بازی Forza Horizon 5

راهنمای بازی Forza Horizon 5 برای تازه واردها

اگر بازی Forza Horizon 5 – فورتزا هورایزن 5 را به تازگی آغاز کرده‌اید، برای موفقیت در آن باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازی Forza Horizon 5 به یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه تبدیل شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اگر می‌خواهید به سراغ این عنوان بروید، بهتر است تا نکات زیر را در یاد داشته باشید.

همانند نسخه‌های پیشین، فورتزا هورایزن 5 هم شما را در یک دنیای جهان‌بازِ زیبا قرار می‌دهد و این بار در جنگل‌ها و بیابان‌های کشور مکزیک به رقابت می‌پردازید. بازی از نظر گرافیکی، حیرت‌انگیز جلوه می‌کند و تا اینجا به اعتقاد بسیاری، بهترین شبیه‌ساز رانندگی چند سال گذشته است.

بازی شامل یک بخش داستانی است که در آن می‌توانید به انجام صدها چالش مختلف بپردازید، با شخصیت‌های مختلف آشنا شوید و لحظات نفس‌گیری را تجربه کنید اما نقطه‌ی عطف این نسخه، بخش آرکید و آنلاین آن است که می‌توانید در کنار دوستان، ماموریت‌های مختلفی انجام دهید یا با دیگر بازیکنان رقابت کنید.

راهنمای بازی Forza Horizon 5

تعداد بازیکنان این نسخه اخیرا از مرز 6 میلیون نفر عبور کرده است و از آنجایی که بر روی سرویس ایکس باکس گیم پس نیز قرار گرفته، به تدریج به تعداد بازیکنان آن افزوده خواهد شد. اگر از کسانی هستید که قصد دارند به سراغ قسمت پنجم بروند یا تاکنون هیچ کدام از نسخه‌های پیشین را تجربه نکرده‌اید، نکات زیر تا حد زیادی می‌توانند کمک کننده باشند.

– از ویژگی بازگشت به عقب (Rewind Feature) استفاده کنید

بازی Forza Horizon 5

در گذشته، بازی‌های شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی بسیار چالش برانگیز بودند زیرا به خاطر یک اشتباه کوچک، ممکن بود شکست بخورد و نتوانید به جایگاه اول برسید؛ در نتیجه، باید مسابقه را از ابتدا آغاز می‌کردید. این معضل باعث شد تا استودیوها، مکانیک «ریوایند» را در این عناوین به کار بگیرند.

همان طور که از نام‌اش مشخص است، با استفاده از این مکانیک می‌توانید بازی را برای چند ثانیه به عقب بازگردانید و اشتباهی که مرتکب شده‌اید را تصحیح نمایید، بنابراین دیگر نیازی نیست که برای یک سهل‌انگاری جزئی، مسابقه را از اول آغاز کنید.

بعضی از بازیکنان، مخالف این مکانیک بوده و براین باور هستند که چالش را از بازی می‌گیرد، با این حال، وجود آن برای تازه واردها ضروری است و کمک می‌کند تا گیم‌پلی و جزئیات آن را بهتر یاد بگیرید. توصیه می‌کنیم تا آنجا که نیاز است، از این ویژگی استفاده کنید. زمانی که احساس کردید حرفه‌ای شده‌اید، می‌توانید آن را کنار بگذارید.

– در هنگام انتخاب ماشین، تنها سرعت مهم نیست

بازی Forza Horizon 5

خرید یک ماشین جدید، از نقاط جذاب بازی Forza Horizon 5 است. بازیکنان همیشه به دنبال تنوع و چیزهای جذاب‌تر هستند و یک ماشین جدید، نه تنها هیجان انگیز است، بلکه شانس شما برای پیروزی در مسابقات را نیز افزایش می‌دهد.

از آنجایی که اکثر چالش‌های بازی و اهدافی که برای شما تعیین می‌شود، پیرامون «سرعت» است؛ اکثر بازیکنان در هنگام خرید یک ماشین، آن را در اولویت قرار می‌دهند. در واقع شما به جای اینکه ابعاد دیگر یک ماشین را هم نظر بگیرید، تنها به این فکر می‌کنید که تا چه اندازه سریع می‌رود اما این کار اشتباه است و نتیجه‌ی مثبتی به همراه ندارد.

به جای این کار، به این فکر کنید که ماشین مورد نظر تا چه اندازه بالانس است و آیا میان عناصر مختلف آن، تعادل مناسبی دیده می‌شود یا خیر. یک ماشین پرسرعت که فرمان‌پذیری (هندلینگ) درستی ندارد، چندان کارآمد نخواهد بود. در مقابل، ماشینی که در تمامی بخش‌ها قدرتمندتر است، به شما اجازه می‌دهد تا بهتر رانندگی کنید و حتی از یک ماشین پرسرعت‌تر نیز جلو بیفتید.

– اهمیت تنظیمات

بازی Forza Horizon 5

آن‌هایی که با بازی Forza Horizon 5 آشنایی چندان ندارند، احتمالا خوشحال می‌شوند بدانند که گزینه‌های مختلفی برای تازه واردها در بازی قرار داده شده تا کارشان آسان‌تر شود. در چند ساعت اولیه‌ی بازی، توصیه می‌کنیم این تنظیمات را تغییر داده و با آزمون و خطا، ببینید در چه حالتی، بهترین نتایج را می‌گیرید. این کار شاید چندان جذاب نباشد و گاهی اذیت شوید اما در درازمدت، به برگ برنده‌ی شما تبدیل خواهد شد.

