چیپست اسنپدراگون 898 کوالکام

طبق آخرین شایعات، چیپست اسنپدراگون 898 هیچوقت عرضه نخواهد شد!

اینطور به نظر می‌رسد که چیپست اسنپدراگون 898 کوالکام هیچوقت عرضه نمی‌شود؛ در عوض باید منتظر ظهور تراشه‌های جدیدی از این شرکت آمریکایی باشیم.

9 آذر ماه، کمپانی کوالکام رویداد 2021 Snapdragon Tech Summit را برگزار خواهد کرد که در آن از چیپست پرچمدار اسنپدراگون 898 برای قدرت‌بخشی پرچمداران اندروید سال 2022 رونمایی می‌شود. در همین راستا، یک افشاگر مطرح چینی در شبکه اجتماعی ویبو پستی را منتشر کرده و ادعا می‌کند نسخه جدید چیپست اسنپدراگون 888 کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 1 نام خواهد داشت!

چیپست اسنپدراگون 898 با نام متفاوتی عرضه می‌شود

کوالکام احتمالاً در حال فکر به این است که چه نامی را برای چیپست پرچمدار بعدی گوشی‌های هوشمند انتخاب کند. گرچه گزارش‌های قبلی همگی به نام “Snapdragon 898” اشاره می‌کردند، اما یک افشاگر نزدیک به صنعت می‌گوید نام این چیپست “Snapdragon 8 Gen1” خواهد بود.

اینطور به نظر می‌رسد که کوالکام می‌خواهد با تغییر نام این تراشه، بین دو تراشه پرچمدار خود تمایز به وجود بیاورد. زیرا وقتی به نام چیپست اسنپدراگون 898 نگاه می‌کنیم، خیلی متوجه عمق تفاوت‌های آن با اسنپدراگون 888 نمی‌شویم و هر دو کاملاً به یک شکل تلفظ می‌شوند.

کوالکام می‌خواهد پیشرفت چشمگیری را در چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 به وجود بیاورد که طبق شایعات همینطور هم هست. گرچه این تغییر نام می‌تواند نشات گرفته از ناامیدی کوالکام از پردازنده‌های قبلی خود هم باشد. در همین راستا یک افشاگر دیگر به نام Ice Universe می‌‌گوید کوالکام در همه زمینه‌ها به جز پردازنده پیشرفت‌هایی ایجاد کرده است. به عنوان مثال او به مشکلات حرارتی اشاره می‌کند که در نهایت منجر به افزایش بیش از حد دما و در نتیجه کاهش عملکرد چیپست‌های اسنپدراگون می‌شود.

بد از این که چیپست اسنپدراگون 898 یا همان اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شود، مدتی طول خواهد کشید تا این چیپست پرچمدار به زیر قاب گوشی‌های اندرویدی برود. شرکای تجاری کوالکام نظیر شیائومی و لنوو مشغول همکاری با این کمپانی مستقر در سن دیگو هستند تا مطمئن شوند چیپست بعدی آن‌ها با مشکل داغی بیش از حد مواجه نخواهد شد؛ به خصوص اینکه سامسونگ در حال خلق رقیبی توانمند برای این چیپست به نام Exynos 2200 است که در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد.

نتایج بنچمارک‌های منتشر شده نشان می‌دهد اوج عملکرد پردازشگر گرافیکی اگزینوس 2200 بسیار فراتر از اگزینوس 2100 (به کار رفته زیر قاب گوشی‌های سری گلکسی اس 21) است و حتی می‌تواند در حالت حداکثر عملکرد، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 را هم شکست دهد. در آن سو، چیپست آینده کوالکام هم در آزمون‌های تک هسته‌ای و هم چند هسته‌ای چند پله از اسنپدراگون 888 جلوتر است و همین می‌تواند امیدوارکننده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*