آیفون 14 اپل

این شما و این آیفون 14 اپل؛ اولین ویدیو و تصاویر رندر منتشر شد

اولین تصاویر و رندر‌های آیفون 14 اپل منتشر شد. بر اساس تصاویر منتشر شده اپل می‌خواهد تغییرات مهمی را در طراحی iPhone 14 ایجاد کند که یکی از مهمترین آنها حذف ناچ است.

برای اولین بار در شهریور ماه بود که Jon Prosser رندر‌هایی از آیفون 14 پرو مکس اپل را منتشر کرد و امروز نیز افشاگری دیگر در قالب یک ویدیو رندر‌هایی را از آيفون 14 پرو در معرض دید قرار داده است.

تصاویر و رندر‌های آیفون 14 اپل

بر اساس تصویر‌های منتشر شده ناچ از آيفون 14 پرو حذف خواهد شد و در عوض دوربین سلفی در حفره مرکزی نمایشگر جای خواهد گرفت. همچنین بلندگوی تماس نیز به حاشیه‌ی بالایی منتقل خواهد شد تا درصد باتری به نوار وضعیت در بالای گوشی بازگردد.

دوربین‌های اصلی گوشی حالا هم سطح بدنه پشتی خواهند بود و دیگر خبری از برجستگی دوربین نخواهد بود. البته به نظر می‌رسد که آيفون 14 پرو کمی ضخیم‌تر از آيفون 13 پرو خواهد بود. دیگر تغییر سری آيفون 14 به رفرش ریت نمایشگر مربوط می‌شود.

اپل گوشی‌های آيفون 13 پرو و آيفون 13 پرو مکس را به نمایشگر پروموشن 120 هرتز مجهز کرده بود؛ اما ظاهرا هر ۴ مدل آيفون 14 قرار است با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز همراه شوند.

دانلود ویدیو

دیگر تغییری که در ویدیو آیفون 14 اپل مشاهده می‌شود، استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا گرد (با نماد + و -) است که آخرین بار در آيفون 5s دیده بودیم. گوشی‌های 2022 اپل قدرت پردازشی خود را از تراشه A16 Bionic خواهند گرفت؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این تراشه بر پایه لیتوگرافی ۵ نانومتری خواهد بود یا ۴ و یا حتی ۳ نانومتری.

هفته گذشته در گزارشی اعلام شد که شرکت TSMC در تولید نود ۳ نانومتری با مشکل مواجه شده است و اپل ممکن است مجبور شود برای سومین سال پیاپی از یک تراشه ۵ نانومتری در آيفون استفاده کند.

چنین چیزی تاکنون در گوشی‌های اپل سابقه نداشته است و به همین خاطر اپل از TSMC درخواست کرده که تمام تلاش خود را برای تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری تا نیمه دوم 2022 به کار گیرد. اگر TSMC موفق به این کار شود، می‌توان انتظار داشت که اپل در آيفون 14 از این تراشه‌ها استفاده کند.

هنوز ۱۰ ماه به رونمایی از iPhone 14 باقی مانده است و برخی از افراد بر این باورند که هنوز برای صحبت درباره طراحی آيفون جدید زود است، ولی باید توجه شما را به صحبت‌های Graham Townsend، معاون بخش مهندسی سخت افزار دوربین اپل جلب کنیم که در مصاحبه‌ای با مجله GQ گفته بود که اپل از سه سال قبل می‌داند قرار است آيفون‌های سا‌ل‌های بعد چه مشخصاتی داشته باشند.

برنامه‌های ما باید از سه سال قبل شروع شود؛ زیرا ما از آن زمان مشخصات سیلیکون را قطعی مي‌کنیم.

در شهریور ماه نیز Jon Prosser پس از انتشار رندر‌های گوشی آیفون 14 پرو مکس اپل اعلام کرد که احتمالا فقط مدل‌های پرو آيفون 14 به حفره مرکزی نمایشگر مجهز شوند و دو مدل دیگر همچنان دارای ناچ باشند. همچنین گویا اپل در سال آینده نیز از درگاه لایتنینگ در گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد. هرچند که اتحادیه اروپا در تلاش است تا شرکت‌های تولید کننده گجت‌های الکترونیکی را به استفاده از یک درگاه واحد (USB-C) مجبور کند.