سریال Last of Us

هرآنچه از سریال Last of Us می‌دانیم؛ تاریخ پخش، بازیگران، داستان

سریال The Last of Us – آخرین بازمانده از ما، سال آینده پخش می‌شود و در این مقاله می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از آن را مطالعه کنید.

تا اینجا، جزئیات و اطلاعات نسبتا خوبی از سریال The Last of Us ‌در دسترس قرار گرفته که آن‌ها را در این مطلب جمع‌آوری کرده‌ایم.

از The Last of Us معمولا به عنوان یکی از بهترین‌ بازی‌های تاریخ نام برده می‌شود. این بازی، در تمامی بخش‌ها فوق‌العاده بود و نشان داد که استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) درک درستی از داستان‌های آخرالزمانی دارد و می‌داند که باید آن‌ها را چگونه عرضه کند. قلب تپنده بازی، رابطه‌ی میان شخصیت‌های جوئل و اِلی بوده و شخصیت‌پردازی عمیق این دو کاراکتر باعث شده تا طرفداران عاشق این مجموعه شوند.

بازی، نهایت قدرت سخت افزاری کنسول پلی استیشن 3 را به کار گرفت و در آن دوره از نظر گرافیکی، هرکسی را حیرت‌زده می‌کرد.

سریال Last of Us

از یک داستان به‌‎یادماندنی تا شخصیت‌های سیاه و یک فضاسازی استرس‌زا؛ نیل دراکمن یک بازی سینمایی ساخت که از همان ابتدا می‌توانستیم حدس بزنیم در تاریخ ماندگار می‌شود. اثری که مشخص بود ارزش تبدیل شدن به یک فیلم یا سریال را دارد.

هرآنچه از سریال The Last of Us می‌دانیم

شرکت سونی در سال 2014، ساخت فیلمی براساس آخرین بازمانده از ما را تایید کرد، قرار بود دراکمن داستان را بنویسد و سم ریمی، تهیه‌ کننده‌ی آن باشد، این فیلم اما هرگز به مرحله‌ی تولید نرسید تا این مجموعه بازی در قالب یک سریال، به دنیای تلویزیون قدم بگذارد.

تیم سازنده

پس از سال‌ها انتظار، حالا تا پخش اولین اقتباس لایو-اکشن از بازی، مدت زمان زیادی باقی نمانده است. در ماه نوامبر 2020 بود که شبکه‌ی اچ‌بی‌او، خبر ساخت این سریال را اعلام کرد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، نویسندگی آن را نیل دراکمن (Neil Druckmann) برعهده دارد و این بدین معناست که نسخه‌ی تلویزیونی، قطعا به فضای بازی‌ها نزدیک خواهد بود. کریگ مازن (Craig Mazin) که نویسنده و خالق سریال چرنوبیل (Chernobyl) است نیز در ساخت این مجموعه همکاری دارد.

اولین قسمت سریال را فیلمساز روسی، کانتمیر بالاگوف (Kantemir Balagov) کارگردانی کرده است که با فیلم قد دراز (Beanpole) در کانون توجه قرار گرفت، بالاگوف یکی دیگر از قسمت‌های فصل اول را هم ساخته است. در کنار او، چند کارگردان شاخص دیگر هم حضور دارند از جمله فیلمساز ایرانی، علی عباسی، پیتر هوآر و یاسمیلا ژبانیچ.

سریال Last of Us

اتفاق هیجان‌انگیز دیگر این است که دراکمن، تنها کسی نیست که از تیم سازنده‌ی بازی، به این سریال ملحق شده است. تعدادی از بازیگران موشن کپچر بازی و آهنگ‌ساز محبوب، گوستاوو سانتائولایا (Gustavo Santaolalla) نیز در پروسه‌ی تولید سریال آخرین بازمانده از ما مشارکت دارند.

داستان سریال The Last of Us

لست آو آز، قرار است یک سریال درام ترسناکِ آخرالزمانی باشد. در داستان بازی که احتمالا در نسخه‌ی سریالی کمی متفاوت خواهد بود، یک نوع عفونت قارچی، انسان‌ها را آلوده کرده و بسیاری از آن‌ها کشته شده‌اند. اکثر کسانی هم که زنده مانده‌اند، به موجودات زامبی‌گونه‌ای تبدیل شده‌اند که هیچ تفاوتی با حیوانات وحشی ندارند.

