برنامه

اگر این هفت برنامه را در گوشی خود دارید فوراً آنها را حذف کنید

با صرف تنها چند دقیقه و نگاهی به این هفت برنامه در ادامه مطلب، می‌توانید گوشی خود را از بد افزارهایی تهدیدآمیز در امان نگه دارید!

بد افزار جوکر به‌عنوان نوعی «تروجان» می‌تواند در برنامه‌ های گوشی همراه شما نفوذ کند و شما را در سرویس‌های اشتراکی گران‌قیمت ثبت نام کند درحالی که شما متوجه این موضوع در صورت حساب کارت اعتباری‌تان نشوید.

«تاتیانا شیشکووا» (Tatyana Shishkova)، تحلیل‌گر شرکت حوزه امنیت رایانه «کسپرسکی» (Kaspersky) که احتمالاً محصولات امنیتی آن نظیر آنتی ویروس را مشاهده کرده‌اید، به‌تازگی برخی از برنامه‌های آلوده به این تروجان در گوگل پلی را پیدا کرده است.

این هفت برنامه را همین الان حذف کنید!

با توجه به توئیتی از شیشکووا، هفت برنامه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید آلوده به بد افزار جوکر هستند که بدین معنی است که برای امنیت مالی شما تهدیدآمیز خواهند بود. اگرچه این برنامه‌ ها از گوگل پلی حذف شده‌اند، اما همچنان در گوشی بسیاری از کاربران موجود هستند و می‌توانند هر لحظه ضرر بزرگی را برای آن‌ها به دنبال داشته باشند.

  • Now QRcode Scan – بیش از 10 هزار دانلود
  • EmojiOne Keyboard – بیش از 50 هزار دانلود
  • Battery Charging Animations Battery Wallpaper – بیش از هزار دانلود
  • Dazzling Keyboard – بیش از 10 دانلود
  • Volume Booster Louder Sound Equalizer – بیش از 100 دانلود
  • Super Hero-Effect – بیش از 5 هزار دانلود
  • Classic Emoji Keyboard – بیش از 5 هزار دانلود

خوشبختانه جلوی گسترش بیشتر این برنامه‌های آلوده به بد افزار گرفته شده و همچنین، اکثر آن‌ها دانلودهای بسیار کمی داشته‌اند درحالی که بیشترین دانلود یک برنامه 50 هزار بار بوده است.

برنامه

همیشه برای اینکه حداقل دیدی اولیه و سطحی نسبت به اینکه برنامه‌ای دارای بد افزار است یا خیر داشته باشید، کافی است نگاهی کوتاه به بخش نظرات داشته باشید و اگر نشانه‌ای باعث جلب توجه شما شد، از نصب برنامه مورد نظر دوری کنید.

پیشنهاد دیگر این است که برنامه‌های گوشی خود را فقط از توسعه‌دهندگان شناخته‌شده دانلود کنید و از نصب برنامه‌هایی که توسعه‌دهندگانشان ناشناخته هستند و با آن‌ها آشنا نیستید، پرهیز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*