پیکاپ

10 خودرو پیکاپ با طراحی خاص که هیچوقت به بازار عرضه نشدند + عکس

شرکت‌های بزرگ، طرح‌هایی برای خودروهای پیکاپ داشته‌اند که هیچوقت به مرحله تولید و عرضه به بازار نرسید. در این مطلب با 10 مورد از این پیکاپ های خاص آشنا می‌شویم.

ده‌ها سال است که علی‌رغم هر گونه شرایطی که در سراسر جهان حاکم است، بازار ایالات متحده آمریکا همیشه از خودروهای پیکاپ استقبال می‌کند و تراک‌ها همچنان بزرگ‌ترین بخش بازار خودروی آمریکا را به‌ خود اختصاص داده‌اند. با این حال، خودروسازان تمایل چندانی به نوآوری‌های بزرگ و چشمگیر در تراک‌های خود ندارند و در بسیاری از موارد صرفاً تغییراتی جزئی را در مدل‌های پیش‌تر عرضه شده در بازار انبوه ایجاد می‌کنند که می‌توان گفت صرفاً جنبه تزئینی دارند.

البته این بدین معنی نیست که طرح‌های منحصر به فرد و نوآورانه اصلاً وجود ندارند ولی بسیاری از این طرح‌ها هیچ‌وقت به مرحله‌ی تولید نمی‌رسند. طی چند ده سال گذشته، خودروسازان طرح‌های زیادی از پیکاپ لیموزین لیفت شده تا غول آفرود شش چرخه را به نمایش گذاشته‌اند اما هرگز جرئت عرضه‌ی آن در بازار را پیدا نکرده‌اند تا نتیجه ایده‌های عجیب و غریب خود را ببینند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 10 خودرو پیکاپ با طراحی خاص که هیچ‌وقت تولید نشدند:

شورلت سیلورادو 427

۱۰. شورلت سیلورادو 427

سیلورادو 427 (Silverado 427) که در سال 2016 رونمایی شد، تلاش شورلت برای تولید یک تراک خیابانی بود و از پیشرانه 7.0 لیتری LS7 V8، قدرت 505 اسب بخار و گیربکس دنده‌ای با 6 سرعت بهره می‌بُرد، و طرح واقعاً جذابی به نظر می‌آمد.

پیکاپ

سیلواردو 427 به وضوح برای رقابت با قوی‌ترین پیکاپ‌های تاریخ نظیر دوج رم اس‌آرتی-۱۰ و فورد اس‌تی‌وی لایتنینگ طراحی شده بود اما شورلت بسیار دیرتر از آن زمانی که باید از آن رونمایی کرد. زمانی که شورلت برای اولین بار این خودرو را به نمایش گذاشت، تمایل بازار نسبت به پیکاپ‌های پرقدرت رو به کاهش بود و در آخر این شرکت به این نتیجه رسید که انگیزه تجاری و تقاضای کافی برای تولید سیلواردو 427 وجود ندارد.

نورون تی/وان

9. نورون تی/وان

در حال حاضر خودروهای پیکاپ الکتریکی متعددی در دست توسعه قرار دارند و سایبرتراک از تسلا و آر 1 تی از ریویان آن‌هایی هستند که می‌توان بیشتر از سایر پیکاپ‌ها نسبت به عرضه‌شان مطمئن بود. نورون تی/وان (Neuron T/One) علی‌رغم ایده‌ی منحصر به فردش، بعید است که به مرحله تولید برسد و روزی در بازار در دسترس قرار بگیرد.

پیکاپ

تی/وان به‌عنوان اولین پیکاپ الکتریکی ماژولار با تمرکز روی راحتی و کارایی طراحی شده است. این خودرو روی یک شاسی اسکیت‌بورد مانند ساخته شده و طراحی آن به گونه‌ای است که می‌توان قسمت پشتی آن را کاملاً برداشت و جایگزین کرد. روی کاغذ این بدین معنی است که تی/وان تطبیق‌پذیرتر از یک پیکاپ عادی است و به راحتی می‌تواند به یک دامپتراک، اس یو وی و تریلر تبدیل شود.