در نسخه‌ی اول بازی، شما نقش جوئل را برعهده دارید، یک خلافکار که در یکی از مناطق قرنطینه‌ی شهر بوستون آمریکا، زندگی می‌کند و از معدود کسانی است که از حوادث رخ داده، جان سالم به‌در برده است. جوئل و همکارش، تِس (Tess)، با انجام کارهای مختلف همانند سرقت و قاچاق، روزگار می‌گذرانند و در ادامه، به آن‌ها دستور داده می‌شود تا دختربچه‌ای به نام اِلی را از منطقه‌ی قرنطینه خارج کنند. این ماموریت، خیلی زود به یک ماجراجویی خونین و غم‌انگیز تبدیل می‌شود و حالا جوئل و اِلی باید در این سفر چالش برانگیز، برای بقاء به یکدیگر متکی باشند.

همان‌طور که بالاتر هم اشاره شد، سریال از نظر داستانی به بازی نزدیک خواهد بود اما نیل دراکمن تایید کرده است که باید منتظر تفاوت‌های ملموسی باشید. او در گفتگو با سایت آی‌جی‌ان، در رابطه با تفاوت‌ها و شباهت‌های دو نسخه گفت: «شبکه‌ی اچ‌بی‌او از ما درخواست کرد تا به جای سکانس‌های اکشن متعدد، بر روی درام و شخصیت‌ها تمرکز کنیم. بعضی از اپیزودهای محبوب من از سریال، از داستانِ بازی فاصله‌ی زیادی گرفته‌اند و بی‌صبرانه منتظر هستم تا طرفداران، آن‌ها را تماشا کنند».

سریال Last of Us

نیل دراکمن

او همچنین اضافه کرد: «بعضی چیزها در دو نسخه به‌هم نزدیک هستند. برای من گاهی بامزه بود که دیالوگ‌هایی که برای بازی نوشته‌ام را در فیلم‌نامه‌ ببینم، به همین دلیل آن‌ها را تغیر داده‌ام تا تاثیرگذارتر باشند زیرا ما با یک مدیوم متفاوت روبرو هستیم».

طرفداران معمولا از نسخه‌های اقتباسی بازی‌ها رضایت ندارند زیرا با منبع اصلی متفاوت هستند اما باید توجه داشته باشید که این سریال را نویسنده و سازنده‌ی اصلی لست آو آز نوشته است، بنابراین نباید از تغییرات شکایت داشته باشید و می‌توان اطمینان داشت که دراکمن، بهترین اقتباس ممکن از این بازی پرطرفدار را ارائه خواهد داد.

شخصیت‌های اصلی و بازیگران

بلا رمزی (Bella Ramsey) که با نقش لینا مورمونت (Lyanna Mormont) در سریال بازی تاج و تخت، به محبوبیت رسید، نقش اِلی را بازی می‌کند؛ دختر 14 ساله‌ای که تمام زندگی‌اش را در منطقه‌ی قرنطینه گذرانده است. او همان بچه‌ای است که جوئل و تِس، باید از منطقه‌ی ممنوعه خارج و به گروه فایر‌فلایز (Fireflys) تحویل دهند.

قبل از اینکه بازی عرضه شود، اِلی چندان شخصیت مهمی به نظر نمی‌رسید و حتی دراکمن تلاش زیادی کرد که سونی را راضی کند تا چهره‌ی او را هم بر روی تصویر جلد بازی قرار دهند. اما از دیدگاه دراکمن، «بازی بیشتر از اینکه در رابطه با جوئل باشد، در رابطه با اِلی است».

حضور دراکمن در تیم سازنده‌ی سریال، تضمین می‌کند که شرایط در نسخه‌ی تلویزیونی هم متفاوت نخواهد بود و اِلی همچنان در مرکز توجه قرار دارد. در هر دو نسخه‌ی سری بازی آخرین بازمانده از ما، اشلی جانسون (Ashley Johnson)، نقش این شخصیت را به وسیله‌ی موشن کپچر ایفا کرد و صداپیشگی او را نیز برعهده داشت. جانسون بارها مورد تحسین قرار گرفته و بلا رمزی برای اینکه بتواند در حد و اندازه‌ی او ظاهر شود، کار سختی در پیش دارد. ضمن اینکه بسیاری از طرفداران ترجیح می‌دادند بازیگر دیگری این نقش را برعهده بگیرد.

