خودروهای تمام برقی

کمپانی تویوتا اعتقادی به خودروهای تمام برقی ندارد!

تویوتا با عدم امضای توافق‌نامه گلاسگو مبنی بر توقف تولید خودروهای درون‌سوز تا سال 2040 میلادی اعلام کرد به خودروهای تمام برقی اعتقادی ندارد.

آلودگی‌های ناشی از خودروهای درون‌سوز یکی از موضوعات مهم مطرح شده در نشست اقلیمی گلاسگو 2021 بود که در همین راستا 6 خودروساز بزرگ جهان از جمله فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، ولوو، جگوار لندرور و بی وای دی توافق نامه‌ای مبنی بر توقف تولید خودروهای درون‌سوز تا سال 2040 میلادی را به امضا رساندند، اما در این میان شرکت تویوتا حاضر به امضای این توافق‌نامه نشد؛ زیرا مدیران این خودروساز بزرگ ژاپنی بر این باورند در حال حاضر بسیاری از کشورها دنیا برای استفاده از خودروهای الکتریکی آمادگی ندارند.

تویوتا برای تولید خودروهای تمام برقی عجله ندارد

خودروهای تمام برقی

گفتنی است تویوتا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان محسوب می‌شود و طی سال‌های گذشته نیز توانست جایگاه اول و دوم لیست پرفروش ترین خودروسازان بزرگ را به خود اختصاص دهد. از این رو عدم امضای توافق‌نامه گلاسگو یک اقدام عجیب از سوی مدیران این شرکت بزرگ به‌شمار می‌رود. البته علاوه بر تویوتا، شرکت فولکس واگن نیز با تویوتا هم عقیده بوده و این توافق‌نامه را امضا نکرده است.

یکی از سخنگویان تویوتا از دلایلی که این شرکت توافق‌نامه گلاسگو را به امضا نرساند به مواردی چون عدم دسترسی به انرژی و زیرساخت‌های شارژ کافی در کشورهای مختلف، عدم آمادگی مشتریان و شرایط اقتصادی نامناسب برخی کشورها اشاره کرد. وی افزود تویوتا برای اینکه خودروهای الکتریکی با سرعت بیشتری به تولید برسند آمادگی کامل دارد و از تولید خودروهای بدون آلایندگی نیز حمایت خواهد کرد، اما موافق تصمیم‌گیری شتاب‌زده در این زمینه نخواهد بود.

خودروهای تمام برقی

این سخنگوی تویوتا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آسیا، آفریقا و خاورمیانه برای استفاده گسترده از خودروهای پاک فضای مناسبی فراهم نشده و برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به چندین سال زمان نیاز خواهد بود. به همین دلیل تویوتا در شرایط فعلی موافق امضای توافق‌نامه گلاسگو نیست.

گفتنی است آمارها نشان می‌دهد میزان مالکیت خودروهای الکتریکی در نقاط مختلف جهان کاملا متفاوت بوده و مشتریان بازارهای کشورهای اروپایی، آمریکا و چین از این خودروها به میزان چشمگیری استقبال کردند، اما این میزان استقبال در سایر کشورها بسیار پایین است؛ مثلا در کشورهای آمریکای جنوبی که در مجموع جمعیت آن به 420 میلیون نفر می‌رسد، در سال 2020 کمتر از 18 هزار دستگاه خودرو برقی به فروش رسیده است. همچنین در قاره آمریکا نیز با 1.2 میلیارد نفر جمعیت مشتریان فقط حدود 1500 دستگاه خودرو برقی خریداری کردند.

فولکس واگن با توجه به اینکه یکی از خودروسازان پیشرو در حوزه خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود نیز همانند تویوتا این تفاهم‌نامه را امضا نکرده و به دلیل اینکه هنوز خودروهای الکتریکی به شکل هماهنگ در سراسر جهان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، حذف خودروهای بنزینی تا سال 2040 میلادی را اقدامی مناسبی نمی‌داند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*