جیپ کرو چیف 715

8. جیپ کرو چیف 715

جیپ طرح کرو چیف 715 (Crew Chief 715) را طی رویداد Moab Easter Safari در سال 2016 به نمایش گذاشت و همگی را شگفت‌زده کرد. طراحی این خودرو نوعی ادای احترام به تراک ام 715 متعلق به ارتش ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید اما از یک شاسی مدرن Wrangler Unlimited بهره می‌برد. طرفداران در آن زمان نمی‌دانستند اما این طرح همچنین پیش‌نمایشی از جی‌تی گلادیاتور بود که در سال 2019 وارد پروسه تولید شد.

جیپ کرو چیف 715

این گلادیتور جدید بی‌شک تراکی قدرتمند است و بسیار ناراحت‌کننده است که با این ظاهر کلاسیک جذاب خود تاکنون حتی به‌صورت محدود هم تولید نشده است. فورد با برانکوی جدید ثابت کرده است که تراک­‌هایی که ظاهری متاثر از دوران قدیم دارند نیز می‌توانند فروش خوبی داشته باشند و جیپ با بهره نبردن از جذابیت ظاهری کرو چیف فرصت بزرگی را از دست داده است.

دوج تی-رکس

7. دوج تی-رکس

طی چند سال گذشته، تراک‌های 6 در 6 با موجی از محبوبیت رو به رو شده‌اند و همواره سلبریتی‌ها و میلیاردرهای مختلفی را با این خودروها مشاهده کرده‌ایم. با این حال، دوج مدت‌ها قبل در سال 1997 این ایده را با پیکاپ تی-رکس (T-Rex) در سر می‌پرورانده است. این خودرو که از پیشرانه 8.0 لیتری Magnum V10 برخوردار است، مشخصاتی عمدتاً مشترک با Ram 2500 که به تولید رسید دارد.

پیکاپ

دوج هیچ‌وقت چیزی را با طرح تی-رکس تولید نکرد اما «دیملر کرایسلر» (Daimler Chrysler)، شرکت مالک آن، بعدها نسخه‌ی 6 در 6 مرسدس بنز جی کلاس را روانه بازار کرد که از قضا در شروع موج تراک‌های 6 در 6 تاثیر گذار بوده است ولی شاید اگر طرح دوج تی-رکس مطرح نمی‌شد، هیچ‌وقت اثری از این خودرو نبود.

اشکودا مونتیاک

6. اشکودا مونتیاک

خودروهای شرکت خودروسازی مستقر در جمهوری چک «اشکودا» (ŠKODA)، در ایالات متحده آمریکا به فروش نمی‌رسد اما در بخش عمده‌ای از قاره اروپا و همچنین بریتانیا حضور برجسته‌ای دارند. در اصل یکی از دانشجویان آکادمی طراحیِ مخصوص این شرکت، طرح مونتیاک (Mountiaq) را مبتنی بر سری اس یو وی کودیاک برای اولین بار ارائه داده بود.

پیکاپ

مونتیاک قرار بود یک گزینه ارزان قیمت و در عین حال قدرتمند مانند پیکاپ کلاسیک وی دبلیو ربیت (VW Rabbit) باشد. اشکودا عضو «گروه فولکس‌واگن» (Volkswagen Group) بود و مونتیاک می‌توانست شروعی بر نسل جدیدی از ربیت باشد و وارد بازاری شود که پیش‌تر این شرکت روی آن متمرکز نبود. متاسفانه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای جهت تولید مونتیاک وجود ندارد.

جی‌ام‌سی دنالی ایکس‌تی

5. جی‌ام‌سی دنالی ایکس‌تی

دنالی ایکس‌تی (Denali XT) با ظاهری لوکس و در عین حال قابلیت حمل بار کاربردی، بهترین گزینه برای تبدیل شدن به یک پیکاپ پرفروش محسوب می‌شود. دنالی ایکس‌تی دارای شاسی یکپارچه با فضای بار کارآمد و سیستم انتقال قدرت ترکیبی بود.

پیکاپ

این نوع تراک در استرالیا، جایی که شرکت تابعه جنرال موتورز یعنی هولدن مستقر بود، فروش بالایی داشت ولی بازار گسترده‌ای برای آن در آمریکا وجود نداشت و درحالی که جنرال موتورز نزدیک به ورشکستگی بود، این طرح بیشتر از این جلو نرفت و در حد صرفاً یک ایده‌ی جذاب باقی ماند.