سریال Last of Us

دیگر چهره‌ی اصلی سریال، پدرو پاسکال (Pedro Pascal) است که نقش جوئل را ایفا می‌کند. پاسکال هم اتفاقا در سریال بازی تاج و تخت حضور دارد اما هیچ سکانس مشترکی با بلا رمزی نداشته است. پاسکال چهره‌ی سرشناسی در دنیای فیلم و سریال است و آثاری همچون زن شگفت انگیز 2، مرز سه‌گانه، کینگزمن 2 و سریال مندلورین را در کارنامه دارد.

جوئل در گذشته یک پدر، یک برادر و یک دزد بوده است که حتی با اینکه شرایط دنیا عوض شده، همچنان خلافکاری را ترک نکرده است. او از سوی مارلین (Marlene)، یکی از رابط‌های گروه فایرفلایز، دستور می‌گیرد تا اِلی را به آن‌ها تحویل دهد. در بازی، تروی بیکر (Troy Baker) افسانه‌ای، صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشت.

جوئل و اِلی، یکی از محبوب‌ترین زوج‌های دنیای بازی به حساب می‌آیند و پاسکال با اینکه بازیگر کارکشته‌ای است، کار او نیز برای راضی کردن طرفداران، سخت خواهد بود. اولین تصویر رسمی از سریال نیز مدتی قبل منتشر شد که شخصیت‌های اصلی را از پشت نشان می‌دهد، این تصویر را در زیر مشاهده کنید.

سریال Last of Us

آنا تورو (Anna Torv)، ستاره‌ی سریال‌های فرینج و شکارچی ذهن، نقش تِس را بازی می‌کند. تِس، همان‌طور که ذکر کردیم، شریک جرم‌ جوئل است. او و جوئل می‌پذیرند تا برای مارلین، اِلی را از شهر بوستون خارج کنند.

اتفاق خوب دیگر این است که نقش مارلین را مارلی دندریج (Merle Dandridge) ایفا می‌کند که در بازی‌ها نیز این نقش را برعهده داشت. هنوز مشخص نیست که آیا حضور شخصیت مارلین در سریال پررنگ‌تر خواهد بود یا خیر اما بازگشت مارلی دنریج برای این نقش، برای طرفداران اتفاق هیجان‌انگیزی است.

گابریل لونا (Gabriel Luna)، بازیگر فیلم نابودگر: سرنوشت تاریک، نقش برادر کوچک جوئل، تامی را برعهده دارد و نیکو پارکر (Nico Parker)، در نقش دختر واقعی جوئل، سارا، ظاهر خواهد شد.

جفری پیرس (Jeffrey Pierce)، صداپیشه‌ی تامی در بازی‌ها، نقش یک شخصیت دیگر را در سریال برعهده دارد. ماری بارتلت (Murray Bartlett) و کان اونیل (Con O’Neill) از دیگر بازیگران سریال هستند که به ترتیب نقش بیل و فرانک را بازی می‌کنند.

فصل اول چند قسمت دارد؟

اولین فصل سریال The Last of Us شامل 10 قسمت خواهد بود اما مشخص نیست هر کدام از این اپیزودها، چند دقیقه هستند اما می‌توان انتظار داشت که یک ساعته باشند.

سریال Last of Us

همچنین طبق اخبار منتشر شده، با یکی از پرخرج‌ترین سریال‌های شبکه‌ی اچ‌بی‌او روبرو هستیم و برای هرکدام از قسمت‌ها، بودجه‌ی 10 میلیون دلاری در نظر گرفته شده است که هزینه‌ی ساخت فصل اول را به 100 میلیون دلار می‌رساند.

تاریخ پخش

این سریال هنوز تاریخ پخش مشخصی ندارد اما تولید آن از ماه اوت 2021 آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، قرار است تا تابستان سال 2022 ادامه پیدا کند. اچ‌بی‌او قصد دارد تا قسمت اول را در اواخر سال 2022 پخش کند اما تا اعلام دقیق تاریخ پخش، منتظر بمانیم.

سریال از طریق شبکه‌ی اچ‌بی‌او و پلتفرم اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد و باید دید تا چه اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد. سازندگان امیدوار هستند تا این اثر بتواند در فصل جوایز هم حرفی برای گفتن داشته باشد. در صورت انتشار اخبار مرتبط با این سریال، آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آیا منتظر سریال The Last of Us هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*