نتایج تست دوربین شیائومی 11 تی در آزمون‌های دگزومارک

نتایج تست دوربین شیائومی 11 تی در آزمون‌های دگزومارک منتشر شد؛ کمتر از 11 تی پرو

نتایج تست دوربین شیائومی 11 تی – Xiaomi 11T در آزمون‌های دگزومارک منتشر شد. با وجود سخت افزار مشابه با مدل 11 تی پرو، این گوشی امتیاز کمتری را به دست آورده است.

دگزومارک نتایج بررسی دوربین شیائومی 11 تی را منتشر کرد. Xiaomi 11T، نام نسخه مقرون به صرفه گوشی 11T Pro است که چندی پیش عرضه شده بود. اما دوربین‌های این گوشی چه عملکردی را از خودشان در این آزمون‌ها ثبت کرده‌اند؟

دگزومارک (DxOMark)، یک شرکت مختص آزمایش و بررسی دوربین گوشی‌ها و دوربین‌های حرفه‌ای است که به شناخته‌شده‌ترین پلتفرم تست دوربین حوزه موبایل تبدیل شده است. گوشی 11T شیائومی موفق شده در مجموع، 108 امتیاز را در این آزمون‌ها به دست بیاورد. در بخش عکاسی این گوشی 111 امتیاز و در بخش‌های زوم و فیلمبرداری هم به ترتیب 42 و 105 امتیاز را کسب کرده است.

نتایج تست دوربین شیائومی 11 تی در آزمون‌های دگزومارک

علی‌رغم اینکه هر دو مدل 11T و 11T Pro از سخت افزار دوربین مشابهی استفاده می‌کنند، اما مدل پرو در مجموع 117 امتیاز را کسب کرده که به طور قابل توجهی بیشتر از امتیاز دوربین شیائومی 11 تی است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه مشخصات گوشی شیائومی ۱۱T و شیائومی ۱۱T پرو؛ کدام گزینه بهتری است؟

ظاهراً چیپست زیر قاب این دو گوشی باعث اختلاف امتیاز کسب شده توسط دوربین آن‌ها شده است. مدل 11 تی از چیپست Dimensity 1200 مدیاتک قدرت می‌گیرد، در حالی که مدل پرو به چیپست اسنپدراگون 888 کوالکام مجهز است. آنطور که DxOMark می‌گوید: «این تفاوت نشان می‌دهد که چیپست و تنظیمات آن چقدر می‌توانند روی کیفیت تصویر مؤثر باشند».

کارشناسان دگزومارک عملکرد دوربین این دیوایس برای ارائه فوکوس خودکار دقیق در محیط‌های داخلی و خارجی را تحسین کرده‌اند. این دوربین‌ها نویز بسیار کمی را هم در عکس‌ها و ویدیوها به وجود میاورند. همچنین به دلیل رندر خوب رنگ‌ها در ویدیوها، جزئیات به خوبی در تصاویر حفظ می‌شوند.

با این حال دگزومارک متوجه شده که گاهی جزئیات دقیقی در حالت عکاسی و فیلمبرداری ارائه نمی‌شود و در برخی عکس‌ها هم رنگ پوست غیرطبیعی دیده می‌شود. عملکرد فوکوس خودکار در محیط‌های تاریک خوب نیست و از کار می‌افتد، در حالی که زوم کردن با گوشی باعث می‌شود جزئیات تصاویر از دست برود. تصاویری که در شب گرفته می‌شود نیز اغلب کم نور هستند که همه این‌ها می‌تواند به خاطر چیپست به کار رفته در این گوشی در مقایسه با مدل 11 تی پرو باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*