سریال Book of Boba Fett

هرآنچه از سریال Book of Boba Fett می‌دانیم؛ داستان، بازیگران، تاریخ پخش

سریال Book of Boba Fett – کتاب بوبا فت به‌زودی آغاز می‌شود و در این مقاله می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از آن را مطالعه کنید.

تا اینجا، جزئیات و اطلاعات نسبتا خوبی از سریال Book of Boba Fett ‌در دسترس قرار گرفته که آن‌ها را در این مطلب جمع‌آوری کرده‌ایم.

فصل دوم سریال مندلورین غافل‌گیری‌های زیادی داشت، از جمله اینکه بازگشت شخصیت محبوب، بوبا فت را رقم زد. بوبا فت که یکی از چهره‌های نمادین دنیای جنگ ستارگان است، در پی کشتن لوک اسکایر واکر بود که در دهان هیولای بزرگ، سارلاک (Sarlacc) افتاد و تصور می‌شد که کشته شده است.

تمورا موریسون (Temuera Morrison) در فیلم جنگ ستارگان: قسمت دوم – حمله کلون‌ها (Star Wars: Attack of the Clones)، نقش پدر بوبا، جانگو فت (Jango Fett) را بازی می‌کرد و حالا نقش بوبا فت را نیز برعهده دارد.

سریال Book of Boba Fett

در جریان سریال مندلورین، بوبا به یکی از متحدان مندلورین (با بازی پدرو پاسکال) تبدیل می‌شود و با کتک زدن یک استورم‌تروپر، لباس و زره‌اش را پس‌می‌گیرد (در قسمت ششم به کارگردانی رابرت رودریگز). همچنین در قسمت پایانی، یک غافل‌گیری دیگر هم از راه رسید، جایی که بوبا به صورت خشونت‌آمیزی بر تاج‌و‌تخت «جابای هات» (Jabba the Hutt) می‌نشیند و در ادامه لوگوی «کتاب بوبا فت» را مشاهده می‌کنیم.

این اتفاق، طرفداران را هیجان‌زده کرد و اکثریت بر این باور بودند که کتاب بوبا فت، در واقع نام فصل سوم سریال مندلورین است و این شخصیت، جایگزین مندلورینِ پدرو پاسکال خواهد شد. اما سازنده‌ی سریال، جان فاورو (Jon Favreau) ضمن تکذیب این مسئله، تایید کرد که کتاب بوبا فت یک سریال فرعی مستقل به حساب می‌آید و کارگردانی آن را رابرت رودریگز برعهده خواهد داشت.

هرآنچه از سریال Book of Boba Fett می‌دانیم

این سریال مدتی قبل با انتشار یک تریلر، به صورت رسمی رونمایی شد. با این حال، هنوز هم یک پروژه‌ی مرموز به حساب می‌آید. در ادامه می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از کتاب بوبا فت را مطالعه کنید.

سریال Book of Boba Fett

تریلر رونمایی

اولین تریلر سریال در تاریخ 1 نوامبر (10 آبان) منتشر شد و نشان می‌دهد که بوبا فت تصمیم گرفته تا به مسیر متفاوتی برود و تبدیل به یک رئیس مافیایی شود، اما نه با خشونت و دیوانگی، بلکه با دیپلماسی و به صورت صلح‌آمیز! البته به نظر نمی‌رسد این رویکرد او جواب دهد و با توجه به شناختی که از این شخصیت داریم، قطعا نقشه‌های تازه‌ای را برای رسیدن به اهداف‌اش پیاده‌سازی خواهد کرد. تریلر سریال را از لینک زیر تماشا کنید:

تاریخ پخش

همزمان با انتشار اولین تریلر، سرویس دیزنی پلاس اعلام کرد که پخش سریال از تاریخ 29 دسامبر 2021 (8 دی 1400) آغاز می‌شود. فصل اول قرار است 8 قسمت داشته باشد که شاید در نهایت به 10 یا 12 قسمت برسد. همچنین مشخص نیست که آیا دو یا سه قسمت ابتدایی به صورت همزمان در دسترس قرار می‌گیرند یا تنها قسمت ابتدایی در تاریخ مذکور منتشر خواهد شد.

