تسلا موتورز

حرکت عجیب ایلان ماسک، تسلا موتورز را در شرایط بدی قرار داده است

اقدام عجیب ایلان ماسک باعث شد تا ارزش سهام تسلا موتورز بیش از 15 درصد کاهش پیدا کند. همچنین این شرکت خودروسازی بدترین عملکرد هفتگی سهام را طی 20 هفته گذشته تجربه کرد.

ارزش سهام تسلا موتورز طی هفته گذشته به میزان 15.4 درصد کاهش پیدا کرد؛ این اتفاق باعث شد تا بازار سهام یک تریلیون دلاری این شرکت از دست برود و سهامداران آن نیز بیشترین ضرر هفتگی خود را طی 20 هفته گذشته تجربه کنند. گفتنی است سهام تسلا موتورز آخرین بار در ماه مارس سال 2020 یک کاهش شدید را تجربه کرده بود و پس از آن ارزش سهام این شرکت همواره روند صعودی داشته است.

جزئیات کاهش ارزش تسلا موتورز

ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا طی هفته اخیر در صفحه توییتری خود در قالب یک نظرسنجی از کاربران خواست تا نظرشان را در خصوص فروش بخشی از سهام این شرکت اعلام کنند. پس از این که کاربران به این نظرسنجی رای مثبت دادند، وی اعلام کرد بخشی از سهام خود به ارزش 5 میلیارد دلار را خواهد فروخت. البته با این اقدام نیز همچنان حدود 167 میلیون عدد سهام در اختیار ایلان ماسک قرار خواهد داشت.

چنین اقدام عجیبی از سوی ایلان ماسک باعث شد تا ارزش سهام شرکت تسلا حدود 15.4 درصد کاهش پیدا کند. البته با وجود چنین کاهش ارزشی نیز همچنان قیمت آن 46 درصد از رقم ثبت شده در ابتدای سال 2021 بالاتر بوده که یکی از بالاترین بازدهی‌های بازار سهام آمریکا به‌شمار می‌رود. قیمت هر سهم تسلا حدود 10 روز قبل به 1229.91 دلار به ازای هر سهم رسید و یک رکورد تاریکی را به ثبت رساند.

گفتنی است علاوه بر این، ایلان ماسک در گذشته نیز با اقدامات جنجالی خود باعث شده بود تا قیمت سهام تسلا کاهش پیدا کند؛ برای مثال پس از این که وی اعلام کرد شرکت هرتس تاکنون قرارداد خرید 100 هزار دلار خودرو از تسلا را به شکل رسمی به امضا نرسانده، ارزش این شرکت خودروسازی کاهش یافت. طی سال گذشته نیز یکی از سهامداران ارشد شرکت تسلا با ثبت شکایتی در دادگاه علیه وی عنوان کرد چنین اقداماتی از سوی ایلان ماسک دخالت عمدی در قیمت‌های سهام محسوب می‌شود.

هم‌اکنون لقب ثروتمندترین فرد جهان به ایلان ماسک تعلق دارد و وی همواره با توییت‌های جنجالی خود علاوه بر این که باعث افزایش و کاهش ارزش سهام تسلا می‌شود، همواره در ایجاد تغییرات گسترده در بازار ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت کوین و دوج کوین نیز تاثیرگذار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*