بیت کوین

آموزش کامل خرید بیت کوین از صرافی آنلاین ارزپایا

بیت کوین (BTC) را پادشاه ارزهای دیجیتال می‌نامند. ارز دیجیتال بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی است که در دسترس عموم قرار گرفت. سازنده ناشناس آن نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) را برای خود برگزیده است.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

بیت کوین (BTC) را پادشاه ارزهای دیجیتال می‌نامند. ارز دیجیتال بیت کوین نخستین ارز دیجیتالی است که در دسترس عموم قرار گرفت. سازنده ناشناس آن نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) را برای خود برگزیده است. او در سال 2008 با استفاده از ایده فناوری بلاک چین، این ارز دیجیتال را ایجاد کرد. البته در آن زمان کمتر کسی فکر می‌کرد این ایده چنان جهان‌گستر شود که بیت کوین به عنوان رقیبی برای ارزهای رسمی مطرح شود و حتی دولتی در جهان پیدا شود که آن را به عنوان ارز قانونی خود به رسمیت بشناسد. روندی که در کشور السالوادور محقق شده و به نظر می‌رسد در دیگر کشورهای جهان به خصوص کشورهای آمریکای مرکزی و آمریکای لاتین نیز ادامه پیدا کند.

داستان رشد خیره کننده بیت کوین این سوال را مطرح کرده است که به راستی آینده قیمتی ارز دیجیتال بیت کوین چه خواهد شد؟ در این باره پیش‌بینی‌های متفاوتی مطرح شده است. اما آنچه مشهود است این است که مولفه‌های مختلفی آینده ارز دیجیتال بیتکوین را رقم خواهند زد. کاهش اجتناب ناپذیر عرضه این رمز ارز با هر چه سخت‌تر شدن الگوریتم استخراج آن، و افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین به دلیل افزوده شدن بر کاربردها و افزایش محبوبیت آن باعث رشد قیمتی بیت کوین خواهد شد. مولفه‌های دیگری هم در این میان وجود دارد: مقاومت در برابر بیت کوین به دلیل آسیب‌های زیست محیطی یا سختگیری‌های دولت‌ها که می‌تواند موقعیت ارز دیجیتال بیت کوین را متزلزل کند. به هر حال بیت کوین همواره نقل اخبار و مورد توجه سیاستمداران بوده است و هر روز بیشتر از روز قبل، گروه‌هایی از مردم به خرید آن علاقه‌مند می‌شوند.

یک صرافی قابل اعتماد ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیت کوین

مشخص است که همه صرافی‌ها و پلتفرم‌های مبادله ارز دیجیتال در دنیا، بیت کوین را در ابتدای لیست خرید و فروش خود گذاشته‌اند اما کاربران ایرانی نمی‌توانند از این صرافی‌ها و پلتفرم‌ها با خیال راحت و به صورت ایمن خرید کنند. این صرافی‌ها در صورت شناسایی کاربران ایرانی، دارایی‌های آنان را مسدود می‌کنند. به همین دلیل بهترین و امن‌ترین راه ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و خرید و فروش اتریوم، بیت کوین و تتر، معامله در بستر پلتفرم‌های ایرانی است. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی قابل اعتماد اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالا داشته باشد.

امنیت، مهم‌ترین ویژگی یک سایت خرید و فروش بیت کوین است و اگر یک صرافی ارز دیجیتال، امنیت نداشته باشد، هیچ مولفه دیگر آن قابل اعتنا و اعتماد نخواهد بود. امنیت برخی سایت‌ها به گونه‌ای است که به راحتی مورد حمله هکرها قرار می‌گیرند و ضمن برهم خوردن ساختار کلی سایت و صرافی آنلاین، خرید و فروش بیت کوین در آن صرافی با خطرات زیادی مواجه خواهد شد. صرافی‌ها باید با استفاده از زیرساخت‌های فنی لازم، یک کیف پول رمز ارز امن را ارائه دهند که در برابر حملات اینترنتی و هکرها، مقاومت و امنیت بالایی داشته باشد.

  • سابقه و تاریخچه خوبی داشته باشد.

همیشه معامله کردن با کسانی که سابقه و اعتباری در بازار دارند و در طول زمان نشان داده‌اند که برای اعتبار خود احترام قائل هستند، باعث آرامش خیال در داد و ستدهای مالی می‌شود. برای همین وقتی می‌خواهید به یک صرافی آنلاین اعتماد کنید، یکی از شاخص‌های مهم سابقه آن‌هاست. این سابقه، نشان می‌دهد آنها در طول زمان در کارشان ثبات داشته‌اند، امنیت لازم را برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند و دیر نیامده‌اند و قرار هم نیست زود بروند.

  • پشتیبانی قوی و 24 ساعته داشته باشد.

