تویوتا کمری ۲۰۲۲

تویوتا کمری ۲۰۲۲ آمد؛ معرفی امکانات و مشخصات نسل جدید سدان افسانه‌ای ژاپنی+ عکس

کمپانی تویوتا به تازگی از تویوتا کمری ۲۰۲۲ رونمایی کرده است. برای آشنایی با مشخصات فنی و امکانات این خودرو در ادامه با ما همراه باشید.

معمولا هر نسل از خودرو ۵ تا ۷ سال ادامه پیدا می‌کند و پس از گذشت این زمان نسل جدید آن‌ روانه بازار می‌شود؛ اما همیشه این‌طور نیست. خودروسازان در این مدت تغییراتی روی خودروها اعمال می‌کنند که در اصطلاح به آن فیس لیفت گفته می‌شود. اکنون تویوتا کمری این موضوع را تجربه کرده، اتومبیلی که نسل جدید آن در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده و هم‌اکنون نیمی از عمر خود را سپری کرده است،‌ اما تغییرات آن در حد فیس لیفت نیست.

تویوتا کمری ۲۰۲۲

تویوتا کمری طی سال‌های قبل به فروش خوبی در بازار جهانی دست پیدا کرده و یکی از بهترین محصولات کمپانی تویوتا محسوب می‌شود. از این رو تویوتا نسل جدید آن را با کمترین تغییرات روانه بازار کرده است. تویوتا کمری ۲۰۲۲ با ۱۸ ترکیب قوای محرکه و انتقال نیرو وارد بازار جهانی می‌شود.

کمپانی تویوتا نسل جدید تویوتا کمری را با رنگ بدنه جدید روانه بازار می‌کند و آپشن‌هایی نظیر آینه جانبی گرم شونده و سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه استاندارد در مدل‌های SE و LE آن به چشم می‌خورد. همچنین مشتریان می‌توانند نسبت به خرید مدل جدید SE نایت شید هیبرید نیز اقدام کنند. این نسخه از تویوتا کمری ۲۰۲۲ با رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی،‌ آینه‌های جانبی مشکی،‌ دستگیره‌های درب مشکی براق و آنتن بال کوسه‌ای مشکی به مشتریان تحویل داده می‌شود.

تویوتا کمری ۲۰۲۲

نسخه‌های SE، LE و XSE کمری ۲۰۲۲ با رنگ ICE EDGE به بازار عرضه می‌شود و برای مدل TRD یک رنگ منحصربه‌فرد در نظر گرفته شده است. کمری ۲۰۲۲ در داخل کابین به نمایشگرهای لمسی ۷ یا ۹ اینچی و پشت آمپرهای ۷ اینچی مجهز شده است. همچنین هدآپ دیسپلی رنگی ۱۰ اینچی نیز در مدل‌های فول XSE و XLE به چشم می‌خورد. صندلی‌های این نسل از کمری دارای طراحی جدیدی بوده و تریم‌های فلزی الگودار یا چوب تیره برای کابین قابل سفارش هستند. همچنین کمپانی هیوندای برای نخستین بار مدل‌های ۴ سیلندر بنزینی این خودرو را به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای مجهز کرده است.

تویوتا کمری ۲۰۲۲

مشخصات فنی تویوتا کمری ۲۰۲۲

تویوتا کمری ۲۰۲۲ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، ‌۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و همچنین ۴ سیلندر هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو ۲۰۳ اسب بخار قدرت،‌ پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۰۱ اسب بخار قدرت و همچنین پیشرانه ۴ سیلندر هیبریدی نیز ۲۰۸ اسب بخار قدرت را به تولید می‌رساند.

تویوتا کمری ۲۰۲۲

وظیفه انتقال قدرت در نسخه‌های بنزینی این خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک گذاشته شده و همچنین نسخه‌های هیبریدی نیز از گیربکس CVT بهره می‌برند. قیمت کمری SE نایت شید از ۲۷۵۳۵ دلار برای مدل ۴ سیلندر شروع شده و همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز ۱۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. نسخه V6 TRD با قیمتی در حدود ۳۲۳۶۰ دلار و همچنین XLE هیبرید با قیمتی در حدود ۳۲۲۷۰ دلار گران‌ترین نسخه‌های تویوتا کمری ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند.