ترسناک ترین بازی های سال 2022

ترسناک ترین بازی های سال 2022 که در انتظارشان هستیم

در این مقاله به معرفی عناوینی پرداخته‌ایم که احتمالا به ترسناک ترین بازی های سال 2022 تبدیل می‌شوند و طرفداران بی‌صبرانه منتظرشان هستند.

از ریمستر دد اسپیس تا دایینگ لایت 2، در ادامه می‌توانید با تعدادی از ترسناک ترین بازی های سال 2022 آشنایی پیدا کنید.

بازی‌های ترسناک این روزها در اوج محبوبیت قرار دارند و معمولا قادر هستند تا بیشترین استرس و تعلیق را به شما وارد کنند. سال 2022 برای طرفداران آثار ترسناک، فوق‌العاده به نظر می‌رسد و شاهد عرضه‌ی تعدادی بازی بزرگ هستیم که هر گیمری باید آن‌ها را تجربه کند.

ترسناک ترین بازی های سال 2022

البته این را هم می‌دانیم که ژانر ترسناک برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب نیست و بعضی از بازی‌دوستان، هرگز علاقه‌ای به تجربه‌ی این نوع آثار ندارند اما اگر از آن‌هایی هستید که هیچ مشکلی با ترسیدن ندارند و حاضرند در قلب کابوس‌های خود قرار بگیرند، در ادامه می‌توانید با تعدادی از ترسناک ترین بازی های سال 2022 آشنایی پیدا کنید.

– بازی Martha Is Dead

ترسناک ترین بازی های سال 2022

سازندگان در تلاش هستند تا «مارتا مُرده است» را برای انتشار در ماه پایانی سال جاری میلادی آماده کنند اما به نظر می‌رسد که موفق به انجام این کار نشوند و به احتمال زیاد، این بازی یکی از اولین آثار ترسناک سال 2022 خواهد بود.

بازی شرایط عجیبی را در دو سال گذشته تجربه کرده است، زیرا در ابتدا به عنوان یک اثر انحصاری پلی استیشن 5 معرفی شد، سپس چند ماه بعد مشخص شد که در انحصار ایکس باکس سری ایکس است! در ادامه، سازندگان اعلام کردند که این بازی برای کنسول‌های سونی هم منتشر می‌شود و یک اثر مولتی پلتفرم است.

داستان بازی Martha Is Dead در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و شما در نقش خواهرِ مارتا بازی می‌کنید که اخیرا خواهرش به قتل رسیده است. این بازی روانشناختی اگر به اندازه‌ی تریلرهای منتشر شده، ترسناک باشد، می‌تواند به یکی از ترسناک ترین بازی های سال 2022 تبدیل شود. این بازی علاوه بر ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5، برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد.

– بازی Dying Light 2

ترسناک ترین بازی های سال 2022

نسخه‌ی اول «دایینگ لایت» در سال 2015 انتشار یافت و برای گیم پلی، گرافیک و بخش چند نفره مورد تحسین منتقدان و بازیکنان قرار گرفت و حتی به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال تبدیل شد. قسمت دوم بازی اما مسیر چالش برانگیزی را طی کرده و چندین سال است که در دست توسعه قرار دارد. این نسخه در جریان نمایشگاه E3 سال 2018 رونمایی شد اما پس از مدت‌ها سکوت، چند ماه قبل بود که اطلاعات نسبتا کاملی از آن در دسترس قرار گرفت. پس از چندین تاخیر پیاپی، سازندگان حالا در تلاش هستند تا بازی را برای عرضه در سال 2022 آماده کنند.

داستان بازی در دنیای تاریکی جریان دارد که یک ویروس، نسل بشر را تا حد زیادی نابود کرده؛ اکثر انسان‌ها تبدیل به زامبی شده‌اند و تنها انسان‌های محدودی جان سالم به‌در برده‌اند. همانند شماره اول، در این قسمت هم شاهد یک گیم‌پلی مبتنی بر ورزش پارکور هستیم و این به شخصیت اصلی اجازه می‌دهد که در دنیای بازی به شکل‌های خلاقانه پیشروی کند. این بار در بخش داستانی و ماموریت‌های فرعی، حق انتخاب بالایی دارید و تصمیمات شما در دنیای بازی، تاثیرگذار خواهد بود. برخلاف نسخه‌ی پیشین، این بار خبری از اسلحه‌های گرم نیست و باید به همان سلاح‌های سرد اکتفا کنید.

اگر تاخیر دیگری در راه نباشد، بازی Dying Light 2 در تاریخ 4 فوریه 2022 (15 بهمن 1400) برای ایکس باکس سری ایکس، سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

– بازی Evil Dead

ترسناک ترین بازی های سال 2022

بازی بک فور بلاد (Back 4 Blood) که مدتی قبل عرضه شد، اگرچه سرگرم کننده است اما در واقع همان بازی لفت 4 دد (Left 4 Dead) سابق به حساب می‌آید. اگر به هر دلیلی، از این بازی رضایت ندارد و در انتظار یک اثر ترسناک چند نفره‌ی دیگر هستید، شاید «مُرده شریر» همان چیزی باشد که می‌خواهید.

این بازی که توسط استودیوی سابر اینتراکتیو (Saber Interactive) در دست توسعه قرار دارد، با اقتباس از مجموعه‌ی سینمایی مُرده شریر ساخته شده است و شما در نقش شخصیت‌های این سری فیلم، به بازی می‌پردازید. مطابق معمول، می‌توانید مهارت‌های شخصیت‌ها را ارتقا دهید و در کنار مبارزه با دشمنان تحت کنترل هوش مصنوعی (PvE)، می‌توانید در مقابل بازیکنان دیگر (PvP) نیز قرار بگیرید. بازی شامل 25 اسلحه‌ی مختلف می‌شود و قرار است به تدریج، محتواهای بیشتری به آن اضافه شود.

بازی Evil Dead در ماه فوریه 2022 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

– بازی Ghostwire: Tokyo

ترسناک ترین بازی های سال 2022

بازی «گوست وایر» تا اینجا بیشتر برای گرافیک بالایی که دارد، در مرکز توجه قرار گرفته است. بازی از نظر گرافیکی، می‌تواند در کنار نسخه‌ی رایانه‌های شخصی سایبرپانک 2077 قرار بگیرد و چه بسا، از آن بهتر هم باشد. در این اثر، به یک توکیوی متفاوت قدم خواهید گذاشت، شهری که با جزئیات کم‌نظیری بازطراحی شده و هر کسی را مجذوب خود می‌کند.

براساس چیزهایی که تاکنون منتشر شده، می‌توان ادعا کرد که شخصیت‌ها و مردم عادی شهر، به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و بازی از نظر گیم‌پلی هم کیفیت قابل توجهی دارد. گوست وایر البته یک بازی ترسناک خالص نیست و تنها از اِلمان‌های این ژانر بهره می‌برد. بازی دارای زاویه دوربین اول شخص است و شخصیت اصلی می‌تواند با قابلیت‌های رزمی و فراطبیعی، دشمنان را از بین ببرد.

بازی GhostWire: Tokyo از نظر داستانی هم امیدوار کننده به نظر می‌رسد و می‌تواند به یکی از بهترین‌های سال تبدیل شود. این بازی تنها برای پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد و هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیقی ندارد.

– بازی The Callisto Protocol

ترسناک ترین بازی های سال 2022

«پروتکل کالیستو» قرار است یک بازی داستان‌محور تک‌نفره در ژانر ترسناکِ بقا باشد اما چیزی که آن را از رقبا متمایز می‌کند، این است که تیم سازنده‌ی آن، اثر مشهوری به نام «دد اسپیس» (Dead Space) را در کارنامه دارد و شاید همین مسئله به تنهایی کافی باشد تا نسبت به این بازی نسبتا ناشناخته، کنجکاو شوید.

نکته‌ی جالب دیگر این است که بازی با سری پابجی نیز مرتبط است و در همان دنیا اتفاق می‌افتد. داستان در آینده و در یک زندان اتفاق می‌افتد، این زندان در قمر کالیستو، یکی از ماه‌های سیاره‌ی مشتری واقع شده است. شما نقش یکی از زندان را بازی می‌کنید که خود را در میان هجوم موجودات فضایی می‌بیند اما به نظر می‌رسد که این حمله را رئیس زندان ترتیب داده است. بازی The Callisto Protocol برای ایکس باکس سری ایکس، سری اس، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

– بازی Resident Evil Re:Verse

ترسناک ترین بازی های سال 2022

یک بازی چند نفره‌ی دیگر از دنیای رزیدنت اویل که طرفداران به آن امیدوار هستند و می‌تواند اشتباهات نسخه‌های پیشین را جبران کند. شرکت کپکام اگرچه در ارائه‌ی ترس استاد است اما معمولا نمی‌داند رزیدنت اویل را چگونه بسازد که به صورت چند نفره یا PvP جواب دهد. نسخه‌ی «ری:ورس» می‌تواند همان چیزی باشد که آن‌ها سال‌هاست می‌خواهند بسازند و هر بار شکست می‌خورند.

این بازی چندین بار تاخیر خورده است اما هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و کپکام تمام تلاش خود را به کار گرفته تا یکی از بهترین نسخه‌های آنلاین رزیدنت اویل را ارائه دهد. از این بازی اطلاعات زیادی در دست نیست اما می‌دانیم که شما مبارزات 6 نفره می‌شود و بازیکنان تا سر حد مرگ باید با یکدیگر مبارزه کنند. هر کدام از شخصیت‌ها، دارای مهارت‌های ویژه‌ای هستند که باید برای پیروزی، آن‌ها را به کار بگیرید. بازی Resident Evil Re:Verse برای پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.

– بازی Scorn

ترسناک ترین بازی های سال 2022

بازی «اسکورن» تا پیش از این قرار بود در اواخر سال 2021 عرضه شود اما در نهایت تا سال 2022 تاخیر خورد. ساخت این بازی از سال 2014 با کمک‌های مالی طرفداران آغاز و در سال 2016 به صورت رسمی معرفی شد. با اینکه تا اینجا ویدیوهایی مختلفی از اسکورن منتشر شده اما هنوز هم ایده‌ی دقیقی نداریم که دقیقا در مورد چه چیزی است؛ با این حال، امکان ندارد ویدیوهای بازی را تماشا کنید و تحت تاثیر کیفیت بالا و فضای وهم‌انگیز آن قرار نگیرید.

در این عنوان شوتر اول شخص، شما در نقش یک موجود انسان‌نما بازی می‌کنید که در جهانی متفاوت با حضور هیولاهای عجیب، زندانی شده است. بازیکنان باید مناطق مختلف را جستجو کرده و پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. نقطه‌ی قوت بازی، جلوه‌های بصری ترسناک و در عین حال هنری آن است که برای طرفداران آثار ترسناکی همچون بیگانه کاملا راضی‌کننده خواهد بود. بازی Scorn قرار است به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

– بازی The Outlast Trials

ترسناک ترین بازی های سال 2022

سری بازی «اوت لست» در یک دهه‌ی اخیر، خود را به عنوان یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های بازار مطرح کرده است و نمی‌توانید در دنیای آن، حتی لحظه‌ای آرامش داشته باشید. هر دو قسمت این مجموعه توانسته‌اند مخاطبان را بترسانند و این حس را به شما بدهند که در یک دنیای تاریک، تنها هستید. نسخه‌ی «تریالز» اما قرار است شامل یک بخش آنلاین چند نفره هم باشد که باید دید تا چه اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد.

هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دست نیست اما طبق اعلام استودیوی سازنده، در سال 2022 می‌توانید منتظر عرضه آن باشید. این نسخه در واقع یک پیش درآمد به حساب می‌آید و داستان آن پیرامون آزمایشاتی است که در دوران جنگ سرد، بر روی انسان‌ها انجام می‌شد. تیم سازنده، ترایلز را همانند یک «سریال» توصیف کرده است که شاید بدین معناست که باید منتظر یک ساختار اپیزودیک باشیم. در ضمن این بازی قرار نیست جایگزین قسمت سوم باشد و «اوت لست 3» به صورت جداگانه در دست توسعه قرار دارد.

تا اینجا تنها نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی The Outlast Trials تایید شده است اما می‌توان انتظار داشت که برای کنسول‌ها نیز منتشر شود.

– ریمستر بازی Dead Space

ترسناک ترین بازی های سال 2022

پس از موفقیت‌های چشمگیر قسمت‌های اول و دوم، کمتر کسی انتظار داشت که سرنوشت تلخی برای توسعه‌دهندگان و این مجموعه در راه باشد. اما متاسفانه این اتفاق رخ داد و استودیوی ویسرال گیمز (Visceral Games) در سال 2017 توسط شرکت EA بسته شد و این به معنای پایان کار دد اسپیس هم بود. تعدادی از اعضای سابق ویسرال، یک استودیوی جدید با نام استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) تاسیس کردند که قرار است بازی پروتکل کالیستو را عرضه کنند که بالاتر به آن اشاره کردیم.

اما اتفاق خوب در رابطه با مجموعه‌ی دد اسپیس این است که به‌زودی شاهد بازگشت آن خواهیم بود. شرکت EA اخیرا ساخت نسخه‌ی بازسازی قسمت اول را آغاز کرده که یک ریمستر سطحی محسوب نمی‌شود که تنها تفاوتِ آن با نسخه‌ی اصلی در افزایش کیفیت تکسچرها و رزولوشن بالاتر باشد. استودیوی موتیو (Motive) این بازی را از پایه بازسازی کرده و برای ساخت آن به سراغ یک موتور گرافیکی کاملا تازه (فراست‌بایت) رفته است.

اثر مذکور اگر چه بر پایه‌ی ساختار نسخه‌ی اصلی استوار است اما شامل اِلمان‌ها و مکانیک‌های گیم‌‌پلی تازه‌ای خواهد بود و حتی ممکن است در روایت داستان، به مسیر کاملا متفاوتی برود. سازندگان همچنین به این نکته اشاره داشته‌اند که در کنار بهبود گرافیک و صدا، بعضی از مراحل نیز دستخوش تغییر شده‌اند و در بعضی‌ از بخش‌ها، با طراحی‌های کاملا متفاوتی روبرو می‌شوید. علاوه بر این‌ها، داستان بازی نیز به شکلی ارائه شده که ارتباط نزدیک‌تری با قسمت‌های بعدی داشته باشد. این بدین معناست که در صورت موفقیت تجاری این نسخه، ریمستر قسمت‌های دوم و سوم نیز در راه خواهد بود و حتی می‌توانیم منتظر عرضه‌ی قسمت چهارم باشیم!

این بازی در سال 2022، برای کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی انتشار خواهد یافت اما هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی ندارد.

منتظر انتشار کدام از عناوین فهرست ترسناک ترین بازی های سال 2022 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*