هنگامی که به تنظیمات ایده‌آل خود رسیدید، باز هم می‌توانید به تدریج و با ایجاد تغییرات بیشتر، شرایط را بهبود ببخشید. علاوه بر این‌ها، باید بدانید که گاهی خود بازی هم به شما پیشنهاد می‌دهد یک ویژگی را تغییر دهید که بهتر است به این هشدارها نیز توجه نمایید تا بهترین تجربه‌ی ممکن از این نسخه را داشته باشید.

– با ماشین‌های جدید ابتدا تمرین کنید

بازی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5 شامل اتومبیل‌های متعددی می‌شود که اکثرشان نه تنها از نظر ظاهری متفاوت هستند بلکه حس متفاوتی هم می‌دهند و نزدیک به نسخه‌ی واقعی خود هستند. به همین دلیل، تعویض خودرو گاهی آزار دهنده می‌شود و شما را غافل‌گیر می‌کند. اگر چند ساعت با یک ماشین بازی کنید و سپس آن را تغییر دهید، سریعا متوجه می‌شوید که ماشین جدید، هیچ شباهتی به قبلی ندارد.

پس اگر ماشین تازه‌ای خریداری یا دریافت کرده‌اید، مدتی را با آن در شهر زیبای مکزیک به گشت و گذار بپردازید تا به خوبی یاد بگیرید کنترل‌اش چگونه است. پس از مدتی تمرین و زمان که اطمینان پیدا کردید با آن می‌توانید رقابت کنید، آن‌وقت می‌توانید به سراغ مسابقات مختلف بروید.

– می‌توانید ماشین‌ها را دستکاری کنید

بازی Forza Horizon 5

بازی در بخش شخصی‌سازی، عمق فوق‌العاده‌ای دارد، خصوصا وقتی به ماشین‌ها می‌رسیم. بازیکنان اجازه دارند تا ماشین‌های خود را از ابعاد مختلف، سفارشی‌سازی کنند تا برای شرایط جوی یا زیست بوم‌های مختلف مناسب شود. ممکن است یک مسابقه در جاده‌های خاکی باشد، ممکن است یک مسابقه زیر باران باشد، شما باید ماشین خود را برای این شرایط آماده کنید.

تنظیم کردن ماشین برای اینکه راندمان بهتری داشته باشد، جذاب است اما اگر نمی‌دانید دارید چه کار می‌کنید، بهتر است به چیزی دست نزنید! خوشبختانه، سازندگان به فکر کسانی که علم و اطلاعات زیادی از ماشین‌ها ندارند، بوده‌اند و تعدادی گزینه‌ی پیش‌فرض را در اختیار شما قرار داده‌اند که می‌توانید به کار بگیرید. پس اگر ماشین‌شناس نیستید و آشنایی چندانی با ساختار اتومبیل‌ها ندارید، از دست‌کاری‌های بی‌دلیل خودداری کنید.

– ویژگی راهنمای مسیر را غیرفعال نکنید

بازی Forza Horizon 5

همان طور که ذکر شد، بازی Forza Horizon 5 مکانیک‌های زیادی برای تسهیل شرایط دارد تا بازی‌‌دوستان تازه وارد، در مراحل و مسابقات وضعیت بهتری داشته باشند. در کنار مکانیک ریوایند، ویژگی راهنمای مسیر یا همان Full Driving Line یکی از بهترین‌ها است.

این ویژگی تنها برای این نیست که مسیر را پیدا کنید، بلکه هدف اصلی آن این است که سریع‌ترین و بهترین مسیر را برای شما مشخص کند. برای مثال، زمانی که به یک پیچ می‌رسید، باید دقیقا از روی همان خطی بروید که راهنما مشخص کرده، زیرا استانداردتر است. ضمن اینکه به شما نشان می‌دهد باید سرعت خود را کاهش دهید یا ترمز بگیرید (با تغییر رنگ).

زمانی که به درجه‌ی استادی رسیدید، می‌توانید این ویژگی را هم غیرفعال کنید و بیشتر این احساس را داشته باشید که یک راننده‌ی واقعی هستید.

– در بخش‌های اولیه، ماشین خریداری نکنید

بازی Forza Horizon 5

اگرچه بالاتر گفتیم که خریداری کردن ماشین‌ها، یک از جذاب‌ترین لحظات بازی می‌تواند باشد اما در عین حال، بهتر است در انجام این کار عجله‌ای نداشته باشید. اکثر بازیکنان، وسوسه می‌شوند تا در اولین موقعیت، یک ماشین بخرند.

اما خریداری یک ماشین در ساعات اولیه، ایده‌ی خوبی نیست، زیرا اصلا نیازی به آن ندارید. شما بازی را با تعدادی ماشین خوب آغاز می‌کنید و به تدریج، ماشین‌های بیشتری برای شما باز می‌شوند که کاملا کارراه‌‌انداز هستند. بنابراین، به جای اینکه پول‌های بدست آمده را صرف خرید یک ماشین نه چندان خوب کنید، با همان ماشین‌هایی که بازی به شما ارائه داده، بازی کنید و پول خود را پس انداز کنید تا جلوتر، اتومبیل‌های قدرتمندتری بدست بیاورید.

این نسخه‌ از سوی منتقدان نیز مورد تحسین قرار گرفته و میانگین امتیاز آن در سایت متاکریتیک، 92 از 100 است. هورایزن 5 هم‌اکنون برای ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دسترس قرار دارد. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس، می‌توانند آن را به صورت کاملا رایگان تجربه کنند.

آیا بازی Forza Horizon 5 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*