قیمت گوشی در بازار

بهانه ای جدید برای افزایش دوباره قیمت گوشی در بازار ایران

طبق آمارها، تعادل میزان عرضه و تقاضا در بازار موبایل ایران به هم خورده و همین موضوع می‌تواند بهانه‌ای جدید برای افزایش دوباره قیمت گوشی در کشور باشد.

به گفته انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، مجموعا ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار دستگاه تلفن همراه طی هفت ماه نخست سال جاری به کشور ورود پیدا کرده که از این تعداد، ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار دستگاه در کشور فعال‌سازی شده است.

افزایش ۲۰ درصدی میزان استفاده از گوشی

با توجه به این آمار مشخص می‌شود که میزان استفاده از گوشی در بازار ایران از واردات آن بیشتر شده است. عمده دلایل رشد استفاده از تلفن همراه بازگشایی دانشگاه‌ها، مدارس و آموزش مجازی بوده است. این در صورتی است که مطابق با آمار موجود،‌ در همین مدت زمان طی سال گذشته ۸ میلیون و ۴۰ هزار دستگاه موبایل به کشور وارد شده بوده است که کاربران ۸ میلیون و ۳۶۰ هزار دستگاه را مورد استفاده قرار داده بودند. با مقایسه این دو آمار می‌توان پی برد که طی سال جاری میزان واردات و استفاده از گوشی در بازار ایران نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ درصدی پیدا کرده است.

فراگیری کرونا روی تولید گوشی تأثیر مستقیم گذاشت و به دنبال این قضیه میزان تقاضا برای این محصول نیز با رشد مواجه شد که دلیل اصلی این موضوع مجازی شدن کسب و کارها و آموزش بود. اکنون و با گذشت مدتی از شیوع این ویروس بازارها به روند سابق خود بازگشته‌اند.

همچنین بخوانید:

تماشا کنید: گرانفروشی و بی عدالتی گسترده در بازار موبایل ایران

بهانه‌ای جدید برای افزایش قیمت گوشی در بازار

همانطور که اشاره شد، اکنون میزان تقاضای گوشی موبایل در کشور از میزان واردات بیشتر شده و همین موضوع می‌تواند بهانه‌ای برای افزایش قیمت هرچه بیشتر قیمت گوشی در بازار ایران باشد. موضوعی که اگر به سرعت توسط مسئولان چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، غیر قابل اجتناب خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*