گوشی شیائومی 12 مینی

قیمت و مشخصات گوشی شیائومی 12 مینی در یک پوستر تبلیغاتی لو رفت

این اولین بار است که نام «شیائومی 12 مینی» را می‌شنویم. Xiaomi 12 Mini یک پرچمدار جمع و جور برای رقابت با آیفون 13 مینی خواهد بود.

ماه آینده نخستین گوشی‌های مجهز به چیپست اسنپدراگون 898 کوالکام معرفی خواهند شد. به نظر می‌رسد شیائومی 12، نخستین موبایل در دنیا لقب بگیرد که از این تراشه قدرت خواهد گرفت. گوشی‌ساز چینی احتمالاً امسال فقط یک نسخه استاندارد از پرچمدار خودش را عرضه کند و معرفی مدل‌های پرو و اولترا به سال 2022 میلادی موکول شود. علاوه بر سه مدل شیائومی 12، 12 پرو و 12 اولترا، گزارش‌های قبلی به مدل چهارمی به نام شیائومی 12 لایت اشاره داشتند. اکنون در گزارشی که تازه منتشر شده، صحبت از گوشی «شیائومی 12 مینی» هم به میان آمده است.

شیائومی 12 مینی مثل مدل لایت به نمایشگر کوچک‌تری از اعضای خانواده مجهز است. البته هنوز احتمال دارد این دو گوشی در اصل یک مدل باشند؛ زیرا بعید است شیائومی بخواهد دو گوشی از سری Xiaomi 12 را با یک اندازه و مشخصات وارد بازار کند.

امروز افشاگران در شبکه اجتماعی ویبو برخی از مشخصات فنی این گوشی را فاش کرده‌اند. این گزارش شامل پیکربندی حافظه، ظاهر و حتی قیمت Xiaomi 12 Mini می‌شود. علاوه بر این، تصویری هم از یک پوست به بیرون درز کرده که ظاهر این دستگاه را نشان می‌دهد. البته هنوز هم نمی‌توان با قاطعیت در مورد این محصول نظر داد. زیرا هیچ یک از منابع قابل اعتماد تاکنون آن را تأیید نکرده‌اند.

گوشی شیائومی 12 مینی

مشخصات احتمالی شیائومی 12 مینی

آنطور که در این گزارش آمده، روی قاب جلوی این گوشی مینی یک نمایشگر 6.28 اینچی نقش بسته است که یک حفره در مرکز بخش بالایی آن برای میزبانی دوربین سلفی قرار دارد و قاب پشتی آن به ماژول عمودی برای حضور دوربین سه‌گانه مجهز است. در مجموع، این گوشی طراحی خوب و رده بالایی خواهد داشت.

در زیر قاب 12 مینی چیپست اسنپدراگون 870 کوالکام حضور دارد. این یکی از متوازن‌ترین تراشه‌های موجود در بازار از نظر مصرف انرژی و عملکرد فنی است. شیائومی همچنین از محبوب‌ترین پیکربندی حافظه امسال در این گوشی استفاده کرده که شامل حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 و یک رم مدرن LPDDR5 می‌شود. این مشخصات نشان می‌دهد Xiaomi 12 mini یک گوشی پرچمدار جمع و جور است.

انرژی این گوشی توسط یک باتری 4،200 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که خود آن با توان 67 وات به صورت سیمی و 50 وات به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. با توجه به آزمون‌های پیشین شیائومی روی باتری‌های بیشتر از 4 هزار میلی‌آمپر ساعت با توان شارژ 67 وات، این باتری احتمالاً در کمتر از 20 دقیقه شارژ کامل شود. از دیگر امکانات جذاب این گوشی می‌توان به اسپیکرهای دوگانه سه‌بعدی، موتور خطی محور X، کیت NFC و کنترل مادون قرمز اشاره کرد.

شیائومی همچنین قصد دارد گوشی شیائومی 12 مینی را در سه نسخه با 8 گیگ رم + 128 گیگ حافظه، 8 گیگ رم + 256 گیگ حافظه و 12 گیگ رم + 256 گیگ حافظه وارد بازار کند. قیمت این سه نسخه هم به ترتیب 564، 611 و 674 دلار خواهد بود.

طرفداران شیائومی که به پرچمدارانی با نمایشگر کوچک علاقه‌مند هستند و به دنبال محصولی مثل گوشی چهار سال پیش شیائومی می 6 هستند، می‌تواند روی این گوشی حساب کنند. اگر خانواده شیائومی 12 واقعاً چنین مدلی را داشته باشد، آیا شما آن را خریداری می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*