سامسونگ اگزینوس 2200

اگزینوس 2200 از نظر گرافیکی اسنپدراگون 888 را شکست خواهد داد

بنچمارک‌های اولیه چیپست اگزینوس 2200 سامسونگ – Samsung Exynos 2200 نشانگر عملکرد گرافیکی بسیار بهتر آن در مقایسه با اسنپدراگون 888 است.

یکی از مورد انتظارترین محصولات سال 2021، چیپست اگزینوس 2200 است که با همکاری دو کمپانی سامسونگ و AMD‌ ساخته خواهد شد. روز گذشته سامسونگ اعلام کرد به دنبال معرفی پردازنده جدیدی با تمرکز روی عملکرد چندرسانه‌ای و گرافیک است. بسیاری بر این باورند که سامسونگ در تاریخ 19 نوامبر (28 آبان ماه) از چیپست Exynos 2200 خود رونمایی می‌کند.

شایعاتی که اخیراً در فضای مجازی دیده می‌شود، نشان می‌دهند که این چیپ جدید به یک غول جدید در عملکرد تبدیل خواهد شد، به راحتی می‌تواند با چیپست‌های پرچمدار کوالکام رقابت کند و فقط کمی پایین‌تر از چیپست‌های نسل جدید اپل قرار می‌گیرد. امروز یکی از افشاگران حوزه فناوری که با نام کاربری FrontTron@ فعالیت می‌کند، اطلاعات جدیدی را از نمونه‌های پیش عرضه این تراشه ارائه کرده است. هرچند او هیچ اسکرین شاتی را که بتواند اعداد و ارقام به دست آمده را تأیید کند، منتشر نکرده است.

سامسونگ اگزینوس 2200

این منبع می‌گوید «تفاوت بزرگی» بین عملکرد گرافیکی پردازشگر AMD با پردازشگر Adreno 660‌ به کار رفته درون تراشه اسنپدراگون 888 وجود دارد. طبیعتاً کفه ترازو به طرف پردازشگر گرافیکی AMD ‌سنگینی می‌کند. این نتیجه‌ای است که از طریق بنچمارک گرافیکی 3DMark‌ به دست آمده است. یک مقایسه نیز با آخرین پردازشگر گرافیکی به کار رفته در چیپست Exynos 2100 انجام شده است. در این خصوص، گفته شده GPU چیپست جدید اگزینوس 17 تا 20 درصد پایدارتر بوده و 31 تا 34 درصد در اوج بارگذاری افزایش داشته است.

البته این منبع مجدداً تأکید می‌کند که آزمایش انجام شده روی یک نسخه پیش عرضه چیپست اگزینوس 2200 بوده است که احتمال دارد هنوز به طور کامل بهینه و تنظیم نشده باشد. امکان اینکه نتایج در نسخه نهایی بهتر از این نتایج اولیه باشند هم وجود دارد. برای اینکه ببینیم پیش‌بینی ما درست از آب درمی‌آید یا نه، باید تا هفته آینده منتظر بمانیم. اگر همه چیز درست پیش برود، سامسونگ کمتر از 10 روز دیگر این چیپست را رسماً رونمایی خواهد کرد.

سامسونگ می‌خواهد روی اکثر گوشی‌های خود از چیپست‌های اگزینوس استفاده کند

آنطور که رسانه کره‌ای ETNews می‌گوید، بخش تجارت نیمه‌هادی سامسونگ فروش پردازنده‌های سری اگزینوس را 2 برابر خواهد کرد. در حال حاضر حدود 20 درصد گوشی‌های سری Galaxy سامسونگ از چیپست‌های اگزینوس استفاده می‌کنند.

تراشه‌های اگزینوس همچنین در گوشی‌های دیگر برندها هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تعداد آن‌ها انگشت شمار است. به عنوان مثال دو شرکت چینی Vivo‌ و Meizu جزو مشتریان تراشه‌های سامسونگ هستند. ولی اخیراً این تراشه‌ها به خاطر عملکرد و بهره‌وری انرژی نه چندان مناسب خود مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. به این‌ها باید داغ شدن بیش از حد تحت فشار را هم اضافه کرد.

اکنون سامسونگ می‌خواهد به جای هسته‌های سفارشی، از هسته‌های پردازشی اصلی ARM در چیپست‌های خودش استفاده کند که عملکرد هم تراشه‌های پرچمدار و هم میان‌رده اگزینوس را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. این پیشرفت در نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس چشم‌گیرتر هم خواهد شد. منابع می‌گویند مشکلات 5G و داغ شدن بیش از حد این تراشه‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک برطرف می‌شود.

سامسونگ با همکاری کمپانی AMD، عملکرد گرافیکی گوشی‌ها را به سطح جدیدی خواهد برد. حاصل اولین همکاری این دو شرکت، چیپست Exynos 2200 خواهد بود که در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S22 سامسونگ حضور پیدا می‌کند. نسل آینده بسیاری از گوشی‌های مقرون به صرفه و میان‌رده سامسونگ نیز در آینده پردازنده‌های حاصل این همکاری را دریافت خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*