نیمی از گوشی های جدید سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون به بازار عرضه خواهند شد

بر اساس اخبار منتشر شده، نیمی از گوشی های جدید سامسونگ قدرت پردازشی خود را از تراشه‌های اسنپدراگون تامین خواهند کرد. چیپست‌های مدیاتک، اگزینوس و Unisoc نیز در برنامه‌های سامسونگ هستند.

به گزارش وب‌سایت کره‌ای The Elec، سامسونگ قصد دارد در نیمی از تبلت‌ها و گوشی های جدید عرضه شده در سال ۲۰۲۲ از چیپست‌های کوالکام استفاده کند. البته ممکن است برنامه‌های سامسونگ به دلیل کمبود جهانی تراشه دچار تغییر شوند. مخصوصا اینکه این شرکت در سال جاری نیز در خرید چیپست‌های مورد نیاز خود از کوالکام با مشکل مواجه بوده است.

ظاهرا سامسونگ می‌خواهد سال آينده ۶۴ مدل گوشی و تبلت جدید روانه بازار کند که از این میان ۳۱ مدل به تراشه اسنپدراگون مجهز خواهند شد. ۲۰ مدل نیز از تراشه اختصاصی اگزینوس که با همکاری AMD توسعه داده شده، استفاده خواهند کرد. همچنین شاهد عرضه ۱۴ مدل با تراشه مدیاتک و ۳ مدل با تراشه Unisoc خواهیم بود.

گوشی های جدید سامسونگ

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم سری گلکسی اس 22 در دو نسخه با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 (اسنپدراگون 898) و اگزینوس 2200 عرضه خواهد شد. هرچند که گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 تنها از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده خواهند کرد.

علاوه بر اینها، مدل‌های ارزان‌تری همچون گلکسی M33، گلکسی A33، گکسی A53 و گلکسی A13 قدرت پردازشی خود را از تراشه‌های اگزینوس خواهند گرفت؛ اما گلکسی A32، گلکسی M32، گلکسی A02 و گلکسی A03 با تراشه مدیاتک همراه خواهند شد. در رابطه با تبلت‌ها نیز گفته می‌شود که شاهد استفاده از تراشه اگزینوس 2200 در گلکسی تب اس 8، اس 8 پلاس و اس 8 اولترا خواهیم بود.