گوشی شیائومی 11T

مقایسه مشخصات گوشی شیائومی 11T و شیائومی 11T پرو؛ کدام گزینه بهتری است؟

در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گوشی شیائومی 11T و شیائومی 11T پرو – Xiaomi 11T vs Xiaomi 11T Pro بپردازیم. آیا مدل پرو ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد؟

شیائومی به تازگی از سری گوشی‌های پرچمدار جدید خود برای بازار جهانی رونمایی کرده است. گوشی های شیائومی 11T و 11T پرو می‌توانند به لطف استفاده از سخت‌ افزار قدرتمند، عملکرد بسیار خوبی را با یک قیمت بسیار مقرون به صرفه ارائه دهند.

هر دو گوشی پرچمدار هستند؛ پس منطقی است بپرسیم که آیا بهتر است با صرف کمی هزینه بیشتر مدل پرو را خریداری کنیم با اینکه به سراغ مدل استاندارد شیائومی 11 تی برویم که تجربه کاربری مشابهی را ارائه می‌دهد. در این مقایسه سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

مقایسه گوشی شیائومی 11T با شیائومی 11 تی پرو

گوشیشیائومی 11Tشیائومی 11T پرو
ابعاد و وزن۱۶۴.۱ در ۷۶.۹ در ۸.۸ میلی‌متر، ۲۰۳ گرم۱۶۴.۱ در ۷۶.۹ در ۸.۸ میلی‌متر، ۲۰۴ گرم
صفحه نمایش۶.۶۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD)، امولد۶.۶۷ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD)، امولد
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی 1200، هشت هسته‌ای، فرکانس ۳ گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 888، هشت هسته‌ای، فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز
حافظه۸ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی۸ گیگ رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، ۱۲ گیگ رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی
نرم افزاراندروید 11، MIUIاندروید 11، MIUI
ارتباطاتوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/6، بلوتوث ۵.2،‌ GPSوای‌ فای 802.11 a/b/g/n/ac/6، بلوتوث ۵.2،‌ GPS
دوربینسه‌گانه ۱۰۸+۸+۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، f/2.2، f/1.8؛ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5سه‌گانه ۱۰۸+۸+۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، f/2.2، f/1.8؛ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۶۷ وات۵۰۰۰ میلی‌آمپر، شارژ سریع ۱۲۰ وات
سایر ویژگی‌هاپشتیبانی از دو سیم کارت، قابلیت اتصال به شبکه 5G، گواهی IP53پشتیبانی از دو سیم کارت، قابلیت اتصال به شبکه 5G، گواهی IP53

طراحی

هر دو گوشی شیائومی 11T و 11 تی پرو از طراحی کاملا یکسانی بهره می‌برند و هیچ تفاوتی از این لحاظ بین آنها مشاهده نمی‌شود. حتی این دو گوشی در رنگ‌های یکسانی هم عرضه شده‌اند. شیائومی هر دو گوشی را به بدنه پشتی ساخته شده از شیشه، فریم آلومینیومی و یک نمایشگر محافظت شده با گوریلا گلس ویکتوس مجهز کرده است.

گوشی شیائومی 11T

در حال حاضر Victus مقاوم‌ترین لایه محافظی است که توسط شرکت کورنینگ ارائه می‌شود. این دستگاه‌ها به نمایشگری مسطح مجهز شده‌اند که در وسط قسمت بالایی آن یک حفره برای جای دادن دوربین سلفی دیده می‌شود. وزن مدل استاندارد 203 گرم است و مدل پرو نیز تنها ۱ گرم سنگین‌تر است؛ اما ضخامت هر دو ۸.۸ میلی‌متر است.

طبیعتا نمی‌توان این گوشی‌ها را در زمره گوشی‌های کامپکت جا داد؛ زیرا برای کاربران حرفه‌ای توسعه داده شده‌اند و به همین خاطر از باتری‌های بزرگی بهره می‌برند.

صفحه نمایش

شیائومی در صفحه نمایش گوشی 11T و 11T پرو از پنل امولد با توانایی نشان دادن یک میلیارد رنگ بهره گرفته است. هر دو نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هزتز پشتیبانی می‌کنند و توانسته‌اند تاییدیه +HDR10 را به دست آورند. رزولوشن این نمایشگر‌های ۶.۶۷ اینچی نیز ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD) است.

