مایکروسافت سرفیس پرو ایکس جدید

مایکروسافت سرفیس پرو ایکس جدید با پردازنده ARM و اتصال Wi-Fi معرفی شد

نسل جدید تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ایکس با پردازنده ARM و نسخه Wi-Fi معرفی شد. این نسخه به ویندوز ۱۱ مجهز است و قیمت ۹۰۰ دلاری دارد.

کمپانی مایکروسافت در رویداد سرفیس خود و در کنار نسل جدید تبلت سرفیس پرو ۸ و دیگر محصولاتش، از نسل جدید تبلت سرفیس پرو ایکس در یک نسخه Wi-Fi رونمایی کرد. مایکروسافت این دستگاه را با پردازنده مبتنی بر ARM ارائه کرده است و این به معنای پشتیبانی نکردن آن از سیم کارت و اینترنت موبایل است.

مایکروسافت سرفیس پرو ایکس جدید

اتصال موبایل روی نسل اول این تبلت مشکلات زیادی را به وجود آورده بود. نسخه بالارده این تبلت از پردازنده سفارشی SQ2 روی نسل دوم پلتفرم اسنپدراگون 8cx کوالکام استفاده می‌کرد. اگرچه 8cx از 5G پشتیبانی می‌کند، اما تبلت مایکروسافت به اتصال 4G LTE محدود بود. اما به نظر می‌رسد مدل جدید این تبلت حتی یک پله عقب‌تر رفته و همین اتصال موبایل 4G را هم ارائه نمی‌کند.

آینده به سمتی می‌رود که کار در منزل خیلی بیشتر از کار در بیرون از منزل رواج پیدا می‌کند و تقاضا برای کامپیوترهای ۲ در ۱ که با قیمت بیشتری می‌توانند اتصال به شبکه موبایل را هم فراهم کنند، کمتر از مدل‌هایی شده که فقط از شبکه Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند.

مایکروسافت می‌گوید نسل جدید، ارزان قیمت‌ترین Surface Pro X در بازار است. در حالی که مایکروسافت هیچ صحبتی در خصوص عمر باتری این دستگاه نکرده و پشت جمله «استفاده در کل روز» پنهان شده است، ما امیدواریم با توجه به Wi-Fi بودن این نسخه و اینکه فاقد اتصال 4G LTE است، بتواند در مقایسه با نسل قبلی شارژدهی بیشتری را ارائه کند.

مایکروسافت به همراه این تبلت هیبرید از نسخه ویندوز ۱۱ مخصوص پلتفرم ARM نیز رونمایی کرده که شامل نسخه بهینه شده مجموعه نرم افزاری Office با پشتیبانی از افزونه‌های ۶۴ بیتی و پشتیبانی کامل از شبیه‌سازی x86 و x64 است. از دیگر نکات بارز مربوط به این کامپیوتر می‌توان به پشتیبانی آن از قلم هوشمند تازه معرفی شده Slim Pen 2 اشاره کرد.

مایکروسافت سرفیس پرو ایکس از همین امروز با قیمت ۸۹۹ دلار پیش‌فروش می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*