گرانفروشی

تماشا کنید: گرانفروشی و بی عدالتی گسترده در بازار موبایل ایران

گرانفروشی و بی عدالتی گسترده در بازار موبایل ایران صدای مشتریان را درآورده است. در این ویدیو، به این گران فروشی و پدیده‌ای به نام زیرفروشی پرداخته‌ایم.

بازار تلفن همراه در ایران روزهای آشفته‌ای را سپری می‌کند و این امر باعث سردرگمی مشتریان در هنگام خرید گوشی های تلفن همراه و همچنین لوازم جانبی آنها شده است. البته با توجه به این که بسیاری از مشتریان در هنگام خرید یک گوشی هوشمند از قیمت آن اطلاع دارند و در سایت های فروش اینترنتی می‌توانند قیمت‌ها را با هم مقایسه کنند، فروشندگان نمی‌توانند برای فروختن خود گوشی خیلی قیمت‌ها را بالا ببرند؛ اما باز هم با مراجعه به موبایل فروشی‌ها مشاهده می‌کنیم که تفاوت زیادی بین قیمت‌ها وجود دارد.

با وجود این سود اصلی فروشندگان زمانی آغاز می‌شود که مشتری گوشی را خریداری می‌کند و پس از آن نیاز به لوازم جانبی مثل قاب، محافظ صفحه نمایش، نصب چند نرم افزار و مواردی از این دست دارد. اوج گرانفروشی‌ها و بی عدالتی‌ها در این زمان مشاهده می‌شود و فروشندگان سودهای عجیبی را از مشتریان دریافت می‌کنند که گاهی به چندین برابر قیمت اصلی می‌رسد.

گرانفروشی

بازرسان اتاق اصناف با حضور سرزده در بازار موبایل ایران برخی از این تخلفات و گران فروشی‌ها را مشاهده و با فروشندگان متخلف برخورد کردند. به عنوان مثال یکی از فروشندگان، یک قاب گوشی را با قیمت 230 هزار تومان به فروش می‌رساند، در حالی که قیمت خرید این قاب 74 هزار تومان بوده و با احتساب سود 12 درصدی برای لوازم جانبی، این قاب باید با قیمت حدود 84 هزار تومان فروخته می‌شد؛ یعنی برای فروش آن تقریبا 146 هزار تومان گرانفروشی صورت گرفته است.

همچنین پدیده‌ای به نام زیرفروشی در بازار موبایل مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، به یک مشتری برای خرید گوشی، قیمت 6 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شد، اما در زمان خرید گوشی به بهانه رجیستری، مبلغ 7 میلیون و 700 هزار تومان از مشتری گرفته شد. این پدیده با نام زیرفروشی شناخته می‌شود که در آن فروشنده با اعلام قیمت کمتر، مشتری را به خرید ترغیب می‌کند، اما در نهایت به بهانه‌های مختلف قیمت بیشتری را از خریدار می‌گیرند.

در ادامه می‌توانید ویدیویی را از وضعیت نابسامان بازار موبایل و بی عدالتی‌ها در این بازار مشاهده کنید.

ویدیوی گرانفروشی در بازار موبایل ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*