تبلت هیبرید مایکروسافت سرفیس پرو ۸

تبلت هیبرید مایکروسافت سرفیس پرو ۸ با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و تاندربولت معرفی شد

تبلت هیبرید مایکروسافت سرفیس پرو ۸ – Microsoft Surface Pro 8 با ویندوز ۱۱، تاندربولت ۴، قلم Surface Slim Pen 2 و یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد.

کمپانی مایکروسافت دقایقی پیش رسماً از هشتمین نسل تبلت هیبرید Surface Pro خود رونمایی کرد. سرفیس پرو ۸ بزرگ‌ترین به‌روزرسانی را از زمان عرضه سرفیس پرو ۳ در سال ۲۰۱۴ تاکنون دریافت کرده است. در حالی که طراحی این تبلت ۷ سالی بود که تغییر چندان چشمگیری نکرده بود، نسل هشتم آن اکنون به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با حاشیه‌هایی باریک مجهز شده، از استاندارد تاندربولت ۴ پشتیبانی می‌کند و به همراه یک کیبورد جدید عرضه می‌شود که از قلم هوشمند ارتقا یافته Surface Slim Pen 2 نیز میزبانی می‌کند.

مایکروسافت سرفیس پرو ۸ ؛ همان سرفیسی که منتظرش بودیم

نسل جدید سرفیس پرو از بهترین قطعات تبلت سرفیس پرو ایکس به همراه یک چیپ اینتلی استفاده می‌کند. این همان محصولی است که سال‌ها منتظرش بودیم!

مایکروسافت روی این تبلت از یک نمایشگر ۱۳ اینچی به نام PixelSense Flow استفاده کرده که بزرگ‌تر از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیگر دستگاه‌های سرفیس پرو است و رزولوشن بالاتری را هم ارائه می‌کند. این نمایشگر از فناوری‌های دالبی ویژن و رنگ انطباق‌پذیر با محیط نیز پشتیبانی می‌کند.

تبلت هیبرید مایکروسافت سرفیس پرو ۸

نمایشگر بزرگ‌تر به کاهش حاشیه‌های اضافی در دو طرف سرفیس پرو 8 کمک کرده تا آن ظاهری شبیه به سرفیس پرو ایکس داشته باشد. اما مهم‌ترین نکته در مورد نمایشگر این تبلت ۲ در ۱، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی آن است. در واقع این نمایشگر به صورت پیش‌فرض ۶۰ هرتزی است، اما وقتی می‌خواهید از نمایشگر لمسی آن با انگشت یا قلم هوشمند استفاده کنید، به صورت دینامیکی به ۱۲۰ هرتز ارتقا پیدا می‌کند.

این لپ تاپ از قابلیت رفرش ریت دینامیک در ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند. این فناوری درست مثل فناوری نمایشگر ProMotion اپل عمل می‌کند که به نمایشگر اجازه می‌دهد بسته به نوع نیاز و کار کاربر، بین رفرش ریت‌های مختلف جابجا شود. مایکروسافت می‌گوید این نمایشگر جدید برای استفاده از قلم هوشمند و اسکرول کردن روی صفحه به صورت لمسی بهینه شده است.

یک کیبورد به نام Surface Pro Signature Keyboard برای این تبلت هیبرید طراحی شده که مثل کیبورد و قلم ترکیبی روی سرفیس پرو ایکس، قلم هوشمند جدید Surface Slim Pen 2 را نیز در خود جای داده است. این قلم از طریق پایه کیبورد شارژ می‌شود و به یک موتور هپتیک داخلی نیز مجهز است تا هنگام نوشتن روی صفحه، لرزش کوچکی ایجاد شده و نوشتن با یک قلم طبیعی روی یک تکه کاغذ شبیه‌سازی شود. تأخیر این قلم هوشمند کمتر از نسل گذشته شده و به لطف سری بازطراحی شده، دقت بهتری دارد.

تبلت هیبرید مایکروسافت سرفیس پرو ۸

وقتی به زیر قاب سرفیس پرو ۸ می‌رویم اوضاع جذاب‌تر هم می‌شود. مایکروسافت در نهایت از پورت قدیمی USB-A دست کشیده و پشتیبانی از تاندربولت ۴ را به تبلت جدیدش آورده است. Surface Pro 8 از دو پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ به همراه یک پورت Surface Connect برای شارژ استفاده می‌کند. به لطف فناوری تاندربولت، این تبلت می‌تواند دو نمایشگر 4K را هندل کند، از حافظه‌های اکسترنال با سرعت بسیار بالا استفاده کند و یا از یک کارت گرافیک اکسترنال را برای تبدیل شدن به یک کامپیوتر گیمینگ تمام عیار میزبانی کند.

این تبلت مدرن به پردازنده چهار هسته‌ای نسل یازدهمی اینتل مجهز است و تا حداکثر ۳۲ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند. غول نرم افزار جهان هنوز قیمت و تاریخ عرضه این تبلت را اعلام نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*