تاریخ آغاز و پایان فیلمبرداری

با اینکه هنوز هم جزئیات کاملی از زمان آغاز فیلمبرداری در دست نیست اما تایید شده که این سریال در همان لوکیشنی که سریال مندلورین ساخته شد، در ماه نوامبر 2020 (بین اواسط آبان الی اواسط آذر ماه) جلوی دوربین رفته است.

سریال Book of Boba Fett

برای این سریال هم از دیوار «استیج کرفت» (Stagecraft) استفاده شده که یک تکنولوژی نسبتا جدید است و به سازندگان اجازه می‌دهد تا به جای پرده‌ی سبز یا آبی، از یک تلویزیون باکیفیت برای ساخت نماهای پس‌زمینه استفاده کنند.

همچنین طبق اعلام سایت کلایدر، فیلمبرداری در ماه ژوئیه 2021 (اواسط تیر الی اواسط مرداد ماه) به پایان رسیده است تا تولید سریال اوبی-وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi) با بازی ایوان مک‌گرگور، در همان لوکیشن در لس آنجلس آغاز شود.

تیم بازیگران

تمورا موریسون نقش بوبا فت را در تمامی قسمت‌ها برعهده دارد که اتفاق خوبی است. سازندگان می‌توانستند به سراغ بازیگران دیگری هم بروند اما موریسون بدون شک، انتخاب اول و آخر طرفداران است. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، این بازیگر نیوزلندی، نه تنها نقش جانگو فت را برعهده داشته، بلکه در نقش کلون‌های او نیز بازی کرده و در فیلم جنگ ستارگان: قسمت پنجم – امپراتوری ضربهٔ متقابل می‌زند (The Empire Strikes Back)، صداپیشگی بوبا فت را برعهده داشته است.

سریال Book of Boba Fett

در کنار موریسون، مینگ-نا ون (Ming-Na Wen) در نقش فنک شاند (Fennec Shand) یکی از چهره‌های اصلی است که در فصل اول سریال مندلورین معرفی شده بود. کار او با سریال، در ماه ژوئن 2021 به پایان رسید، در نتیجه احتمال دارد در تمامی قسمت‌ها حضور نداشته باشد.

تنها بازیگر دیگری که تا اینجا تایید شده، جنیفر بیلز (Jennifer Beals) است که فیلم‌هایی همچون فلش‌دنس و بوسه‌ی خون آشام را در کارنامه دارد.

شخصیت‌های تایید شده

بوبا فت و فنک شاند شخصیت‌های اصلی سریال هستند. رابرت رودریگز تلاش زیادی کرده تا شخصیت بوبا فت را بهترین شکل ممکن ارائه دهد و این نسخه‌ی بوبا فت، بسیار خشن‌تر و بی‌رحم‌تر از آن چیزی است که در سه‌گانه‌ی اصلی جنگ ستارگان مشاهده کردیم. رودیگز حتی گفته که حضورش در سریال مندلورین هم چندان بی‌رحمی‌های او را نشان نمی‌دهد: «شما او را در مندلورین ملاقات کردید، اما آن چیز خاصی نبود!». رودریگز همچنین وعهده داده که این شخصیت در سریال کتاب بوبا فت، همه‌ی طرفداران را غافل‌گیر کند:

صبر کنید تا چیزهایی که در راه است را تماشا کنید و مطمئن باشید ذهن‌تان منفجر می‌شود. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم. این سریال فراتر از انتظار ظاهر خواهد شد و مخاطبان از چیزهایی که خواهند دید، بسیار هیجان‌زده می‌شوند.

در سوی دیگر، فنک شاند یکی از بدنام‌ترین قاتلان کهکشان به حساب می‌آید و هر دو دوره‌ی ظهور و سقوط امپراتوری کهکشانی (Galactic Empire) را به چشم دیده است.

زمانی که در فصل اول سریال مندلورین با او روبرو می‌شویم، در جستجوی یک آدم مهم است تا او را به قتل برساند (در سیاره‌ی محل زندگی لوک اسکای واکر). نقشه‌های فنک اما جواب نمی‌دهد و نه تنها مجروح می‌شود بلکه آنجا رهایش می‌کنند تا بمیرد. در فصل دوم مشخص می‌شود که بوبا فت، فنک شاند را پیدا کرده و نجات‌اش داده است. در نتیجه، این شکارچی جایزه‌بگیر مشهور، حالا با یکی از بهترین قاتلان منطقه، همکاری می‌کند.

