دایمنسیتی 2000

مدیاتک هم پردازنده پرچمدار خود را با نامی غیر از دایمنسیتی 2000 عرضه خواهد کرد

گویا مدیاتک نیز رویکرد نامگذاری خود را تغییر داده است و نمی‌خواهد تراشه پرچمدار خود را با نام دایمنسیتی 2000 عرضه کند؛ اما جایگزین Dimensity 2000 چه نام دارد؟

تا چند سال پیش مدیاتک نقشی در بازار گوشی‌های موبایل نداشت و به جز چند شرکت گمنام چینی، کسی از تراشه‌های این کمپانی استفاده نمی‌کرد؛ اما با تغییر رویکرد در سال 2019 توانست به گوشی‌های میان رده و پایین رده برندهای مختلف راه پیدا کند و با عرضه سری دایمنسیتی 1000 نیز وارد گوشی‌های بالارده شد.

به همین خاطر بسیاری از کاربران منتظر عرضه نسل آینده تراشه بالارده مدیاتک با نام دایمنسیتی 2000 بودند؛ اما ظاهرا این شرکت استراتژی نامگذاری خود را تغییر داده است. Ice Universe با انتشار پستی در ویبو اعلام کرد که این تراشه با نام دایمنسیتی 9000 عرضه خواهد شد.

دایمنسیتی 2000

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پیشتر اعلام شده بود کوالکام نیز می‌خواهد تراشه اسنپدراگون 898 را با نام Snapdragon 8 Gen 1 معرفی کند. البته لزوما این تغییر نام‌ها به معنی تفاوتی فوق‌العاده چشمگیر در عملکرد پردازنده نیست.

تراشه دایمنسیتی 9000 بر پایه لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC خواهد بود. پردازنده جدید مدیاتک از یک هسته قدرتمند کورتکس X2 در کنار ۳ هسته کورتکس A710 و ۴ هسته کوچکتر کورتکس A510 استفاده خواهد کرد. وظیفه انجام امور گرافیکی نیز بر عهده مالی G710 MC10 خواهد بود که البته قطعا نمی‌تواند گرافیک آدرنو 730 استفاده شده در اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست دهد.

با توجه به اینکه تراشه دایمنسیتی 9000 از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC بهره گرفته و تراشه پرچمدار کوالکام بر پایه لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده است، احتمالا نماینده مدیاتک مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. هرچند که دایمنسیتی به طور کلی در انجام امور پردازشی عملکردی پایین‌تر از تراشه کوالکام را ارائه خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من نمیدونم چرا شما میگید کوالکام ازدایمنسیتی 2000برنده میشه من ازسال 2010تاالان باانواع گوشی‌ها کارکردم ودراین مدت بیشترین زمان با چیپست مدیاتک کارکردم وبه نوعی زندگی کردم خیلی خوبه وراضی کننده بوده با اسنپدراگون همیشه مشکل داغ کردن داشتم درحالی که با مدیاتک این مشکل رو نداشتم وپایدار ی مدیاتک عین اسنپدراگون هستش مرسی از کانال شما موفق باشید