ویرایش PDF در Microsoft Word

آموزش ویرایش PDF در مایکروسافت ورد

در گذشته ویرایش PDF خیلی دشوار بود، اما مایکروسافت این قابلیت را به نرم افزار Word خودش اضافه کرده است تا همه چیز را آسان کند.

پیشتر شما مجبور بودید برای ویرایش PDF از نرم افزار Adobe Acrobat استفاده کنید که فرآیند بسیار پیچیده‌ای داشت. اما این روزها همه چیز تغییر کرده است. اکنون در آپدیت جدید نرم افزار Microsof Word، ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف آسان‌تر از هر زمان دیگری شده است. تمام چیزی که شما نیاز دارید، Microsoft Word 2013 به بالاتر است. اما اگر نمی‌دانید که چگونه باید با استفاده از این نرم افزار یک فایل پی‌دی‌اف را ادیت کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

ویرایش PDF در نرم افزار Word

گام اول: فایل PDF را وارد ورد کنید

ویرایش PDF در Microsoft Word

قبل از این که بخواهید یک سند پی‌دی‌اف را ویرایش کنید، باید آن را در نرم افزار ورد باز کنید. گام اول وارد کردن این فایل به ورد است. برای این کار، نرم افزار را اجرا کنید، سپس از قسمت بالا سمت چپ صفحه به مسیر File > Open بروید.

شما در اینجا فهرستی از آخرین اسناد باز شده را مشاهده می‌کنید. روی گزینه Browse کلیک کنید، سپس فایل پی‌دی‌اف مورد نظر خود برای ویرایش را انتخاب کنید. اگر آن را مشاهده نمی‌کنید، از منوی آبشاری انتخاب نوع فایل، گزینه “All Files” یا “PDF Files” را انتخاب کنید.

گام دوم: فایل را تبدیل کنید

ویرایش PDF در Microsoft Word

وقتی در Word روی فایل PDF مورد نظر کلیک کردید و آن را وارد کردید، یک پیغام شبیه به تصویر بالا روی صفحه ظاهر می‌شود. این پیغام می‌گوید که برای باز کردن فایل، باید آن تبدیل شود و در نتیجه باز شدن آن در مقایسه با دیگر فایل‌ها زمان بیشتری طول می‌کشد.

با تبدیل شدن، فرمت سند اصلی تغییر می‌کند. این شامل پانویس‌ها، جداکننده‌های صفحه، ستون‌ها، جدول‌ها، فواصل و هر فرمت سفارشی دیگر می‌شود. حتی ممکن است افکت‌های متنی ویژه سند شما هم از بین برود. زیرا بین عملکرد Microsoft Word با نرم افزاری که مخصوص ساخت یک فایل PDF است، تفاوت اساسی وجود دارد.

مایکروسافت می‌گوید فایل‌های متنی به اندازه سایر فایل‌های PDF که شامل موارد بالا هستند، قالب‌بندی خودشان را از دست نمی‌دهند. بارگذاری چنین اسنادی کمی بیشتر طول می‌کشد.

زمانی که سند مورد نظر بارگذاری شد، آن را به طور کامل بررسی کنید و  مطمئن شوید که همه چیز سر جای خودش قرار دارد. به طور مثال تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، یک فایل PDF را به نمایش می‌گذارد که بدون مشکل و مثل فرمت اصلی خودش در Word بارگذاری شده است. زیرا این فایل هیچ افکت ویژه‌ یا بلاک متنی خاصی نداشته است.

ویرایش PDF در Microsoft Word

گام سوم: نوبت ویرایش PDF است

وقتی فایل PDF باز شد، شما اکنون می‌توانید آن را ویرایش کنید. اطلاعات جدیدی را به آن اضافه یا از آن حذف کنید و فرمت سند را با اضافه کردن المان‌های جدید تغییر دهید. شما همچنین می‌توانید جدول، تصاویر گرافیکی و غیره را نیز به آن اضافه کنید.

گزینه‌ای برای ویرایش فواصل یا تغییر اندازه صفحه نیز وجود دارد. به طور مثال در عکسی که در زیر مشاهده می‌کنید، ما یک جدول جدید را اضافه کرده‌ایم و چندین تغییر در متن‌ها داده‌ایم.

ویرایش PDF در Microsoft Word

گام چهارم: عکس‌ها را در PDF ویرایش کنید

نرم افزار Microsoft Word همچنین به شما اجازه می‌دهد عکس‌های مورد نظرتان را هم به فایل PDF اضافه کنید. شما می‌توانید تغییرات مختلفی را روی تصاویر اعمال کنید که شامل کراپ کردن، تغییر محل قرارگیری، جایگزینی تصویر، چرخش نوشته و غیره می‌شود. حتی می‌توانید متن جایگزین تصاویر خود را هم تغییر دهید. گزینه‌های مختلف فرمت از جمله موارد زیر نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد:

  • سایه‌ها
  • بازتاب
  • هاله نور
  • لبه‌های نرم
  • افکت‌های هنرمند انه
  • فرمت 3 بعدی و چرخش 3 بعدی

کافیست روی عکس کلیک راست کنید و یکی از گزینه‌های “Size and Position” یا “Format Picture” را انتخاب کنید تا تغییرات مورد نظر اعمال شود.

ویرایش PDF در Microsoft Word

ویرایشگر PDF مایکروسافت ورد خیلی بصری‌تر از ویرایشگرهای آنلاین است. این انتخاب ایده‌آل برای مشاغل کوچکی است که می‌خواهند مستقیماً محتوای مورد نظر را بعد از ایجاد تغییرات، چاپ کنند.

گام پنجم: استخراج سند PDF

ویرایش PDF در Microsoft Word

زمانی که تغییرات مورد نظر را روی فایل PDF خود اعمال کردید، به راحتی می‌توانید آن را ذخیره کرده و به عنوان یک سند PDF استخراج کنید. برای انجام این کار مسیر File > Save as را از منوی بالای صفحه دنبال کنید. در منوی آبشاری به نمایش درآمده، از گزینه Save as Type عبارت PDF را انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید فایل PDF خود را بهینه‌سازی نیز کنید. ورد دو گزینه زیر را هنگام ذخیره در اختیار شما می‌گذارد:

  • گزینه Standard: بهینه‌سازی برای انتشار آنلاین و چاپی
  • گزینه Minimum Size: بهینه‌سازی برای انتشار آنلاین

شما همچنین می‌توانید فایل ویرایش شده را در فرمت‌های دیگری نیز ذخیره کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*