تویوتا توندرازین

4. تویوتا توندرازین

جالب است که طرح توندرازین (Tundrasine) شاید در ابتدا مانند یک شوخی فتوشاپی به نظر برسد اما در اصل یک طرح واقعی بوده است. این طرح که برای نمایش در رویداد SEMA  آماده شده بود، ترکیبی از پیکاپ و لیموزین است که از نظر عملی ایده‌ای کاملاً بیهوده و عجیب و غریب به نظر می‌آید.

پیکاپ

اما تصور کنید چقدر باورنکردنی بود اگر خودرویی به این شکل در جاده‌ها مشاهده می‌شد! عده‌ای عاشق این هستند که تغییراتی عجیب و غریب در پیکاپ خود ایجاد کنند حتی اگر دیگر قابلیت رانندگی با آن وجود نداشته باشد و توندرازین قطعاً ایده‌ای مخصوص این افراد است!

شورلت شاین

3. شورلت شاین

طرح شاین 2003 نامی را بازگرداند که شورلت اولین بار در دهه 70 میلادی برای معرفی مدل‌های لوکس پیکاپ سی/کا استفاده کرده بود. با این حال، این طرح جدید کمی متفاوت بود. این شرکت در شاین 2003 (Cheyenne) به دنبال به کار گیری شاسی آلومینیومی و همچنین کاپوتی کوتاه‌تر از تراک‌های عادی بود که باعث می‌شد این خودرو به مقدار قابل توجهی سبک‌تر شود.

پیکاپ

شورلت شاین همچنین دارای یک پیشرانه وی8 با قدرت 500 اسب بخار بود که در آن زمان ایده‌ای دیوانه‌کننده به حساب می‌آمد. با این حال، شورلت دلیلی برای ادامه توسعه شاسی‌های آلومینیومی ندید از آنجا که توسعه فولاد ارزان‌تر و آسان‌تر بود و در نتیجه، طرح شاین را کنار گذاشت. اما اگر چنین پیکاپی به عرضه می‌رسید، با وزن کم و قدرت 500 اسب بخاری خود می‌توانست تحولی بزرگ در بازار ایجاد کند. امروزه پس از گذشت نزدیک به 20 سال از ارائه این طرح، تازه شاهد نوآوری‌های مشابه هستیم.

بی‌ ام و ایکس 7 پیکاپ

2. بی‌ ام و ایکس 7 پیکاپ

تبدیل اس یو ویِ بی ام وی ایکس 7 به پیکاپ نیز ایده یک دانشجو بوده است. خوشبختانه نتیجه به‌صورت غیر منتظره‌ای بسیار خوب از درآمده است و فضای کافی در این پیکاپ آنقدری است که می‌توان یک موتور سیکلت را با آن حمل کرد.

پیکاپ

اگرچه به نظر می‌رسد که این طرح آماده ورود به پروسه تولید باشد، بی ام وی اعلام کرده است که قصد تولید این خودرو را ندارد. این درحالی است که بازار پیکاپ‌های لوکس روز به روز بیش از پیش رشد پیدا می‌کند و سایبرتراک و جی کلاس نمونه‌های بارز آن به شمار می‌روند.

جیپ مایتی اف‌سی

1. جیپ مایتی اف‌سی

جیپ اولین بار این طرح را در سال 2013 به نمایش گذاشت و چه طرفداران دنیای خودرو و چه منتقدان را متعجب کرد. این خودرو با شاسی لیفت شده Wrangler، از اف‌سی جیپ‌های دهه 50 میلادی الهام گرفته است.

پیکاپ

مایتی اف‌سی (Mighty FC) از لحاظ ساختار و قطعات داخلی عمدتاً مشابه رانگلر روبیکان است که باعث می‌شد جیپ نیازی به مهندسی مجدد آن نداشته باشد و بتواند آن را سریع‌تر وارد پروسه تولید کند. با این حال، به سایر پیکاپ‌هایی پیوسته است که به احتمال بسیار زیاد هیچ‌وقت تولید نخواهند شد.

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به این 10 پیکاپ خاص که هیچ‌وقت تولید نشدند چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*