سریال Book of Boba Fett

مینگ-نا ون در توصیف این شخصیت گفته که: «فنک شاند مرگ را تجربه کرده است و حالا که به زندگی بازگشته، دیگر آن آدم سابق نیست».

سریال Book of Boba Fett قطعا شخصیت‌های اصلی دیگری هم خواهد داشت که باید مدت بیشتری منتظر بمانیم تا به صورت رسمی معرفی شوند. می‌توان انتظار حضور تعدادی از شخصیت‌های سریال مندلورین را هم داشت.

داستان سریال

در ماه ژوئن، موریسون در رابطه با داستان این سریال صحبت کرد و به این نکته اشاره داشت که داستان آن به گذشته و حتی دوران سه‌گانه‌ی اصلی جنگ ستارگان خواهد پرداخت. مخاطبان متوجه خواهند شد که از زمان سقوط این شخصیت در دهان سارلاک تا دوران بازگشت‌اش در سریال مندلورین، چه اتفاقاتی رخ داده است:

نمی‌توانم چیز زیادی بگویم، اما بخشی از گذشته‌ی او را [شخصیت بوبا فت] و اینکه از زمان فیلم امپراتوری ضربه متقابل می‌زند، تاکنون کجا بوده را خواهید دید. شاید تصور کنید که او تمام این مدت را در یک مکان گرفتار بوده است [سارلاک] اما حالا وقت‌اش رسیده که در زمان به عقب بازگردیم و از ماجراجویی‌های او در آن دوران، بیشتر بدانیم.

بخش پایانی سریال مندلورین هم به خوبی نشان داد که سریال Book of Boba Fett قرار است به چه مسیری برود. بوبا فت به محل اقامت جابای هات قدم می‌گذارد، به بیب فورتونا (Bib Fortuna) شلیک می‌کند و بر روی تخت پادشاهی جابای می‌نشیند.

سریال Book of Boba Fett

از نظر خط زمانی جنگ ستارگان، جابای هات مدت‌ها است که کشته شده و پس از سقوط امپراطوری کهکشانی، سازمان خلافکاری‌اش دستخوش تغییرات فراوانی شده است. آیا بوبا فت می‌تواند این دنیای زیرین خلافکاری را سروسامان دهد؟

کتاب بوبا فت چه ارتباطی با مندلورین دارد؟

زمانی که این سریال معرفی شد، خلاصه داستان آن به این نکته اشاره کرد که «خط داستانی کتاب بوبا فت، در همان دوران سریال مندلورین رخ می‌دهد»، که بدین معناست، تنها پنج سال از اتفاقات فیلم «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» گذشته است.

همچنین طبق اعلام سایت کلایدر، وقایع سریال بین  فصل دوم و سوم مندلورین رخ می‌دهد و این دو مجموعه، از این پس، ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر خواهند داشت و تعدادی از شخصیت‌های مندلورین، به دنیای کتاب بوبا فت قدم می‌گذارند.

کارگردانان سریال

وظیفه‌ی ساخت تعدادی از قسمت‌ها را رابرت رودریگز برعهده داشت که آثاری همچون آلیتا: فرشته‌ی جنگ، شهر گناه، سیاره‌ی وحشت، بچه‌های جاسوس و دسپرادو را در کارنامه دارد.

سریال Book of Boba Fett

در کنار رودریگز، دیو فیلونی، جان فاورو و برایس دالاس هاوارد هم ساخت بعضی از اپیزودها را برعهده داشته‌اند. همچنین دین کندی که آثاری همچون آپولو 13 و پارک ژوراسیک را در کارنامه دارد، مدیر فیلمبرداری سریال است.

سریال Book of Boba Fett در تاریخ 29 دسامبر (8 دی) به صورت اختصاصی از سرویس دیزنی پلاس پخش می‌شود و باید دید تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد.‌ در صورت انتشار اخبار مرتبط با این سریال، آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*