اولین خودرو برقی ایرانی

اعتراف سازنده اولین خودرو برقی ایرانی : یوز، یک موتور سیکلت ۴ چرخ است!

شرکت پارادوکس موتورز، یوز که اولین خودرو برقی ایرانی است را یک موتور سیکلت ۴ چرخ دانسته و توضیحاتی در خصوص حواشی ایجاد شده اخیر داده است.

اخیرا یک سری حواشی درباره‌ی اولین خودروی برقی ایرانی که یوز نام دارد ایجاد شد؛ از این رو شرکت پارادوکس موتورز در جواب این حواشی توضیحاتی داد که در این مطلب به بررسی جواب‌های این شرکت در این خصوص می‌پردازیم.

توضیحاتی درباره اولین خودرو برقی ایرانی

۱. این خودروی برقی با توجه به تعریف استاندارد ملی به شماره ۷۵۵۸ و بند ۹۲، ماده ۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی «موتور سیکلت ۴ چرخ» عنوان گذاری شده است.

۲. پلیس راهور مقررات راهنمایی رانندگی، مدارک و پلاک تردد و الزامات این وسیله نقلیه را تهیه و اطلاع رسانی کرده و لازم به ذکر است که این وسیله فقط قابلیت استفاده درون شهری دارد.

۳. سازنده این محصول از همان ابتدا آن را موتور سیکلت ۴ چرخ نامید و استفاده از کلمه‌ی خودرو برای آن نظر شخصی افراد بود و ربطی به کارخانه سازنده ندارد. البته علت استفاده از کلمه خودرو شباهت این محصول برقی به خودرو بوده است.

۴. هنوز پارادکس موتورز قیمت این محصول را اعلام نکرده و قیمت‌های به گوش رسیده بر پایه حدس و گمان بوده و شرکت آن‌ها را تایید نکرده است. این محصول در تعداد محدود تولید می‌شود و قیمت آن با این کلاس از تولید متناسب خواهد بود.

۵. اولین خودرو برقی ایرانی بر پایه پلتفرم متن باز محصول رنو تونیزی توسعه پیدا کرده و از بین ۱۰۰۰ قطعه بیش از ۸۰۰ قطعه‌ی این محصول با همکاری بیش از ۲۰۰ شرکت ایرانی تولید و طراحی شده است. قطعاتی مثل سلول باتری، الکتروموتور و شارژر آن نیز از شرکت‌های معتبر خارجی گرفته شده است.

۶. شرکت پارادوکس موتورز در ۱۰۰ درصد ایرانی بودن محصول خود هیچ ادعایی ندارد. با این وجود این شرکت تمام تلاش خود را کرده تا قطعات این موتور سیکلت در ایران تولید شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ۴روز دیگه یه خودرو ۵چرخ کوچولو درست میشه اونوقت بیسوادها بهش میگند موتورسیکلت ۵چرخ