در حوزه ارزهای دیجیتال به دلیل نوپا بودن و دانش کم مخاطبان، پشتیبانی یکی از اساسی‌ترین نیاز کاربران است. هر صرافی آنلاین چند فرد را به عنوان پشتیبان انتخاب می‌کند که می‌توانید سوال‌های مرتبط با بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را از آن‌ها بپرسید و در صورت بروز مشکل از آنها راهنمایی بخواهید تا مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

یک صرافی ارز دیجیتال خوب باید حتما از سیستم پشتیبانی خوبی بهره‌مند باشد چرا که پشتیبانی ضعیف یک سایت، ممکن است ضرر زیادی به کاربران تحمیل کند. سیستم پشتیبانی ۲۴ ساعته، به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین، یک عامل مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال است.

  • اطلاعات آن دقیق و شفاف باشد.

یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، خود را از چشم کاربران مخفی نمی‌کند و اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارد. از جمله اطلاعاتی که یک صرافی باید به صورت شفاف در دسترس کاربران قرار دهد، نشانی فیزیکی دفتر است. این امر در روزگار ما که تجارت‌های اینترنتی گسترش یافته و معاملات به صورت آنلاین انجام می‌شود، اهمیت مضاعفی پیدا کرده و امکان مراجعه حضوری می‌تواند اطمینان کاربران را افزایش دهد. همچنین یک صرافی ارز دیجیتال معتبر اطلاعات دیگری مانند شماره تلفن‌های واقعی و پاسخگو، نام شرکت ثبت شده، شماره ثبت حقوقی، شفاف بودن مالکیت و اهداف و چشم‌اندازها را در سایت خود در دسترس همه قرار می‌دهد.

  • کارمزد خرید و فروش منصفانه داشته باشد.

کارمزد معامله یکی دیگر از عواملی است که در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد. هر سایتی که کارمزد کمتری دریافت کند، می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای خرید و فروش بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری باشد. البته نباید امنیت را فدای کارمزد کمتر کرد. ممکن است به دلیل دریافت کارمزد کمتر، به سراغ سایتی بروید که هیچ امنیتی ندارد که این کار کاملا اشتباه است.

حال اگر یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال هم کارمزد کمی دریافت کرد و هم امنیت بالا و سابقه روشنی در بازار ارزهای دیجیتال داشت، می‌توان با اطمینان از آن خرید و فروش کرد. صرافی ارز دیجیتال ارزپایا، تمامی ویژگی‌های اشاره شده را دارد و شما می‌توانید با اطمینان از این پلتفرم ایرانی استفاده کنید.

چگونه بیت کوین بخریم؟

بیت کوین

بیت کوین را می‌توان از صرافی‌های خارجی یا پلتفرم‌های داخلی خریداری کرد. اما مشکلی که در خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی وجود دارد، عدم امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی و مسدود شدن دارایی در صورت شناسایی کاربر ایرانی به دلیل تحریم‌های ظالمانه است. به همین دلیل، ایرانیان نمی‌توانند با اطمینان از صرافی‌های خارجی استفاده کنند و باید ریسک مسدود شدن دارایی خود را بپذیرند.

راه حل جایگزین این مشکل، استفاده از صرافی آنلاین داخلی است. کاربران ایرانی برای خرید و فروش بیت کوین می‌توانند با عضویت و احراز هویت در یکی از پلتفرم‌های داخلی، اقدام به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ‌کنند. مهمترین مزیت استفاده از پلتفرم‌های ایرانی در این است که حتی اگر برای شما مشکلی هم به وجود بیاید، امکان پیگیری وجود دارد. به علاوه اگر شما کاربر تازه کاری هستید، می‌توانید از این صرافی‌ها خدمات لازم برای آموزش و پیشتیبانی را دریافت کنید. ضمن اینکه برای کار با پلتفرم‌های داخلی نیاز به تغییر IP و دردسرهای مربوط به آن نیست.

برای عضویت و احراز هویت در پلتفرم‌های معاملاتی، باید با مشخصات شناسنامه‌ای خودتان، عضو سایت شوید و ایمیل و سپس شماره تلفن همراهتان را تایید و تصویر کارت ملی خود را در سیستم بارگذاری کنید. برای احراز هویت نیاز است عکسی از خودتان را به همراه یک متن و کارت ملی در سایت بارگذاری کنید. مرحله آخر ثبت شماره حساب، شماره کارت و شماره شبای بانکی است که پس از تایید مدارک هویتی، باید در سایت وارد کنید.

صرافی ارز پایا یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که بستری را  برای خرید و فروش و نوسان‌گیری از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فراهم کرده است. صرافی ارزپایا تمامی ویژگی‌های یک صرافی قابل اعتماد را دارد و شما می‌توانید با خیال راحت از سایت و پلتفرم معاملاتی آن استفاده کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*