آلایندگی موتورهای دیزلی

تقلب در نمایش میزان آلایندگی موتورهای دیزلی ، آبروی مرسدس بنز را برد

سازمان اقدام زیست محیطی آلمان از تقلب در نمایش میزان آلایندگی موتورهای دیزلی محصولات گروه دایملر از جمله مدل مرسدس بنز E کلاس یورو 6 خبر داد.

اخیرا یک گروه حامی محیط زیست آلمانی گروه دایملر را به تقلب در نمایش میزان آلایندگی موتورهای دیزلی متهم کرد و مدعی شد گروه دایملر برای کمتر نشان دادن آلایندگی در یک مرسدس بنز E کلاس یورو 6 از 8 چیپ استفاده می‌کند. در واقع سازمان اقدام زیست محیط آلمان طی آزمایش مرسدس بنز E350d بلوتک 2016 متوجه شد انتشار گازهای سمی اکسید نیتروژن این خودرو از آنچه اعلام شده حدود 500 درصد بیشتر است.

تقلب در نمایش میزان آلایندگی موتورهای دیزلی

گفتنی است دایملر مدتی قبل نیز به دلیل کشف دستگاه‌های شکست آلایندگی غیر مجاز در پیشرانه‌های دیزلی چهار سیلندر توسط انجمن صنعت خودرو مجبور شد تا 774 هزار دستگاه را برای اصلاح فرا بخواند. دایملر در آن زمان اعلام کرد تولیدکنندگان با هدف افزایش طول عمر موتور اجازه دارند فیلتر SCR در موتورهای دیزلی را خاموش کنند، اما منتقدان بر این باورند که خودروسازان با استفاده از خلاهای قانونی این حوزه قصد دارند میزان انتشار آلایندگی آنها را در زمان آزمایش کاهش دهند، اما در واقعیت آلودگی آنها بسیار بیشتر از آن چیزی است که نشان داده می‌شود.

سازمان اقدام زیست محیطی آلمان مدعی است هرچند نتایج این آزمایش‌ها فقط به یک مدل خاص تعلق دارد، اما می‌توان این نتایج را برای تمام خودروهایی که از این پیشرانه دیزلی بهره می‌برند، لحاظ کرد. از خودروهایی که از پیشرانه OM642 با فیلتر SCR استفاده می‌کنند می‌توان به E کلاس، GLC، GL و G کلاس اشاره کرد.

سازمان اقدام زیست محیطی آلمان در حال حاضر از تعداد خودروهایی که در نمایش میزان آلایندگی تقلب کرده‌اند آمار دقیقی را ارائه نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود بسیاری از مدل‌های دیزلی با پیشرانه 6 سیلندر یورو 5 و مدل‌های ابتدایی یورو 6 برای اصلاح باید فراخوانده شوند. گفتنی است در سال 2015 نیز شاهد رسوایی مشابه‌ای از سوی دیزل گیت بودیم که باعث شد فولکس واگن حدود 30 میلیارد یورو متضرر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*