دیگنیتی

با پول دیگنیتی ، می‌توان این خودروهای جذاب را در بازار ایران خرید

مشتریان می‌توانند شاسی بلند دیگنیتی را با بودجه حدود 1 میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار ایران خریداری کنند، اما با پول این خودرو چینی چه خودروهای دیگری را می‌توان خرید؟

مشتریان ایرانی می‌توانند با بودجه‌ی حدود 1 میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار ایران خودرو دیگنیتی را که به تازگی توسط شرکت بهمن موتور به بازار عرضه شده خریداری کنند، اما اگر از این خودرو چینی خوشتان نمی‌آید و خودروهایی مثل کیا اسپورتیج یا هیوندای سانتافه 4 سیلندر نیز از لحاظ قدرت نتوانستند نظرتان را به خود جلب کنند، می‌توانید خودروهای کره‌ای قدیمی اما قدرتمند دیگر را انتخاب کنید؛ برای مثال با همین بودجه 1 میلیارد و 100 میلیون تومان امکان خرید مدل‌های 2010 یا 211 کیا موهاوی 8 سیلندر، هیوندای وراکروز و کیا سورنتو وجود خواهد داشت. در ادامه شما را با خودروهایی که با پول دیگنیتی می‌توانید بخرید آشنا خواهیم کرد.

این خودروها را با پول دیگنیتی بخرید

کیا موهاوی

دیگنیتی

شرکت کره‌ای کیا شاسی بلند موهاوی را با هدف جذب نگاه مشتریان آمریکایی به بازار ایالات متحده عرضه کرد، اما این پروژه با شکست مواجه شد و کیا تلوراید به عنوان جایگزین آن توانست ماموریت خود را با موفقیت انجام دهد و به فروش خوبی دست پیدا کند. اما کیا موهاوی در بازار ایران جزو معدود خودروهای کره‌ای محبوب محسوب می‌شود. این خودرو نسبت به رقیب ژاپنی خود یعنی تویوتا لندکروزر قیمت کمتری دارد، اما به یک پیشرانه قدرتمند مجهز شده و در بازار می‌توان مدل 6 سیلندر و حتی مدل 8 سیلندر آن را خریداری کرد.

مشتریان با بودجه 1 میلیارد و 100 میلیون تومان می‌توانند نسخه 8 سیلندر سالم آن را پیدا کنند؛ این نسخه قادر است قدرتی برابر با 337 اسب بخار و گشتاور 438 نیوتن‌متر را به تولید برساند. از این رو با این شاسی بلند در هیچ مسیری با مشکل جدی مواجه نخواهید شد. این شاسی بلند از لحاظ فضایی که ارائه می‌دهد نیز جزو جادارترین شاسی بلندهای بازار محسوب می‌شود که همین موضوع ارزش خرید آن را در مقابل فیدلیتی 7 نفره افزایش داده است. البته طراحی کابین کیا موهاوی آنچنان جذاب به نظر نمی‌رسد و در آن آپشن‌هایی چون نویگیشن، دوربین 360، ترمز پارک برقی، ضد واژگونی، اتوپارک، سنسور باران و سنسور جلو نیز وجود ندارد.

هیوندای وراکروز

دیگنیتی

هیوندای وراکروز که با نام IX55 نیز شناخته می‌شود روی پلتفرم سانتافه توسعه پیدا کرده و فقط در یک نسل تولید و به بازار عرضه شده است، اما همچنان این خودرو در ایران محبوبیت دارد؛ به گونه‌ای که بسیاری بر این باورند شرکت هیوندای دیگر موفق به ساخت چنین شاسی بلند خوبی نشده است. در حالی که کیا موهاوی از ظاهری آفرودی بهره می‌برد و کوبش سیستم تعلیق آن در شهر برای سرنشینان آزاردهنده است، اما هیوندای وراکروز دارای ظاهری جذاب بوده و از لحاظ سواری یک شاسی بلند مطلوب در شهر به‌شمار می‌رود.

این خودرو از سری موتورهای لامبدای هیوندای بهره می‌برد که در آمریکا به تولید رسیده و به موتور جنسیس کوپه نیز شباهت دارد. موتور هیوندای وراکروز قادر است قدرتی برابر با 264 اسب بخار و گشتاور 348 نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس 6 سرعت اتوماتیک ساخت آیسین نیز قدرت تولیدی را به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. از آپشن‌های این خودرو نیز می‌توان به کی‌لس، کول‌باکس، تهویه اتوماتیک دوگانه، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف برقی و سیستم صوتی اینفینیتی اشاره کرد، اما این خودرو از دوربین دید عقب بهره نمی‌برد و همچنین سروصدای کابین نیز جزو شایع‌ترین مشکلات آن محسوب می‌شود.

کیا سورنتو

دیگنیتی

نسل دوم کیا سورنتو با کد XM حدود یک سال بعد از عرضه جهانی تحت مدل 2010 به بازار ایران عرضه شد. این خودرو نسبت به نسل اول خود از لحاظ ابعاد بزرگتر شده و طراحان ظاهر ساده و کاربردی آن را با تغییرات گسترده‌ای همراه کرده بودند. این خودرو نسبت به سانتافه CM سواری اسپرت‌تری را ارائه می‌دهد و سفتی سیستم تعلیق نیز بیشتر شده است.

موتور 6 سیلندر 1.5 لیتری این خودرو که با سانتافه CM مشترک است می‌تواند قدرتی برابر با 277 اسب بخار و گشتاور 335 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته سورنتو با وزن 1675 کیلوگرمی خود از سانتافه 1900 کیلوگرمی از شتاب بهتری بهره می‌برد. نسل دوم کیا سورنتو از لحاظ آپشن با نسل قبلی خود شباهت زیادی دارد، اما شرکت سازنده برای نسل دوم آن 4 آپشن جدید شامل سردکن صندلی راننده، سقف پانوراما، شیب سنج (DBC) و کی‌لس استارتر را نیز در نظر گرفته است.