ویندوز 11 اس ای روی سرفیس لپ تاپ SE

ویندوز 11 اس ای نه جداگانه فروخته می‌شود و نه بعد از پاک کردن مجدداً نصب!

مایکروسافت می‌گوید ویندوز 11 اس ای – Windows 11 SE که نسخه سبک ویندوز 11 مخصوص دانش آموزان است، به صورت جداگانه فروخته نمی‌شود!

چند هفته پیش بود که مایکروسافت از ویندوز 11 اس ای به عنوان نسخه سبک سیستم عامل جدید خودش برای لپ تاپ‌های ارزان قیمت دانش آموزشی رونمایی کرد. این سیستم عامل همراه با لپ تاپ Surface Laptop SE و لپ تاپ‌های دانش آموزشی برندهای دیگر وارد بازار خواهد شد. امروز خبر تازه‌ای در مورد این سیستم عامل منتشر شده که نشان می‌دهد اگر آن را از روی لپ تاپ خودتان پاک کنید، دیگر قادر به نصب مجدد نیستید!

بیشتر بخوانید:

ویندوز ۱۱ SE معرفی شد؛ رقیب سرسخت کروم او‌اس آمد

طبق جدیدترین گزارش‌ها، مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه سیستم عامل Windows 11 SE‌ به عنوان یک محصول نرم افزاری مستقل ندارد. این یعنی شما نمی‌توانید آن را روی لپ تاپ فعلی خودتان نصب کنید. علاوه بر این اگر آن را پاک کنید، دیگر قادر نخواهید بود مجدداً آن را روی سیستم خود نصب کنید. بنابراین مایکروسافت ویندوز 11 اس ای را تنها با محصولات دانش آموزشی که جدید وارد بازار می‌شود، عرضه می‌کند و هیچ جای دیگری نمی‌توان از آن استفاده کرد.

ویندوز 11 اس ای روی سرفیس لپ تاپ SE

سرفیس لپ تاپ SE

توجه داشته باشید که مایکروسافت چنین مجوز مشابهی را برای ویندوز 10 و ویندوز 11 در دستگاه‌های قدرت گرفته از معماری ARM نیز به کار برده بود. این دو سیستم عامل به صورت پیش‌فرض روی کامپیوترهای آرم موجود هستند، ولی اگر بخواهید سیستم عامل کامپیوتر خودتان را پاک کنید، نمی‌توانید آن را جداگانه تهیه کنید. این بدان معناست که کاربران قادر به نصب نسخه‌های ARM ویندوز روی سیستم‌های سازگاری مثل Raspberry Pi نیستند.

نسخه SE ویندوز 11 برای مدیریت فضای آموزشی و ارتباط فراگیر با دیگر محصولات آموزشی کمپانی مایکروسافت بهینه‌سازی شده است. مایکروسافت امکانات مختلفی را از روی آن حذف کرده تا فضای کار روان‌تری را روی لپ تاپ‌های ضعیف و اقتصادی به وجود بیاورد.

از ویندوز 11 اس ای چه می‌دانیم؟

مایکروسافت این سیستم عامل را برای رقابت با سیستم عامل Chrome OS گوگل توسعه بخشیده است. نکته قابل توجه در مقایسه این نسخه با ویندوز 10 اس، امکان نصب نرم افزارها از منابع متفرقه است؛ این درحالیست که Windows 10S کاربران را محدود به دانلود اپلیکیشن‌ها فقط از طریق فروشگاه مایکروسافت می‌کرد.

نسخه SE ویندوز 11 با نرم افزارهای مایکروسافت از جمله مرورگر اج و مجموعه آفیس و همچنین سرویس‌های ابری مایکروسافت عملکرد بهتری دارد؛ ولی کاربران را به استفاده از دیگر نرم افزارها محدود نمی‌کند. بنابراین شما می‌توانید هر نرم افزار دیگری که خواستید از جمله Zoom و گوگل کروم را نیز روی کامپیوتر خود نصب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*