کنسول Steam Deck

عرضه کنسول Steam Deck تا سال 2022 به تعویق افتاد  

شرکت ولو رسما تایید کرد که عرضه کنسول Steam Deck – استیم دک با تاخیر روبرو شده و برای تجربه‌ی آن باید تا سال آتی میلادی منتظر بمانید.

کنسول Steam Deck که تا پیش از این قرار بود در ماه دسامبر سال 2021 در دسترس قرار بگیرد، تاخیر خورده و نزدیک به دو ماه دیرتر عرضه می‌شود.

شرکت ولو با استیم دک، وعده‌های بزرگی داده است و طرفداران بی‌صبرانه در انتظار تجربه‌ کردن آن هستند. این کنسول دستی که قرار بود از ماه آینده در دسترس قرار بگیرد، با یک تاخیر دو ماهه، در ماه فوریه 2022 (اواسط بهمن الی اواسط اسفند ماه) عرضه خواهد شد.

دلیل این تاخیر، کمبود قطعات سخت افزاری است که بازار کنسول‌ها را در یک سال گذشته تحت تاثیر قرار داده است. طبق اعلام ولو، کسانی که این پلتفرم را پیش خرید کرده‌اند، در همان ماه فوریه آن را دریافت می‌کنند اما عرضه‌ی گسترده‌ی کنسول در بازار، احتمالا با تاخیر بیشتری همراه خواهد بود.

کنسول Steam Deck

استیم دک از پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ای ذن 2 (Zen 2) شرکت ای‌ام‌دی استفاده می‌کند و از پردازنده‌ی گرافیکی آردی‌ان‌ای 2 (RDNA2) با هشت واحد پردازشی بهره می‌برد که 1.6 ترافلاپس قدرت دارد. این کنسول 16 گیگابایت رم دارد و در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد که تفاوت اصلی آن‌ها در حافظه‌ی اس‌اس‌دی است.

مدل پایه با حافظه‌ی 64 گیگابایتی، ارزان‌ترین مدل بوده و 399 دلار قیمت‌گذاری شده است. استیم دک با آزادی‌هایی که به مخاطب می‌دهد، سخت افزار خوب و قیمت مناسب، می‌تواند به یک گزینه‌ی ایده‌آل برای بازی‌دوستان تبدیل شود، خصوصا کسانی که نمی‌توانند یک لپ‌تاپ گیمینگ یا رایانه‌ی شخصی باکیفیت خریداری کنند.

قابلیت پیش خرید کنسول همچنان در بعضی از کشورها وجود دارد اما برای ورود رسمی این پلتفرم به کشورمان، باید احتمالا مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. تاریخ دقیق عرضه‌ کنسول Steam Deck به‌زودی اعلام می‌شود که این اخبار را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*