هارد اکسترنال با توجه به قیمت بالایش اهمیت زیادی پیدا کرده و در این مقاله قصد داریم چگونگی ارائه خدمات گارانتی شرکت‌های این حوزه را بررسی کنیم.

این روزها با توجه به افزایش حجم فایل‌ها نیاز به یک فضای ذخیره‌سازی مجزا کاملا احساس می‌شود. امروزه کاربران زیادی برای بک‌آپ‌گیری از اطلاعات، فیلم‌ها و تصاویرشان از هارد اکسترنال استفاده می‌کنند چرا که یک فیلم چند ثانیه‌ای با کیفیت 4K چند صد مگابایت فضا اشغال می‌کند و هر عکس حدود 3 الی 5 مگابایت جا می‌گیرد که اگر در مقیاس بزرگ آن‌ها را در نظر بگیریم، حجم زیادی از فضای گوشی پر خواهد شد.

از آنجایی که معمولا از هاردهای اکسترنال جهت نگهداری طولانی‌مدت فایل‌ها به خصوص اطلاعات شخصی و گاها مهم استفاده می‌شود، بنابراین اطمینان از کارکرد صحیح و اصالت آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. این اطمینان از طریق شرکت‌های گارانتی هارد اکسترنال حاصل می‌شود که در کشورمان تعداد زیادی دارند.

اما امروز در گجت نیوز می‌خواهیم مدت زمان و خدمات تحت پوشش شرکت‌های مشهور گارانتی هارد اکسترنال را مورد بررسی قرار بدهیم. آونگ، آواژنگ، سازگار ارقام و متین از جمله شرکت‌های ضمانت‌کننده هستند و به طور مفصل به نحوه کارکرد آن‌ها خواهیم پرداخت.

گارانتی هارد اکسترنال

آونگ

یکی از کامل‌ترین گارانتی‌های هارد اکسترنال متعلق به آونگ بوده که به طور انحصاری محصولات برند Adata را روانه بازار می‌کند. هاردهای اکسترنال Adata با گارانتی 3 و 4 ساله (سری ضد آب و ضد ضربه به مدت 4 سال و سایر هاردها به مدت 3 سال) برای تعویض به همراه بازیابی رایگان اطلاعات در طول سال اول شروع گارانتی در اختیار کاربر قرار می‌گیرند تا با خرید یکی از محصولات Adata، با خیال هرچه راحت‌تر از آن استفاده کنید.

خوشبختانه ضمانت کارکرد برای تمامی انواع هاردهای اکسترنال آونگ بوده و حتی مدل‌های مقاوم در برابر آب و ضربه نیز تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرند. این در حالی است که سایر شرکت‌ها برای هاردهای اکسترنال ضدآب و ضدضربه تنها 3 سال گارانتی ارائه می‌کنند.

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، گاهی اوقات اطلاعات روی هارد اکسترنال اهمیت زیادی دارند و آونگ با ریکاوری رایگان سال اول شروع گارانتی، تنها شرکت حاضر در این مقایسه محسوب می‌شود که این خدمت را به طور کاملا رایگان عرضه می‌کند. بدین ترتیب حتی اگر اطلاعاتتان پاک شود همچنان می‌توانید روی آونگ برای برگرداندن آن‌ها حساب کنید.

تعویض هارد معیوب Adata در تمامی مراکز استان کشور به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. در صورت موجود نبودن مدل کالای مشتری، مدل‌های جایگزین و مشابه با احتساب اختلاف قیمت روز به مشتری ارائه خواهد گردید.

آواژنگ

هاردهای اکسترنال برندهای سیگیت، وسترن دیجیتال و توشیبا با گارانتی آواژنگ عرضه می‌شوند و بسته به مدل، مدت زمان گارانتی آن‌ها بین 22 تا 24 ماه خواهد بود. بازیابی اطلاعات روی هارد توسط آواژنگ نیز انجام می‌شود اما نکته مهم در این میان، رایگان نبودن آن خواهد بود و برای انجام این کار نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت.

آواژنگ در تمامی مراکز استان نمایندگی داشته و در صورت تشخیص وجود مشکل در هارد شما، آن را با نمونه‌ای جدید و سالم جایگزین خواهد کرد. در صورت عدم موجودی نیز مدلی مشابه از لحاظ مشخصات فنی در اختیارتان قرار داده می‌شود و بایستی مبلغ مابه‌تفاوت آن را نیز بپردازید.

در مجموع آواژنگ شرایط ویژه یا متفاوتی نسبت به سایر شرکت‌های گارانتی هارد اکسترنال در کشور ارائه نمی‌کند و شاید با بهبود برخی موارد مانند مدت زمان ضمانت بتواند تجربه کاری بهتری را برای کاربران رقم بزند.

سازگار ارقام

گارانتی سازگار برندهای متنوعی را تحت پوشش ضمانت خود قرار داده و یکی از باسابقه‌های این حوزه شناخته می‌شود. این شرکت هیچ‌گونه تعهدی در قبال اطلاعات موجود روی هارد کاربر ندارد و تنها در حالت خدمات طلایی، دست به بازیابی اطلاعات خواهد زد که البته همراه با اخذ هزینه خواهد بود.

در صورتی که هارد شما معیوب باشد این شرکت به صورت رایگان یک هارد جدید را به شما تحویل خواهد داد. در صورت عدم موجودی نیز نمونه‌ای مشابه با مدل هاردتان همراه با دریافت مابه‌تفاوت قیمتش به شما ارائه می‌شود. این خدمات در صورت مراجعه به نمایندگی‌های سازگار ارقام عرضه می‌شود که تنها در 6 شهر کشور موجود هستند.

مدت زمان پوشش گارانتی سازگار برای هاردهای اکسترنال به مدل آن بستگی داشته و از 18 ماه تا 24 ماه متغیر است.

متین

هاردهای اکسترنال برندهای سیلیکون پاور و اپیسر با گارانتی متین عرضه می‌شوند. شرکت متین برای عدم خروج از گارانتی شرایطی را در نظر گرفته و پیش از مراجعه به مراکز خدمات این شرکت نباید از آن شرایط عبور کرده باشید.

به طور میانگین گارانتی هارد اکسترنال برای محصولات تحت گارانتی متین 3 سال در نظر گرفته شده و برای بازگرداندن اطلاعاتتان به هارد بایستی هزینه اضافه‌ای را بپردازید. در صورتی که هاردتان دچار مشکل شود می‌توانید آن را با مدل جدید آن هارد تعویض کنید و در صورت عدم موجودی، هارد جدید را با مشخصات مشابه دریافت خواهید کرد.

خدمات پس از فروش متین برای هارد اکسترنال در تمامی مراکز استان انجام می‌شود و در طرح خدمات طلایی این شرکت، تعمیر هارد در حضور خریدار انجام می‌شود و در قبال آن هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*