بیت کوین

هیچکس بیت کوین نمی‌فروشد؛ طمع افزایش قیمت، سرمایه گذاران را قفل کرده!

بررسی‌ها حاکی از آن است هیچکس خواهان فروش بیت کوین در بازار نیست و بسیاری به دلیل رشد قیمتی این ارز دیجیتالی محبوب به انباشت آن روی آوردند.

قیمت بیت کوین باز هم با رشد چشمگیر خود رکورد جدیدی را به ثبت رساند و در همین راستا آمارها حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران بلندمدت نیز به انباشت سریع این رمزارز و تخلیه موجودی صرافی‌های متمرکز روی آوردند. کارشناسان بر این باورند که چنین اقدامی نشان می‌دهد روند صعودی قیمت Bitcoin ادامه خواهد داشت.

چرا کسی بیت کوین نمی‌فروشد؟

طبق بررسی‌های انجام شده، سرمایه‌گذاران بیت کوین بر این باورند که قیمت آن همچنان روند افزایشی خواهد داشت و به همین دلیل هیچکس خواهان فروش این ارز دیجیتالی محبوب نبوده و منتظرند تا رکوردهای قیمتی جدیدی را به ثبت برساند. همچنین طبق آمار سهم بیت کوین‌هایی که طی 3 ماه قبل منتقل نشده‌اند به میزان 85 درصد افزایش پیدا کرده که در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

مؤسسه گلسنود (Glassnode) که یکی از موسسه‌های معروف در حوزه تجزیه و تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای محسوب می‌شود با انتشار گزارش هفتگی خود تاکید کرد سرمایه‌گذاران به هیچ عنوان خواهان فروش Bitcoin نیستند. گفتنی است آدرس‌هایی که بیت کوین را طی یک سال اخیرا منتقل نکردند به عنوان دارندگان بلندمدت این رمزارز محسوب می‌شوند و اکنون آمارها نشان می‌دهد این سرمایه‌گذاران بلندمدت با جدیت بیشتری نسبت به سایر افراد به انباشت بیت کوین روی آوردند.

بیت کوین

از آنجایی که سهم موجودی بیت کوین در صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین سطح یعنی 12.9 درصد رسیده، کارشناسان تاکید دارند سرعت انباشت کاهش پیدا نخواهد کرد؛ زیرا قیمت Bitcoin همچنان در حال افزایش بوده و اکنون بیشتر از قبل به عنوان یک ابزار برای ذخیره ارزش به‌شمار می‌رود

طبق اعلام موسسه گلسنود، طی هفته اخیر سرمایه‌گذاران از صرافی‌های متمرکز حدود 5 هزار Bitcoin به ارزش 338.6 میلیون دلار را برای انباشت خارج کردند. این موسسه تاکید کرد شواهد نشان می‌دهد بازار کماکان در مرحله انباشت خاموش قرار خواهد داشت؛ مرحله‌ای که در آن فعالیت کم بوده و حجم خروجی صرافی‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین سرمایه‌گذاران نیز فروش بسیار کمی را انجام خواهند داد.

قیمت بیت کوین طی روز گذشته توانست اوج قیمتی جدید 68 هزار و 530 دلار را به ثبت برساند. همچنین این ارز دیجیتالی از لحاظ ارزش بازار نیز از شرکت‌هایی چون تسلا و فیس بوک پیشی گرفته است.

بیت کوین

گفتنی است در آوریل 2021 نیز همین افزایش انباشت بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بلندمدت باعث شده بود تا قیمت این رمزارز به اوج تاریخی جدیدی  برسد. در واقع سهم دارندگان بلندمدت Bitcoin از عرضه کل در آگوست سال 2020 نیز به بیشترین میزان خود حدود 80.6 درصد افزایش پیدا کرده بود و باعث شد تا این ارز دیجیتالی در آوریل 2021 به اوج قیمتی جدید حدود 66 هزار دلار دست پیدا کند. البته در آن زمان هنگامی که بیت کوین به رکورد قیمتی 66 هزار دلار رسیده بود، دارندگان بلندمدت حدود 0.73 درصد از بیت کوین‌های خود را مصرف کردند و به همین دلیل سهم این گروه از کل عرضه به 68 درصد کاهش یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*