مزدا CX-50

شاسی بلند آفرودی مزدا CX-50 معرفی شد؛ جان‌سخت جدید ژاپنی چه مشخصاتی دارد؟

مزدا CX-50 معرفی شد. این شاسی بلند جدید ژاپنی ترکیبی از قابلیت‌های آفرودی و جاده را ارائه می‌دهد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت ژاپنی مزدا از کراس اوور کاملا جدیدی با نام CX-50 پرده برداشت. مزدا CX-50 در واقع یک شاسی بلند آفرودی سرسخت محسوب می‌شود که در کنار ویژگی‌های آفرودی خود در جاده نیز پرفورمنس مناسبی خواهد شد. شرکت مزدا با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسید که بسیاری از سفرهای خارج از شهر شامل صدها کیلومتر رانندگی روی آسفالت و جاده‌های معمولی بوده و فقط 15 تا 30 کیلومتر از مسیر به جاده‌های آفرودی اختصاص دارد. از این رو نباید تمام قابلیت‌های رانندگی آنرود را برای ارتقای آفرود از بین برد. مزدا با چنین استدلالی به ساخت مزدا CX-50 روی آورد تا این خودرو هم در جاده و هم در خارج از جاده عملکرد مناسبی داشته باشد.

مشخصات مزدا CX-50

مزدا CX-50

مزدا CX-50 بر خلاف سایر کراس اوورها فقط از یک حالت ویژه آفرود بهره می‌برد و این خودروساز ژاپنی برای آن حالت‌های رانندگی متعددی چون برفی، شنی و گلی را در نظر نگرفته است. در واقع هنگامی که حالت آفرود این شاسی بلند ژاپنی فعال شود، سامانه چهار چرخ محرک با سرعت برابری چرخ‌های جلو و عقب را به حرکت درخواهد آورد تا هندلینگ خودرو در سطح مناسبی قرار بگیرد. همچنین حالت بکسل خودرو نیز برنامه تعویض دنده را برای محاسبه وزن اضافی تریلر تغییر خواهد داد.

مزدا CX-50

این خودروساز ژاپنی برای اینکه مزدا CX-50 بتواند در مسیرهای ناهموار عملکرد مناسبی داشته باشد، ارتفاع آن را از سطح زمین افزایش داده است. از سایر ویژگی‌های این شاسی بلند ژاپنی می‌توان به سقف پانورامای جدید، ریل‌های سقفی مستحکم و ستون‌های B تقویت شده اشاره کرد.

مزدا CX-50

کابین این خودرو نیز از طراحی ویژه‌ای بهره می‌برد و فضای خوبی را برای تعطیلات آخر هفته در جنگل در اختیار مالکان قرار خواهد داد. همچنین کابین این شاسی بلند نیز به شکلی متقارن حول محور راننده طراحی شده تا راننده در پشت فرمان از تمرکز بیشتری برخوردار شود. طبق اعلام مزدا، این روش طراحی حس تعامل و ارتباط را ایجاد خواهد کرد.

مزدا CX-50

مزدا CX-50 به یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر ساخت مزدا مجهز شده که مشتریان می‌توانند آن را در دو مدل تنفس طبیعی و توربو سفارش دهند. مدل تنفس طبیعی این پیشرانه قدرتی برابر با 187 اسب بخار و گشتاور 252 نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند، اما مدل توربو قادر است قدرتی برابر با 250 اسب بخار و گشتاور 434 نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین مزدا اعلام کرد در آینده نزدیک مدل‌های هیبریدی آن را نیز به بازار عرضه خواهد کرد.

مزدا CX-50

شرکت ژاپنی مزدا قصد دارد شاسی بلند جدید خود را در کارخانه تویوتا واقع در آلاباما آمریکا به تولید برساند. با وجود این که در این کارخانه تویوتا کرولا کراس نیز تولید خواهد شد، اما مزدا اعلام کرد محصول جدید این شرکت از لحاظ قطعات با کراس اوور تویوتا مشترک نبوده و پلتفرم و قطعات اصلی این دو خودرو کاملا متفاوت است. گفتنی است تویوتا و مزدا هر کدام به شکل اختصاصی قطعات محصولات خود را تامین می‌کنند، اما برای این که از جوینت ونچر استفاده حداکثری داشته باشند، برخی مواد میان آنها مشترک است. محصول جدید مزدا در اواخر سال 2022 میلادی به بازار عرضه می‌شود.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*