تصادف خودروی تسلا

یک آبروریزی بزرگ دیگر برای تسلا ؛ تصادف خودروی تسلا هنگام ساخت تبلیغ رانندگی خودکار!

یک آبروریزی بزرگ دیگر برای تسلا و ایلان ماسک رخ داد. جدیدترین خبر حاکی از تصادف خودروی تسلا در هنگام ساخت تبلیغ رانندگی خودکار است.

اخیرا گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد ویدئوی تبلیغاتی تسلا در سال 2016 برای به نمایش گذاشتن خودروهای خودران، همه ماجرا نبوده است. در ویدئویی که آن زمان منتشر شده، شاهد این هستیم که خودروی تسلا برای دقایقی کاملا خودکار رانندگی می‌کند.

خودروی خودران تسلا پس از گذر از خیابان‌های آرام و خلوت شهر به سمت دفتر سازندگان این خودرو در سیلیکون ولی حرکت می‌کند و در مسیر خود از جاده‌های پر پیچ و خم می‌گذرد و پس از آن به صورت خودکار در محل مورد نظر پارک می‌شود. اما نیویورک تایمز خاطر نشان کرده که ویدئوی تبلیغاتی تسلا با نقص فنی روبه‌رو شده است.

تصادف خودروی تسلا با یک مانع

پس از این فیلم، سه نفر از کسانی که در ساخت آن مشارکت داشتند، می‌گویند خودروی تسلا هنگام رانندگی با مانعی برخورد داشته و متاسفانه آن را تعمیر کرده‌اند، اما علت مخفی نگاه داشتن این حادثه را ترس از ایلان ماسک عنوان کرده‌اند. به همین خاطر هویت این سه نفر فاش نشده است.

تسلا می‌خواست با این ویدئوی تبلیغاتی پیشرفت مجموعه را در زمینه خودروهای خودران به مردم نشان دهد. اگرچه این خودروها از زمان عرضه کمک بسیاری به بزرگراه‌ها کرده‌اند اما نمی‌توان گفت که کاملا خودکار بوده‌اند.

یک آبروریزی بزرگ دیگر برای تسلا

حالا دو تن از کسانی که در این ویدئوی تبلیغاتی حضور داشته‌اند، گفتند که تسلا پیش از فیلم‌برداری، نقشه‌ای سه بعدی از مسیر خودرو تهیه کرده بود. همچنین تاکید کرده‌اند که خودروی تسلا تمام واقعیت را به تصویر نمی‌کشد.

سالیان درازی است که ایلان ماسک در صدد است تا بدون دخالت دست انسان، آنها را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کند. حتی زمانی صحبت از تاکسی‌هایی بود که بدون راننده خدمات حمل و نقل مسافران را انجام می‌دادند. همین اواخر تسلا، نسخه بتای نرم افزار «رانندگی تمام خودکار» را عرضه کرده که پیشرفت بیشتری در مقایسه با سیستم خودران Autopilot دارد و هدف از ایجاد آن هماهنگی با مناطق پیچیده شهری است.

با این حال ویدئوهای مختلفی از نقص فنی خودروهای خودران و تصادف خودروی تسلا به بیرون درز کرده است. در این فیلم‌ها می‌بینیم که خودروهای مذکور، در تشخیص ابتدایی‌ترین موارد مانند علائم رانندگی ناتوان هستند. چنین مواردی رسیدن به سیستم خودران تسلا را حداقل برای شرایط کنونی سخت می‌کند.

همچنین اداره ایمنی ترافیک راه‌های ملی، به بررسی سیستم خودران تسلا پرداخته و در این مسیر حدود 12 خودرو را بررسی کرده است. افشاگری‌های این سه نفر با تحقیقات این اداره همزمان شده و باید دید که نتیجه چه خواهد بود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*