سری ردمی K50 شیائومی

سری ردمی K50 شیائومی، احتمالا با پردازنده قدرتمند دایمنسیتی 2000 عرضه می‌‎شوند

احتمال این وجود دارد که گوشی‌های سری ردمی K50 شیائومی با چیپست دایمنسیتی 2000 عرضه شوند. این چیپست از اسنپدراگون 898 هم قدرتمندتر است!

جشنواره فروش 11.11 در چین به پایان رسیده و اکنون گوشی‌سازها برای تلاش در ادامه سال تمرکز کرده‌اند. برخی برندها تا پایان سال 2021 از گوشی‌های هوشمند جدیدی رونمایی خواهند کرد. این برندها هم اکنون در حال آماده‌سازی کنفرانس‌های خبری خود هستند. معمولاً سه ماهه نخست و سه ماهه پایانی هر سال، شاهد رونمایی از پرچمداران جدیدی در بازار هستیم.

امسال علاوه بر چیپست اسنپدراگون 898 کوالکام، ما یک چیپست پرچمدار دیگر به نام دایمنسیتی 2000 را هم داریم که کمپانی مدیاتک مسئول تولید آن است. در حالی که اسنپدراگون 898 اواخر همین امسال معرفی می‌شود، اما مدیاتک اوایل سال 2022 از چیپست پرچمدار خودش رونمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ رکورد اندروید در بنچمارک انتوتو را شکست

در حال حاضر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره مقایسه این دو چیپست با یکدیگر وجود دارد. به نظر می‌رسد Dimensity 2000 هم توان با Snapdragon 898 است یا حتی می‌تواند آن رادر عملکرد شکست دهد. نسل آینده تراشه دایمنسیتی، کمپانی مدیاتک را وارد سطح جدیدی از دنیای تراشه‌ها خواهد کرد.

سری ردمی K50 شیائومی با چیپست دایمنسیتی 2000

روز گذشته Lu Weibing، مدیر برند ردمی برای نخستین بار در مورد چیپست Dimensity 2000‌ صحبت کرده است. او در یک پست ویبو اینطور نوشته که: «دایمنسیتی 2000 چیست؟ هرکسی می‌داند به ما بگوید…». او از طرفداران کمپانی شیائومی خواسته تا هر فکری در مورد این تراشه می‌کنند، بگویند. معمولاً مدیران ارشد یک شرکت به محصولاتی که قصد استفاده از آن را ندارند، اشاره‌ای نمی‌کنند؛ به همین خاطر هم هست که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص استفاده ردمی از این تراشه در گوشی‌هایش شکل گرفته است.

نسخه گیمینگ سری ردمی K50 در حد پرچمداران توانمند است

ردمی تاکنون هیچ گوشی پرچمداری عرضه نکرده است و محصولات سری K آن جزو محبوب‌ترین گوشی‌های این برند شناخته می‌شوند. به همین خاطر گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که این کمپانی احتمالاً از چیپست دایمنسیتی 2000 روی گوشی‌های سری ردمی K50 خود استاده کند. احتمال دیگر، حضور این چیپست تنها در نسخه پیشرفته گیمینگ Redmi K50 است.

در حال حاضر نسخه پیشرفته گیمینگ ردمی K40 نیز با چیپست دایمنسیتی در بازار عرضه می‌شود. با این حال، با یک پرچمدار واقعی فاصله زیادی دارد. به همین خاطر است که بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای این گوشی را در اولویت‌های اول خود قرار نمی‌دهند. اکنون احتمال دارد گوشی Redmi K50 Game Enhanced، این تابو را بشکند و شاهد حضور یک گوشی گیمینگ رده بالا از سوی کمپانی ردمی در بازار باشیم.

مقایسه Dimensity 2000 با Snapdragon 898

روی کاغذ چیپست دایمنسیتی با کوالکام برابر است. هر دو پردازنده پرچمدار از معماری یکسانی استفاده می‌کنند. پردازنده مرکزی آن‌ها شامل یک هسته 3.0 گیگاهرتزی X2 بسیار بزرگ، سه هسته 2.85 گیگاهرتزی بزرگ و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی کوچک می‌شود. علاوه بر این چیپست مدیاتک از پردازشگر گرافیکی Mali-G710 MC10 استفاده می‌کند و بر پایه فناوری لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دایمنسیتی ۲۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ ؛ جدال داغ پردازنده های ۴ نانومتری

وقتی این پارامترها را کنار هم می‌گذاریم، این احتمال را می‌دهیم که عملکرد خروجی Dimensity 2000 می‌تواند حتی از Snapdragon 898 بیشتر هم باشد. ما انتظار داریم این چیپست از نظر مصرف انرژی هم عملکرد مناسبی داشته باشد. این چیپست در بنچمارک AnTuTu موفق به کسب امتیاز شگفت انگیز 1،002،220 شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که امتیاز چیپست پرچمدار بعدی اسنپدراگون هم در همین حدود خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*