ماوس منعطف مایکروسافت / مایکروسافت آرک

اختراع جدید مایکروسافت یک ماوس منعطف است!

اخیرا پتنتی منتشر شده است که نشان می‌دهد ماوس منعطف مایکروسافت در راه است. این ماوس خاص به مدل آرک که در سال 2008 رونمایی شد، شباهت دارد.

به لطف نمایشگر‌های تاشو، در چند سال اخیر شاهد گوشی‌ها و رایانه‌های خاصی با طرح‌های عجیب بوده‌ایم. با اوج گرفتن ترند گجت‌های تاشو، مایکروسافت نیز به فکر ساخت یک ماوس منعطف افتاده است.

ماوس منعطف مایکروسافت

وب‌سایت آلمانی WindowsUnited متوجه یک پتنت بین‌المللی شده است که بر اساس آن مایکروسافت در حال بررسی ایده ماوس تاشو است. این پتنت که در فهرست PatentScope (از سرویس‌های سازمان جهانی مالکیت فکری) مشاهده شده، برای اولین بار در پنجشنبه گذشته منتشر شده است و تاریخ درخواست ثبت آن نیز به فروردین ماه سال جاری برمی‌گردد.

بر اساس این پتنت، مایکروسافت می‌خواهد ماوسی منعطف شبیه به ماوس بی‌سیم مایکروسافت آرک را توسعه دهد؛ با این تفاوت که ماوس جدید می‌تواند تا شود و حمل آن نیز آسان‌تر خواهد بود.

مایکروسافت محصول جدید خود را اینگونه توصیف می‌کند:

یک ماوس کامپیوتر منعطف با بدنه‌ای تغییرپذیر ارائه شده است که می‌توان آن را به دو شکل درآورد. در حالت اول ماوس برای دریافت ورودی برای کنترل کامپیوتر ایده‌آل خواهد بود و در حالت دوم بخشی از بدنه منعطف روی بخش دوم آن تا می‌شود.

تصاویر مایکروسافت ایده این شرکت را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین در این پتنت به استفاده از یک پوسته گسترش پذیر نیز اشاره شده است. به گفته مایکروسافت این پوسته روی بدنه منعطف قرار خواهد گرفت.

بر اساس پتنت منتشر شده، ماوس منعطف مایکروسافت به یک ردیاب حرکتی در دل خود مجهز خواهد شد تا هرگونه حرکت از سوی کاربر را شناسایی کند. در واقع این بخش داخلی طوری تنظیم شده است که بتواند هرگونه ورودی لمسی و داده دریافتی از ردیاب حرکتی را به صورت بی‌سیم به رایانه بفرستد. مایکروسافت پیش‌تر نیز از یک اسکرول هپتیک در ماوس‌های مدل آرک استفاده کرده بود که نبود چرخ اسکرول فیزیکی در آنها را جبران کند.

اما فایده ماوس یک ماوس منعطف چیست؟ مایکروسافت بر این باور است که ماوس‌های امروی بیش از حد بدقواره هستند و حمل کردن آنها در کنار یک رایانه همراه تا حدودی آزار دهنده است. حتی ماوس‌های کوچکی که برای مسافرت طراحی شده‌اند نیز از ارگونومی لازم برخوردار نیستند و در هنگام استفاده حس خوبی را به کاربر منتقل نمی‌کنند.

همانند هر پتنت دیگری، هیچ تصمینی وجود ندارد که در نهایت ماوس منعطف مایکروسافت روانه بازار شود. شرکت مایکروسافت نیز در پاسخ به رسانه‌ها در این رابطه اعلام کرد که در مورد محصولات آينده خود اظهار نظر نخواهد کرد.

ماوس منعطف مایکروسافت / مایکروسافت آرک

ماوس مایکروسافت آرک

البته ارائه یک ماوس منعطف از سوی مایکروسافت اقدام عجیبی نخواهد بود؛ زیرا آنها در حال حاضر نیز نیمی از این راه را رفته‌اند. جدیدترین مدل ماوس Arc را می‌توان از حالت خمیده به شکل مسطح درآورد؛ هرچند که قابلیت تا شدن ندارد. این طراحی از زمان عرضه ماوس Arc Touch در سال ۲۰۱۰ وجود داشته است. حتی آرک ماوس ۲۰۰۸ نیز به لولایی مجهر شده بود که به آن اجازه می‌داد باز و بسته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*