پوکو M4 Pro

گوشی پوکو M4 Pro 5G معرفی شد؛ محبوب خوش قیمت جدید شیائومی چه مشخصاتی دارد؟

گوشی پوکو ام 4 پرو 5G معرفی شد. گوشی‌های پوکو مشخصات بسیار خوب را در کنار قیمت مناسب ارائه می‌دهند و پوکو M4 Pro 5G نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پوکو ام 3 پرو 5G تقریبا ۶ ماه قبل رونمایی شد و حالا شیائومی از جانشین آن پرده برداری کرده است. در حقیقت با یک دستگاه کاملا جدید مواجه نیستیم و بیشتر می‌توان گفت که نسخه بهبود یافته‌ای از گوشی موفق قبلی است. شیائومی نقاط قوت ام 3 پرو را حفظ کرده و با بهبود آنها به پوکو M4 Pro 5G رسیده است.

مشخصات و ویژگی‌های پوکو M4 Pro 5G

پوکو M4 Pro

در مقایسه با نسل قبل (۶.۵ اینچ) پوکو ام 4 پرو 5G از نمایشگر اندکی بزرگتر ۶.۶ اینچی بهره مي‌برد؛ هرچند که همچنان با رزولوشن +1080p، نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز همراه شده است.

البته نرخ نمونه برداری لمسی با پیشرفتی قابل توجه از ۱۸۰ هرتز به ۲۴۰ هرتز رسیده است و روشنایی نمایشگر نیز حالا برای استفاده در نور آفتاب مناسب‌تر است (۴۵۰ نیت نسبت به ۴۰۰ نیت نسل قبل). گوریلا گلس 3 هم وظیفه حفاظت از نمایشگر را بر عهده دارد.

حالها به سراغ بدنه پشتی برویم که در تسخیر پنل دوربین قرار دارد. البته تمام قسمت دوربین برجسته نیست و فقط قسمتی که شامل لنز‌ها و فلاش می‌شود، اندکی از بدنه فاصله گرفته‌ است.

یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی گوشی جدید شیائومی قرار دارد که نسبت به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲.۰ اینچی ام 3 پرو یک پیشرفت محسوب می‌شود. هرچند که بزگرترین تغییر در بخش دوربین مربوط به اضافه شدن یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه است که کیفیت عکاسی را با پوکو M4 Pro بهبود می‌بخشد. رزولوشن دوربین سلفی نیز با ۲ برابر شدن به ۱۶ مگاپیکسل رسیده است.

البته نسل جدید پوکو یک گوشی دوربین محور نیست و هدف شیائومی از عرضه آن بیشتر ارائه یک گوشی 5G مقرون به صرفه با عمر باتری عالی بوده است. اتصال 5G به لطف استفاده از تراشه دایمنسیتی 810 میسر شده است. این تراشه نسخه ۶ نانومتری دایمنسیتی 700 (۷ نانومتری) است که در ام 3 پرو استفاده شده بود.

پوکو M4 Pro

برای دستیابی به هدف دوم شرکت سازنده همانند نسل گذشته، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در دل گوشی قرار دارد. پیشرفت پوکو M4 Pro در این قسمت به استفاده از فناوری شارژ سریع‌تر مربوط می‌شود. پوکو M3 Pro از شارژ ۱۸ وات بهره می‌برد؛ اما در جعبه این گوشی یک آداپتور ۳۳ وات قرار دارد که می‌تواند باتری را در ۵۹ دقیقه به طور کامل شارژ کند.

با ۱۰ دقیقه شارژ نیز می‌توانید با خیال راحت برای تقریبا ۲ ساعت و ۳۰ دقیه ویدیو تماشا کنید. شیائومی همچنین این مدل را به اسپیکر‌های استریو مجهز کرده است که از آنها در نسخه M3 خبری نبود. نگران نباشید، هنوز جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون سر جایش قرار دارد و شیار کارت حافظه microSD نیز زمینه ذخیره فایل‌های بیشتر را فراهم می‌کند.

از دیگر مشخصات پوکو M4 Pro 5G می‌توان به NFC (در برخی بازار‌ها) و حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

پوکو M4 Pro

پوکو M4 Pro 5G از ۲۰ آبان در بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. قیمت مدل پایه ۲۳۰ یورو است و برای خرید مدل مجهز به ۶ گیگ رم و ۱۲۸ حافظه ذخیره سازی نیز باید ۲۵۰ یورو پرداخت کنید. البته این گوشی‌ با قیمت کمتری در اختیار خریداران اولیه قرارا خواهد گرفت (۲۰۰ یورو برای مدل پایه و ۲۲۰ یورو برای مدل 6/128 گیگ).

این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و زرد عرضه خواهد شد. اگر تاکنون متوجه نشده‌اید باید بگوییم که پوکو M4 Pro 5G همان ردمی نوت 11 است که در آن از برند پوکو استفاده شده است. مدل M3 Pro نیز تفاوتی با ردمی 5G 10 نداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*