ماوس Ocean Plastic مایکروسافت

ماوس Ocean Plastic مایکروسافت با تمرکز بر محیط زیست معرفی شد

ماوس Ocean Plastic مایکروسافت رونمایی شد. مایکروسافت در ساخت ماوس اشن پلاستیک از پلاستیک‌ بازیافت شده از زباله‌های رها شده در اقیانوس استفاده کرده تا به حفظ محیط زیست کمک کند.

در تاریخچه شرکت مایکروسافت اتفاقات ماندگار خوبی ثبت شده است و امروز شاهد یکی دیگر از آنها هستیم که به جای افزایش دقت ماوس و یا استفاده از یک چرخ اسکرول خلاقانه بر محیط زیست و آينده تاکید دارد. ۲۰ درصد از پوسته ماوس Ocean Plastic مایکروسافت از پلاستیک بازیافت شده از زباله‌های موجود در اقیانوس ساخته شده است و بسته‌بندی این محصول نیز کاملا قابل بازیافت است.

ماوس Ocean Plastic مایکروسافت

مایکروسافت سال گذشته اعلام کرده بود که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ میزان زباله‌های تولیدی ناشی از فعالیت‌های خود را به صفر برساند و همچنین تا سال 2025 دیگر از پلاستیک یک بار مصرف در بسته‌بندی محصولات خود استفاده نکند. حالا این جعبه کوچک ماوس جدید این شرکت می‌تواند نشان دهنده یک گام رو به جلو در جهت تحقق این آینده باشد.

ماوس Ocean Plastic مایکروسافت

مایکروسافت همچنین به یک برنامه جدید اشاره کرد که بر اساس آن افراد می‌توانند ماوس قدیمی خود را برای بازیافت به این شرکت ارسال کنند.

پوسته ماوس جدید مایکروسافت از ترکیب رزین با پلاستیک بازیافت شده اقیانوس ساخته شده است. ابتدا پلاستیک یافت شده در اقیانوس به شکل گلوله‌های ریزی در می‌آیند و سپس با مواد دیگر مخلوط می‌شوند تا در نهایت در این ماوس استفاده شوند.

ماوس Ocean Plastic مایکروسافت

برای ساخت رزین مورد استفاده در ماوس Ocean Plastic مایکروسافت، ردموندی‌ها با یکی از زیر شاخه‌های شرکت نفت آرامکو به نام Saudi Basic Industries Corporation همکاری کرده‌اند. همکاری این شرکت نفتی بزرگ در ساخت یک محصول دوستدار محیط زیست بیشتر نوعی دورویی به نظر می‌رسد و البته جالب است که واکنش صنعت پتروشیمی به روی‌ آوردن مردم و دولت‌ها به خودروهای الکتریکی، افزایش تمرکز بر پلاستیک بوده است.

ماوس Ocean Plastic مایکروسافت

ماوس بی سیم اشن پلاستیک از امروز با قیمت ۲۵ دلار با بلوتوث کم مصرف و قابلیت اتصال Swift Pair برای پیش فروش در دسترس خواهد شد. همانند دیگر محصولات معرفی شده در رویداد امشب مایکروسافت، این ماوس نیز از ۱۳ مهر ماه وارد بازار آمریکا می‌شود.

ماوس Ocean Plastic مایکروسافت می‌تواند با استفاده از تنها یک باتری AA تا ۱۲ ماه دوام بیاورد. کاربران همچنین می‌توانند از طریق برنامه مرکز ماوس و کیبورد مایکروسافت سه دکمه موجود روی آن را شخصی سازی کنند. فناوری چرخ اسکرول و حسگر‌های مورد استفاده نیز برای کاربران ماوس‌های این شرکت در سه دهه گذشته آشنا خواهد بود.