خودروی برقی AVATR E11 هواوی و چانگان

شاسی بلند برقی و جذاب AVATR E11 ، محصول مشترک هواوی و چانگان معرفی شد + عکس و مشخصات

دو شرکت هواوی و چانگان از شاسی بلند برقی خود با نام AVATR E11 رونمایی کرده‌اند که طراحی و عملکرد آن چشمگیر است.

روز گذشته برند مشترک هواوی و چانگان و CATL با نام AVATR که ترکیب واقعاً امیدوارکننده‌ای به نظر می‌رسد، از اولین خودروی برقی خود به نام AVATR E11 رونمایی کردند.

خودروی برقی AVATR E11 محصول هواوی و چانگان

AVATR E11 یک شاسی بلند سایز متوسط است که ظاهر اسپورت و آینده‌نگرانه جذابی دارد. همچنین طراحی مینیمال و به دور از شلوغ‌کاری آن خصوصاً در قسمت جلوی خودرو بسیار قابل توجه است.

AVATR E11 که طول کلی آن به 4.8 متر می‌رسد، مثل سایر شاسی بلندهای برتر از دستگیره‌های در مخفی و چراغ‌های عقب صاف و یکسره بهره می‌برد که ترکیبش با خطوط ظریف سراسر بدنه خودرو بسیار زیبا شده است. همچنین چراغ‌های جلوی آن به‌صورت دو قسمته طراحی شده‌اند و جلوه جالبی به جلوی خودرو داده‌اند.

خودروی برقی AVATR E11 محصول هواوی و چانگان

در خصوص مشخصات، این محصول جذاب هواوی و چانگان با تنها یک بار شارژ مسافت 700 کیلومتری را طی می‌کند و در کمتر از 4 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قیمت AVATR E11 حدوداً 47 هزار دلار خواهد بود و انتظار می‌رود تا مدل نهایی و تولید انبوه آن در سه‌ماهه دوم سال 2022 به عرضه برسد و تولید انبوه و تحویل خودروها نیز در سه‌ماهه سوم 2022 صورت بگیرد.

شرکت خودروسازی چینی «چانگان اتومبیل» (Changan Autombile)، غول فناوری هواوی و بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری در چین CATL برندی با نام AVATR را با تمرکز روی تولید خودرو، فناوری‌های هوشمند و باتری تاسیس کرده‌اند. چانگان حدوداً 39 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و CATL دارای سهم تقریباً 24 درصدی است ولی با این حال، هواوی سهمی در این شرکت ندارد و صرفاً در توسعه خودروهای AVATR ایفای نقش می‌کند.

چین در حال حاضر بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای برقی و هیبرید به شمار می‌رود. از ژانویه تا اکتبر 2021 مجموعاً 2.54 میلیون دستگاه از این خودروها به فروش رسیده است که رشدی 180 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به حساب می‌آید. حتی در ماه اکتبر فروش این خودروها با رشد 134.9 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل، به 383 هزار رسید که 16.4 درصد از کل خودروهای تحویل داده شده در این ماه در چین را تشکیل می‌داد.

نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به محصول مشترک هواوی و چانگان چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*