گوشی شیائومی 11T

نمی‌توان پنل‌های مورد استفاده در این گوشی‌ها را بهترین نمونه‌های موجود در بازار دانست؛ اما در بازتولید رنگ‌ها دقت بسیار بالایی دارند و همچنین کیفیت تصویر آنها در سناریوهای مختلف عالی است. شیائومی 11 تی پرو از دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما مدل استاندارد چنین قابلیتی ندارد.

اگرچه پنل‌های بهتری نیز در بازار موجود هستند، ولی وب‌سایت دیسپلی میت در بررسی خود به نمایشگر Xiaomi 11T Pro امتیاز +A را داده است.

سخت افزار و نرم افراز

اگر از من بپرسید که مهمترین تفاوت بین گوشی شیائومی 11 تی و شیائومی 11T پرو چیست، فورا به شما می‌گویم پردازنده. البته هر دو گوشی پرچمدار هستند و این تفاوت به معنای عملکرد ضعیف مدل غیر پرو نیست.

شیائومی 11 تی به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1200 مجهز شده است و مدل پرو نیز از چیپست اسنپدراگون 888 بهره می‌برد. اسنپدراگون 888 از دایمنسیتی 1200 قوی‌تر است. البته سال گذشته برخی کاربران از مصرف انرژی بالای این تراشه گله داشتند؛ اما مجهز شدن مدل پرو به یک باتری با ظرفیت بالا و پشتیبانی از شارژ سریع‌تر می‌تواند تا حدودی خیالتان را راحت کند.

گوشی شیائومی 11T

علاوه بر مجهز شدن به یک تراشه قوی‌تر، شیائومی 11 تی پرو با پیکربندی‌های بهتری در اختیار کاربران قرار گرفته است. این گوشی در قوی‌ترین نسخه دارای ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است؛ اما مدل استاندارد از حداکثر ۸ گیگ رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. سری 11T از اندروید 11 استفاده می کند و رابط کاربری MIUI 12.5 نیز به شخصی سازی آن کمک کرده است.

دوربین

مجموعه دوربین این گوشی‌ها حتی در حد یک حسگر هم تفاوتی با هم ندارد. هر دو گوشی به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. دوربین اصلی می‌تواند با رزولونش 8K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و یا با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. در دوربین جلو هم از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیت متوسط استفاده شده است.

گوشی شیائومی 11T

ما در حال مقایسه بهترین گوشی‌های دوربین محور بازار نیستیم و به طور کلی می‌توان گفت که دوربین این گوشی‌ها از پس نیاز یک کاربر عادی برمی‌آیند.

باتری

استفاده از باتری با ظرفیت بالا در گوشي‌های پرچمدار اهمیت بسیار زیادی دارد و هر دو گوشی شیائومی 11T و 11T پرو نیز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده‌اند که می‌تواند با استفاده متوسط تا یک روز کامل شما را همراهی کند. مدل پرو به خاطر مجهز شدن به فناوری شارژ سریع‌ بهتر در این زمینه برتری مهمی دارد. این گوشی از شارژ ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند؛ در حالی که مدل استاندارد را می‌توان حداکثر با توان ۶۷ وات شارژ کرد.

قیمت

در بازار اروپا مدل پایه گوشی شیائومی 11T با برچسب قیمتی ۵۰۰ یورویی عرضه می‌شود و مدل پرو نیز ۶۵۰ یورو قیمت دارد. قرار است این گوشی‌ها در ماه‌های آينده تحت نام ردمی K40S در بازار هند عرضه شوند. تنها تفاوت مهم بین شیائومی 11T و Xiaomi 11T Pro به استفاده از تراشه قدرتمند‌تر و فناوری شارژ سریع بهتر بازمی‌گردد. پس آیا مدل پرو ارزش پرداخت ۱۵۰ یورو بیشتر را دارد؟ به نظر من که خیر.

شیائومی 11T

مزایا

  • قیمت مقرون به صرفه
  • دوربین یکسان با مدل پرو
  • نمایشگر یکسان با مدل پرو

معایب

  • چیپست ضعیف‌تر
  • سرعت شارژ پایین‌تر
  • دارای حداکثر ۸ گیگ رم

شیائومی 11T پرو

مزایا

  • پردازنده قوی‌تر
  • سرعت شارژ بالاتر
  • ۱۲ گیگ رم

معایب

  • قیمت بیشتر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*