هاچ بک الکتریکی Ora Cat

هاچ بک الکتریکی Ora Cat ؛ محصول خطرناک چینی برای بزرگان صنعت خودرو جهان

هاچ بک الکتریکی Ora Cat معرفی شد. این خودرو برقی چینی می‌تواند برای بزرگان صنعت خودرو جهان یک رقیب جدی باشد. در ادامه با مشخصات و امکانات آن آشنا خواهیم شد.

هاچ بک الکتریکی Ora Cat با هدف رقابت با محصولات الکتریکی خودروسازان بزرگ معرفی شد. این خودرو با مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری مناسب خود می‌تواند سهم خودروسازان بزرگ از بازار خودروهای الکتریکی را کاهش دهد. این هاچ بک پنج در از طراحی رترو بهره می‌برد و با یک بار شارژ قادر است 420 کیلومتر را بپیماید. همچنین این خودرو چینی از محصول الکتریکی فولکس واگن ID.3 بسیار ارزان‌تر است و به همین دلیل می‌تواند رقیب جدی فولکس واگن و رنو باشد.

مشخصات هاچ بک الکتریکی Ora Cat

هاچ بک الکتریکی Ora Cat

برند اورا که به عنوان زیرمجموعه گریت وال محسوب می‌شود اخیرا نسخه اروپایی هاچ بک الکتریکی Ora Cat را در نمایشگاه مونیخ به معرض نمایش گذاشت و قصد دارد آن را با قیمت پایه 25 هزار پوند از دسامبر سال جاری در بریتانیا به فروش برساند. البته روی قیمت این خودرو تخفیف دولتی 2500 پوندی نیز اعمال خواهد شد. از این رو قیمت این خودرو چینی از ارزان‌ترین نسخه فولکس واگن ID.3 حدود 6 هزار پوند و از هاچ بک رنو زوئی حدود 5 هزار پوند کمتر است.

هاچ بک الکتریکی Ora Cat

این هاچ بک از یک پیشرانه تک موتور بهره می‌برد که طراحان آن را در بخش جلو تعبیه کردند و می‌تواند قدرتی برابر با 169 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. همچنین این خودرو ظرف مدت 8.5 ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

هاچ بک الکتریکی Ora Cat

برای این خودرو لیست کاملی از تجهیزات استاندارد مثل دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و چراغ‌های LED نیز در نظر گرفته شده است. مشتریان می‌توانند نسخه اسپرت‌تر آن را تحت عنوان تیپ GT سفارش دهند که نسبت به نسخه پایه از رینگ‌ها و سپرهای جدیدی بهره می‌برد، اما از لحاظ فنی بین آنها تفاوتی وجود نخواهد داشت.

هاچ بک الکتریکی Ora Cat

از آنجایی که هنوز هاچ بک الکتریکی Ora Cat در خارج از بازار چین مورد نقد و بررسی قرار نگرفته است و گزارش‌هایی از تجربه رانندگی با آن نیز منتشر نشده است، در خصوص کیفیت سواری آن در جاده‌های اروپا یا آمریکا اطلاعاتی در نیست. از این رو نمی‌توان این خودرو را از لحاظ سواری با فولکس واگن ID.3 مورد مقایسه قرار داد.

هاچ بک الکتریکی Ora Cat

البته اخیرا یکی از یوتیوبرها که تجربه رانندگی با هاچ بک الکتریکی Ora Cat را در چین داشته اعلام کرده این خودرو نسبت به رقبای اروپایی خود در سواری و هندلینگ برتری خاصی ندارد، اما با این وجود همان سطح معمولی نیز برای این خودرو چینی تازه‌وارد به بازار محصولات الکتریکی مناسب است؛ چرا که برای بسیاری از مشتریان مواردی چون قیمت، تجهیزات و امکانات اتصالی بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی که هاچ بک الکتریکی Ora Cat در این بخش‌ها موفق ظاهر شده می‌توان برای آن آینده درخشانی را تصور کرد.

هاچ بک الکتریکی Ora Cat

هاچ بک الکتریکی Ora Cat با وجود این که در طراحی آن از خودروهایی چون پورشه 911 و مینی الهام گرفته شده است، اما به طور کلی از طراحی هماهنگ  متفاوتی نسبت به رقبای خود بهره می‌برد. در بخش عقب آن نیز چراغ‌های سنتی حذف شده و اکنون چراغ‌ها در نوار مشکی‌رنگ پایین شیشه عقب مخفی شده‌اند که این سبک طراحی توانسته آن را نسبت به رقبا متمایز کند.

هاچ بک الکتریکی Ora Cat

البته خودروسازان بزرگی چون فولکس واگن نباید از عرضه این خودرو به بازار اروپا بترسند؛ در واقع ترس و نگرانی واقعی آنها باید برای آینده‌ای نه چندان دور باشد که چینی‌ها تمام بازار خودروهای الکتریکی را با محصولات متنوع به خود اختصاص خواهند داد، چرا که چینی‌ها طی سال‌های اخیر در این حوزه به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کردند و در حوزه تولید خودروهای الکتریکی پیشرفته و کارآمد به رقبای ترسناکی تبدیل شده‌اند. اکنون نیز خودروسازان چینی قصد دارند با ورود به بازار اروپا و آمریکا سهم خودروسازان بزرگ را به خود اختصاص دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*